Tenorista Pavel Černoch se představí v Berlíně jako Apollón ve Straussově opeře Daphne
Jen dva dny dělí jednoho z našich mezinárodně nejuznávanějších operních pěvců Pavla Černocha od první letošní premiéry. Již v neděli 19. února 2023 se poprvé představí v roli boha Apollóna v opeře Richarda Strausse Daphne v prestižní berlínské Státní opeře Unter den Linden.
Inscenace opery založené na příběhu z antické mytologie vznikla pod vedením italského kontraverzního režiséra Romea Castellucciho, který je zároveň autorem scénografie i kostýmů. Jeho inscenace se vyznačují silným vizuálním jazykem, v němž se mísí hudba, světlo a výtvarné umění, ale i velkými nároky na umělce. Hudebního nastudování se ujal německý dirigent Thomas Guggeis. Titulní role Dafné byla svěřena sopranistce Vere-Lotte Boecker, jejího otce Peneiose ztvárnil basista René Pape a jako její ctitel Leukippos se představí Linard Vrielink. Jako matka Gaea vystoupí Anna Kissjudit.
Jedna z posledních oper Richarda Strausse, která byla poprvé uvedena roku 1938, bývá na operních scénách uváděna velmi zřídka. I Pavel Černoch se v Berlíně s rolí Apollóna setkává poprvé. Inscenaci bude možné ve Státní opeře Unter den Linden navštívit ještě 23. února, 2., 5. 9. 12. a 18. března.
Talent, pracovitost i promyšlená práce s hlasem učinily z Pavla Černocha jednoho z nejvyhledávanějších tenoristů současnosti. Kritici vyzdvihují hebkost, jemnost a tvárnost jeho hlasu, oceňují i jeho herecký talent, díky němuž přesvědčivě ztvárňuje složité operní charaktery jako Janáčkova Laca, Prince ve Dvořákově Rusalce či Cavaradossiho v Pucciniho Tosce. Letos v červnu jej čeká premiéra oblíbené role Prince v nové inscenaci Rusalky v Nizozemské národní opeře a také společný recitál s italskou sopranistkou Marií Agresta na festivalu Smetanova Litomyšl. V roce 2024 má před sebou debut v newyorské Metropolitní opeře.
Na mezinárodní scéně na sebe upozornil debutem v Bavorské státní opeře v Mnichově v roce 2009 jako Števa v Janáčkově Její pastorkyni a od té doby je pravidelně zván do předních evropských a světových operních domů, jako jsou Teatro alla Scala v Miláně, newyorská Metropolitan Opera, Opera Roma, Staatsoper Unter den Linden a Deutsche Oper v Berlíně, Staatsoper v Hamburku, Opernhaus Zurich, Théatre La Monnaie v Bruselu, Opéra National v Paříži, Opéra de Lyon, Teatro Real Madrid, Nizozemská národní opera v Amsterdamu, Royal Opera House Covent Garden v Londýně či Theater and der Wien v rakouské metropoli. Renomé si získal v rolích italského, francouzského a slovanského repertoáru, například jako Alfredo v La Traviatě, Gabriele Adorno v Simonu Boccanegrovi, Don Carlos, Rodolfo v Bohémě, Pinkerton v Madame Butterfly, Cavaradossi v Tosce, Don José v Carmen, Lenský v Evženu Oněginovi, Števa i Laca v Její pastorkyni, Albert Gregor ve Věci Makropulos, Boris v Kátě Kabanové, Princ v Rusalce či Jeník v Prodané nevěstě a dalších.
Jako sólista vystupoval se špičkovými orchestry, jako jsou Birmingham Symphony Orchestra či Boston Philharmonic Orchestra, účinkoval na BBC Proms nebo na festivalech v Bregenz, Salcburku či v britském Glyndebourne. Mezi dirigenty, se kterými Pavel Černoch doposud spolupracoval, jsou například osobnosti jako Daniel Barenboim, Kirill Petrenko, Simon Rattle, Andris Nelsons, Ingo Metzmacher, John Eliot Gardiner, Charles Dutoit, Jiří Bělohlávek nebo Jakub Hrůša.
Základy jeho celoživotního propojení s hudbou položilo účinkování v dětském sboru Kantiléna. Na brněnské JAMU vystudoval hudební management a za svým pěveckým snem odešel poté do zahraničí.
Hned v úvodu své pěvecké dráhy se seznámil s pedagogem Paolem De Napoli, který se mu stal celoživotním mentorem a učitelem.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]