Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Symfonický orchestr Českého rozhlasu uvede Faustovskou symfonii Franze Liszta
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaKlasikaPR ZprávyZ domova

Symfonický orchestr Českého rozhlasu uvede Faustovskou symfonii Franze Liszta

Velkolepé dílo, Faustovskou symfonii Franze Liszta inspirovanou Goetheho dramatem, si budou moci diváci vychutnat v Rudolfinu v pondělí 9. května 2022.

Jana PatzelováPR
Publikováno 03/05/2022
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:
Symfonický orchestr Českého rozhlasu (zdroj Symfonický orchestr Českého rozhlasu)
Symfonický orchestr Českého rozhlasu (zdroj Symfonický orchestr Českého rozhlasu)

Pozvání Symfonického orchestru Českého rozhlasu přijali tenorista Jaroslav Březina a pánové z Českého filharmonického sboru Brno pod vedením Petra Fialy. Přímý přenos koncertu vysílá ČRo Vltava, záznam nabídne ČRo D-dur.

Franz Liszt napsal svého Fausta v polovině 50. let 19. století. Vznikla monumentální kompozice pro velký orchestr s varhanami, mužský sbor a tenorové sólo koncipovaná do tří charakteristických obrazů nazvaných podle hlavních postav hry Faust, Markétka a Mefistofeles. Dílo dokončené roku 1854 věnoval Liszt Hectoru Berliozovi, svému o několik let staršímu současníkovi a příteli.

Základem příběhu Goetheho veršované tragédie je středověká legenda o učenci Faustovi, který zaprodal svou duši peklu. Na rozdíl od opery Charlese Gounoda, rovněž z 50. let 19. století, nelíčí však Liszt ve své úspěšné skladbě příběh, ale vynalézavě a odvážně maluje hudbou ve třech částech jakési duchovní portréty: čtyřmi různými motivy vykresluje rozporuplného milence Fausta, prostými lyrickými melodiemi důvěřivou Markétku a deformovanými tématy, ďábelským scherzem a zlostnou fugou démonického Mefista. Sbor s tenorovým sólem za podpory varhan potom cituje mysteriózním, slavnostním a očistným způsobem závěr druhého dílu Fausta.

TémataČeský filharmonický sbor BrnoČeský rozhlas D-durČeský rozhlas VltavaJaroslav BřezinaPetr FialaSEZSymfonický orchestr Českého rozhlasu
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Antonín Dvořák: Svatební košile – Kateřina Kněžíková, Aleš Briscein, 27. dubna 2022 (foto Petr Dyrc) Pražský filharmonický sbor zazářil ve Svatebních košilích
Další článek Hrůzné vize a satirické komentáře E. A. Poea v Laterně magice
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up