Poslední z rubriky Top

Opera je pro mě živý organismus, nikoliv exponát v muzeu, říká režisér Tomáš Ondřej Pilař

Jihočeská opera otevírá novou sezonu výrazným gestem – jako první v historii českých scén uvede výhradně díla 20. a 21. století. Šéf opery a režisér Tomáš Ondřej Pilař v rozhovoru…

Kaposiho pražský koncert ukázal, že spojení tradice, fantazie a neobyčejného citu pro zvuk může proměnit varhanní recitál v mimořádný umělecký zážitek

Ve čtvrtek 18. září 2025 vystoupil na předposledním koncertě Mezinárodního varhanního festivalu mladý maďarský umělec Brúnó Kaposi. Své umělecké vzdělání získal na vysokých školách v Budapešti a Würzburku i na řadě…

Spolupráce s Menuhinem a Rostropovičem byla pro mě celoživotní lekcí, říká dirigent a flétnista Philippe Bernold

V neděli 28. září 2025 se v rámci Svatováclavského hudebního festivalu odehraje v ostravské katedrále Božského Spasitele událost, která přesahuje běžný rámec koncertního života. Českému publiku se vůbec poprvé představí…

Leonidas Kavakos se na Dvořákově Praze představil jako umělec vyzařující planoucí uměleckou erudici

Na dalším z koncertů mezinárodního festivalu Dvořákova Praha, konajícím se 16. září 2025 v pražském Rudolfinu, vystoupila Česká filharmonie pod taktovkou Leonidase Kavakose. Na programu byla Symfonie č. 6 es…

O výprodej divadelních kostýmů v Divadle J. K. Tyla v Plzni je zájem

Až stovky lidí přilákal dnes během několika prvních hodin prodej nepotřebných kostýmů, které se svého fundusu vyřadilo Divadlo J. K. Tyla v Plzni. Než se otevřely divadelní dílny se štendry…

Kateřina Kněžíková v Glyndebourne. Kde končí režijní svoboda a začíná destrukce autorského záměru?

Operní festival v Glyndebourne letos znovu nabídl Janáčkovu Káťu Kabanovou. To potvrdilo, že česká hudba má na světových scénách pevné místo. V roli Káti se opět představila sopranistka Kateřina Kněžíková,…