Svatováclavský hudební festival zve na koncerty interpretů z Francie, Ukrajiny i Itálie

Svatováclavský hudební festival od „cílové rovinky“ dělí ještě 13 koncertů, a to v rozličných kostelích celého Moravskoslezského kraje – ať už to jsou Albrechtice, Jablunkov, Sudice, Ludgeřovice, Kopřivnice, Karviná, Opava, Dolní Benešov, Hlučín či samozřejmě Ostrava.

Ensemble Castelkorn (zdroj Ensemble Castelkorn)
Ensemble Castelkorn (zdroj Ensemble Castelkorn)

Připraveny jsou unikátní projekty, kdy bude představen u nás neznámý tradiční litevský dechový nástroj birbynė, se kterým se dá „procestovat svět“ v rámci programu Globe Suite (16. a 17. září), dále pařížský soubor historických nástrojů Ensemble Castelkorn s hvězdnou sopranistkou Claire Lefilliâtre, kteří společně provedou barokní skvosty ze slavné biskupské kroměřížské sbírky 17. století (18. a 19. září).

Ensemble Castelkorn & Claire Lefilliâtre – P. J. Vejvanovský: Salve Regina

Do architektonicky velkolepých chrámů v Sudicích (18. září) a Ludgeřovicích (19. září) pak zavítá ukrajinský mužský oktet Orpheus, který publikum SHF oslnil již v roce 2018 – dokonce tak, že zaznělo několik přídavků! V příštím týdnu SHF přiveze nádherný projekt nejuznávanější české hráčky na flauto traverso Jany Semerádové s programem z jejího nového CDChaconne pro princeznunominovaného na cenu Anděl 2020. Společně s cembalistou Erichem Traxlerem 22. a 23. září představí půvab rozmanitých rokokových melodií i rafinovanou virtuozitu mistrů barokní hudby, jež spojují vazby na dvůr princezny Anny Oranžské (1709–1759). Jejich dramaturgicky vyladěný koncert festivalově doplní recitace Aleny Sasínové-Polarczyk.

Jana Semerádová & Erich Traxler – Händel & Leclair

Vzápětí bude následovat příjezd hosta velkého formátu, kontraaltisty Filippa Mineccii z Florencie, který se svým italským souborem starých nástrojů v sobotu 25. září provede virtuózní árie doby barokních kastrátů. Jak sám dodává: „Výkon velkých virtuosních kleštěnců musel být opravdovou kaskádou trylků, ohromujících kadencí, nekonečného držení tónu, závratných koloratur a samozřejmě schopnosti zpívat patetické árie ,k srdci‘. Já cítím jako určitou výsadu interpretovat jejich árie a jsem šťastný, že jsem se tou cestou vydal.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments