Taneční platforma ocenila Arenbergerovou, Hradilkovou či Malíka
Tanečnicí roku se včera na závěr festivalu Česká taneční platforma stala Helena Arenbergerová za výkon v inscenaci Jiřího Havelky a souboru VerTeDance s názvem Flow. Za nejlepší inscenaci roku porota vyhlásila taneční sólo Terezy Hradilkové inspirované skákáním přes švihadlo, nazvané Švihla. Česká taneční platforma během uplynulých čtyř dnů představila za účasti mezinárodních hostů to nejlepší z českého současného tance.
Nápad na sólo Terezy Hradilkové vznikl při práci na tanečním filmu Beating, natáčeném v pražském boxerském spolku Palaestra. Terezu Hradilkovou fascinovalo, jak boxeři dokáží skákat přes švihadlo, jejich lehkost, rytmus a pohyb rukou a nohou, který jí připomínal tanec. Představení ukazuje, že skákání přes švihadlo není jen dětská hra; symbolizuje i ambici, touhu po výkonu, snahu o sebezdokonalování. „Přeskakuješ sám sebe, překračuješ své hranice, nebo jsi naopak uvězněn v opakujícím se kruhu, ze kterého nelze vystoupit?” ptá se choreografka a tanečnice.
V inscenaci Flow známý český soubor VerTeDance již potřetí spolupracoval s divadelním režisérem Jiřím Havelkou. A představení je podle autorů jakýmsi kurzem základních technik štěstí pro čtyři tanečníky a skladatelku Beatu Hlavenkovou, která živě hraje na pódiu. Inscenace bodovala i v kategorii nejlepší design, porota ocenila za práci na ní Katarínu Ďuricovou.
Cenu pro nejlepšího manažera v oblasti současného tance dostal Jan Malík za práci pro soubor NANOHACH. Založil ho v roce 2004 a sám v něm také tančil. Po dvanácti letech soubor loni skončil a Malík s jeho dalším bývalým členem Michalem Záhorou založili nové uskupení Pulsar. NANOHACH po dobu svého působení patřil k české taneční špičce.
V rámci festivalu Česká taneční platforma, který se koná už více než dvě desítky let, se také udílí Cena diváka. Včera si ji odnesli Petra Tejnorová a Jaro Viňarský za inscenaci You Are Here, v níž se tanečníci pohybují v kruhu uprostřed diváků a která vypráví o lidských vztazích, předsudcích, zkušenostech. Úzký kontakt s protagonisty inscenace má podle záměru tvůrců divákovi umožnit změnit i pohled na sebe sama.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]