Taneční duet La Mar v novém nastudování

Dana Pala Creativity company představuje taneční inscenaci La Mar ve zbrusu novém nastudování. V díle na motivy pohádky H. Ch. Andersena Malá mořská víla se představí Hanna Nussbaumer (AUS & SWE) a Viktor Konvalinka (CZ). Choreografii, ve které je hlavním tématem vztah mezi mužem a ženou, můžete vidět v pražském Studiu ALTA v Holešovicích. Premiéra v novém obsazení se uskuteční 8. listopadu 2019.

La Mar je taneční duet pro dva cizince, doplněný zvuky a melodií vzdálených míst, na motivy H. Ch. Andersena,“ říká jeho autorka. Uskupení umělců kolem české choreografky Dany Pala založené v roce 2013 uvádí nové nastudování úspěšné inscenace z roku 2017 La Mar, která byla v roce 2018 vybrána jako jediná z ČR na prestižní festival současného tance Dance Stages v Šanghaji. „Příběh němé mořské panny, která opouští svůj podmořský svět, aby poznala život na souši, slouží jako výchozí námět choreografie pro dva tanečníky, muže a ženu. Abychom podtrhli rozdílnost dvou světů a odlišnost každé lidské bytosti, obsadili jsme do inscenace českého tanečníka (Viktor Konvalinka) jako protiklad australsko-švédské tanečnici (Hanna Nussbaumer),“ vysvětluje choreografka Dana Pala.

Andersenovo nejznámější dílo není pouze banální pohádka pro děti, ale tragický příběh, který je nadčasový a dospělý člověk 21. století může být překvapený jeho aktuálností a naléhavostí. Název inscenace „La Mar“ je španělská slovní hříčka. El Mar je ve španělštině moře a je rodu mužského, „La“ je člen ženského rodu. „La Mar“ by tedy doslovně česky znamenalo Mořa.

Inscenace pokračuje v linii prolínání tance se scénografií a diváci mají možnost vidět pečlivou choreografickou práci s rozličnými elementy na scéně. Choreografie je doprovázena originální hudební kompozicí Jiřího Lukeše, která pracuje s autentickými zvuky z cest, které zaznamenala sama Dana Pala. Hudba je doplněna motivem španělského kytaristy José Bolaňose. „Chceme vystihnout co nejvyšší míru pestrosti a různorodosti nejen v samotné choreografii, ale i v hudbě,“ proklamuje Lukeš.

Choreografka Dana Pala, která tvoří hlavně v České Republice, Španělsku a Německu, vede mimo jiné také taneční školu moderního tance v Mělníku u Prahy. Hlavní myšlenkou její tvorby je vznik tanečních projektů, workshopů a propojení různých uměleckých disciplín z oblasti současného tance, hudby, scénografie, architektury i multimediálních technik.

Viktor Konvalinka (tanec)
Po absolvování Pražské taneční konzervatoře se stal členem Českého národního baletu, kde byl v roce 2006 jmenován sólistou. Vystupoval jako sólista v klasickém repertoáru, moderních baletech a současné choreografii. Během svého působení zde nastudoval mnoho děl renomovaných choreografů, jako jsou Jiří Kylián, Ohad Naharin, Mats Ek, Jiří Pokorný, Jacobo Godani, Youri Vamos, Petr Zuska, Jan Kodet a mnoho dalších. V roce 2009 založil taneční company DekkaDancers. V roce 2015 získal za své vynikající sólo v „Decadance“ Ohada Naharina v Národním divadle, cenu Thalie v kategorii „Tanec a pohybové divadlo“. Od roku 2015 působí v taneční company Norrdans ve Švédsku.

Hanna Nussbaumer (tanec)
Po maturitě na Ecole Ballet School v Sydney v Austrálii v roce 2013 promovala v Londýně na Rambert School of Ballet and contemporary dance. Během svého pobytu zde měla příležitost spolupracovat s Rambert Dance Company. Poté pokračovala v magisterském studiu na London School of Contemporary Dance. V roce 2013 nastoupila na praxi v dánském tanečním divadle. Do švédského souboru Norrdans nastoupila v lednu 2015. Nyní tančí na volné noze a spolupracuje například v ČR s Janou Burkiewiczovou.

La Mar
Koncept, režie, choreografie: Dana Pala (CZ)
Tanec: Hanna Nussbaumer (AUS & SWE), Viktor Konvalinka (CZ)
Set design, original light design: Michal Hōr Horáček (CZ)
Light design: František Fabian
Kostýmy: Nguyen Ha Thanh Špetlíková (VN)
Hudba: Jiří Lukeš (CZ)
Hudební motivy: José Bolaňos (ES)
Produkce: Dana Pala Creativity

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na