Theater an der Wien 2010-2011: Plno lahůdek

Moderní hudební divadlo s exkluzivní dramaturgií, ve skvělém provedení. Vše nasvědčuje tomu, že taková bude i příští sezona Theater an der Wien, které úspěšně a čím dál tím směleji konkuruje Vídeňské státní opeře. Divadlo na Vídeňce se orientuje především na barokní operu a také na díla 20.století. Ve většinou vyprodaném hledišti se stále častěji ozývá i čeština a slovenština. Přinášíme proto novinky, které se pro sezonu 2010-2011 v tomto operním domě chystají (společně s výtvarnými návrhy premiérových plakátů).

Händlovo oratorium Semele nastuduje pro zářijovou premiéru scénického provedení dirigent William Christie se souborem Les Arts Florissants a režisér Robert Carsen. V titulní roli se představí Cecilia Bartoli.

Straussova Ariadna auf Naxos je v Theater an der Wien ohlášena na začátek října, v režii Harryho Kupfera. Dirigent Bertrand de Billy operu nastuduje s Anne Schwanewilms a Johanem Bothou v rolích Primadony a Tenora, Zerbinettou bude Diana Damrau.

Die sieben Todsünden (Sedm smrtelných hříchů) Kurta Weilla bude mít premiéru v polovině října v režii Juliette Deschamps, dirigentem bude Walter Kobéra, v obsazení figuruje mimo jiné i Angelika Kirchschlager.

Mozartovu operu La finta giardiniera připraví v listopadu dirigent René Jacobs a dirigent David Alden. Jako sólisté byli angažováni například Alexandrina Pendatchanska, Topi Lehtipuu, Jeffrey Francis a Sophie Karthäuser.

Na prosinec je naplánována premiéra soudobé operní novinky Daniela Catána Il postino (Pošťák). Nastuduje ji dirigent Jesús Lópes-Cobos a režisér Ron Daniels. Pabla Nerudu má ztvárnit Plácido Domingo, Matildu Cristina Gallardo-Domas.

Nový rok přinese hned v lednu premiéru Rameauovy opery Castor et Pollux. Les Talens Lyriques bude řídit Christophe Rousset, režijně dílo nastuduje Mariame Clément. Titulní dvojici ztvární Maxim Mironov a Luca Pisaroni, Phébée bude Anne Sofie von Otter.

The Rape of Lucretia (Zneuctění Lukrécie) Benjamina Brittena uvede Theater an der Wien v únoru. Dirigentem bude Sian Edwards, režisérem Keith Warner, titulní rolí byla pověřena Angelika Kirchschlager.

Händlovu operu Rodelina, Regina de´Langobardi nastudují pro březnovou premiéru Nikolaus a Philipp Harnoncourtovi se souborem Concentus Musicus Wien a s Christine Schäfer v titulní roli.

Poulencovy Les dialogues des carmelites bude v dubnu řídit Bertrand de Billy v režii Roberta Carsena s Patricií Petibon jako Blanche, Deborah Polaski se představí jako Madame de Croissy.

I v nové sezoně nabídne Theater an der Wien několik koncertních nastudování oper. Händlovo drama Tolomeo, Re d´Egitto připraví v říjnu Alan Curtis se souborem Il Compesso Barocco, Tolomeem bude Iestyn Davies. Další Händlovu partituru, Ottone, Re di Germania, koncertně v listopadu provede The King´s Consort s dirigentem Robertem Kingem, titulní part opět ztvární Iestyn Davies. Lullyho tragédii Bellérophon nastuduje v lednu Christoph Rousset se souborem Les Talens Lyriques, hlavní roli přednese Cyril Auvity. Händlovo drama Berenice, Regina d´Egitto připraví v lednu dirigent Alan Curtis a Il Complesso Barocco s Klarou Ek v čele ansámblu sólistů. Posledním ze série koncertních provedení bude Pergolesiho L´Olimpiade. Soubor Academia Montis Regalis bude řídit Alessandro de Marchi, mezi sólisty jsou například Jennifer Rivera, Olga Pasichnyk, Reffaella Milanesi či Martin Oro.
Krom toho všeho uvede Divadlo na Vídeňce i v příští sezóně řadu koncertů a také baletní titul – choreografii slavného Johna Neumeiera Orpheus s hudbou Igora Stravinského.

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments