Týden s tancem

Premiéra baletu Zvoník u Matky Boží v Opavě, webinář Vize tance, novocirkusý koncert Horáček GEN XYZ, premiéra ProART Company a souboru Cirkus TeTy, performativní přednáška pod hlavičkou Move Ostrava, otevřená výzva Tance Praha pro mladé umělce k workshopu dramaturgie v tanci nebo pozvánka na festival, který v Bratislavě pořádá mim Milan Sládek ke svým nedávným půlkulatým narozeninám. To a ještě více ve zpravodajském týdeníku:
Baletní soubor Slezského divadla v Opavě (foto Lukáš Wodecki)

Premiéra v Opavě: Zvoník u Matky Boží
Baletní soubor Slezského divadla v Opava připravil premiéru romantického baletu Zvoník u Matky Boží podle stejnojmenného románu Victora Huga, konat se bude v neděli 23. dubna, v choreografii a režii Jiřího Horáka. Pro adaptaci slavného románu Viktora Huga zvolil úpravu italského hudebního skladatele Cesare Pugniho. Vnímá ji jako srozumitelnější než zpracování Maurice Jarreho.

Režiséři mají možnost zvolit při přípravě baletu Zvoník u Matky Boží ze dvou hudebních úprav. „I když existuje také úspěšná hudební verze Maurice Jarreho, já jsem zvolil Pugniho partituru, která je komponována se zřetelem na jednotlivé scény, ilustruje dané prostředí a je pro taneční zpracování srozumitelná,“ říká Jiří Horák.

Z jeho pohledu je příběh Quasimoda se znetvořeným tělem a čistou duší, krásné Esmeraldy a vášnivého kněze Frolla plný osudových zvratů. „Láska, smrt a víra – to vše je přímo stvořeno pro ztvárnění pohybem. Dává možnost použít různé styly, zvolit odlišný choreografický slovník pro scény středověké pařížské lůzy a vybroušený styl pro jednání, které se odehrává na šlechtickém dvoře Fleur de Lys,“ doplňuje. Každá z rolí, kterou diváci uvidí, má podle něj specifický charakter a obsahuje silné emoce. Ztvárnění klade na sólisty velké nároky nejen po technické stránce, ale jsou také výzvou pro pravdivé ztvárnění dramaticky vypjatých scén. „Balet střídá líbivé divertissementy, v nichž se může blýsknout soubor, s intimnějším tanečním divadlem.“

Zvoník u Matky Boží v Opavě (foto ze zákulisí zkoušek Lukáš Wodecki)

Hlavními postavami jsou hrbáč Quasimodo, krásná Esmeralda, zákeřný kněz Frollo, rytíř Phoebus a jeho snoubenka Fleur-de-Lys. Kromě sólových variací a duetů diváci zhlédnou i velké sborové taneční scény pařížské lůzy, cikánů, dvořanů.

V hlavní roli Quasimoda se objeví Martin Tomsa (šéf ostravského baletu), krásnou Esmeraldu tančí Karolína Valalíková, role Phoeba de Chateaupers se zhostí Michal Klapetek, Fleur-de-Lys tančí Kateřina Ostapenková a v roli kněze Frolla se představí Tomáš Hoš. Spolu s dalšími členy baletu Slezského divadla v Opavě vystoupí i studenti Janáčkovy konzervatoře Ostrava, děti z Baletního studia Slezského divadla v Opavě a orchestr Slezského divadla v Opavě.


Vize tance – Umění ve zdraví, Zdraví v umění

Vize tance zve na další webinář z cyklu Umění ve zdraví, zdraví v umění
V rámci třech plánovaných mezinárodních seminářů a konference chce Vize tance propojit odbornou veřejnost a umělce z pohybového umění, výtvarného umění a hudby a vytvořit prostor pro zkoumání a výměnu znalostí v tématu dopadů umění na fyzické a psychické zdraví společnosti a jednotlivců. Každý seminář vedou 2 lektoři, přičemž vždy alespoň 1 je ze zahraničí.

Druhý seminář v rámci projektu Umění ve zdraví, Zdraví v umění proběhne už 20. dubna 2023 od 10 hodin, tentokrát na téma: Vliv výtvarného umění na zdraví společnosti. Lektory semináře budou Caroline Loughman (IE) a Otto Kouwen (CZ). Caroline Loughman je ředitelkou KCAT Arts Center Callan v Irsku. KCAT zahrnuje výtvarný ateliér, divadelní soubor Equinox, taneční platformu a četné kurzy výtvarného umění, divadla a tance. Caroline má 16 let zkušeností s prací napříč sektory umění, řemesel, designu a vzdělávání. Zástupce české výtvarné scény Otto Kouwen je zakladatelem spolku Barvolam podporující neurodiverzní umělce a umělkyně.

Pro účast je nutná registrace prostřednictvím tohoto formuláře.


Azyl78 (foto Lukáš Bíba)

Známí hudebníci na novocirkusovém koncertě Horáček GEN XYZ zazpívají překvapivé nové verze písní s Horáčkovými texty
Hudebníci a uskupení, mezi něž patří např. 7krát3, Jan Cina, Rozálie Havelková, Katarzia, Bára Poláková, Albert Romanutti, Ondřej Ruml, Naďa Válová a Vladimir 518, zazpívají nově a netradičně aranžované písně s texty Michala Horáčka během novocirkusového koncertu nazvaného Horáček GEN XYZ. Jeho premiéru připravuje režisér Rostislav Novák ml. s herci a hudebníky souboru Cirk La Putyka do šapitó Azyl78 na Výstavišti Praha. Na scénickém koncertě tak zazní naživo v podání kapely CLP BND spolu s akrobacií, tancem a divadelní akcí čtrnáct písní v aranžmá Davida Hlaváče a Jana Balcara – například Levandulová, S cizí ženou v cizím pokoji, Bude mi lehká zem nebo Povstání mlh a krásných žen. Projekt Horáček GEN XYZ, který zahájí letošní program šapitó Azyl78, zde bude uveden celkem sedmkrát od 19. do 25. dubna. Vstupenky jsou již v prodeji v síti GoOut.

„Tvorba Michala Horáčka, to jsou pro mě slova a texty, které mají vedle obrovské poetické síly šanci spojovat. Což je důležité zvlášť v této době, kdy lidi tyto věci dost často naopak rozdělují. V představení tak spojíme generace – proto GEN XYZ – i osobnosti z různých žánrů,” vysvětluje režisér Rostislav Novák ml. „Všem je vlastní touha hledat, kde jsou hranice naší fantazie. Jak se můžeme navzájem obohatit a učit. Jak můžeme společně prožít to, co se nebude jen tak opakovat. Výjimečnost okamžiku a setkání. To vše inspirované slovy, která budeme převádět v obrazy, co neznají hranice. Výsledná podoba, to, zda půjde o poetický koncert, nový cirkus, kabaret nebo tanec, se ale těžko popisuje slovy. Je lepší to zažít společně s námi,” uzavírá.

„Aranžovat známé písně s texty Michala Horáčka představuje výzvu, nejde vůbec o jednoduchý úkol. O to více mi to přijde zajímavější, protože se pouštíme do risku,” řekl na začátku celého procesu Jan Balcar, který je spolu s Davidem Hlaváčem autorem hudebních aranží. „Budeme se snažit zajít co nejdále, podívat se na hudbu z nové, neslýchané, perspektivy. Některé skladby více rozvineme, někde zůstane pouze hlavní motiv, někde najdeme propojovací momenty.” Jan Balcar chtěl, aby se písně staly výzvou i pro interprety: „Aby vystoupili ze své komfortní zóny, aby zaznělo něco i pro ně zcela nového a nezvyklého.”

Po Horáček GEN XYZ ovládne šapitó Azyl78 jako další program inscenace Cirku La Putyka Cesty (2. – 21. května 2023) a rodinná, hudebně-taneční inscenace Kniha džunglí, která vznikla ve spolupráci Divadla bratří Formanů, České filharmonie a Dekkadancers (28. května – 18. června 2023). Vstupenky do Azylu78 jsou v prodeji v síti GoOut.


Taneční soutěž New Generation v Liberci (foto Filip Novák, archiv pořadatele)

Taneční soutěž pro malé tanečníky v Malém divadle v Liberci
V Malém divadle v Liberci proběhne v neděli 23. dubna 2023 již 3. ročník mezinárodní amatérské taneční soutěže v klasickém a moderním tanci New Generation Liberec. Akci pořádá taneční škola Malex působící při Divadle F. X. Šaldy. Hlavním cílem soutěže je přiblížit taneční umění širší veřejnosti a podpořit talentované děti a mládež, věnující se této činnosti na amatérské úrovni. Soutěž má celorepublikový i mezinárodní dosah, byli pozváni tanečníci z celé České republiky i ze zahraničí. Soutěž se tak stává místem setkání mladých umělců, kteří mají možnost porovnat své výkony, získat zkušenosti, najít potřebnou inspiraci a navázat nové formy spolupráce a přátelství.

Do soutěže se přihlásilo přes 20 tanečních škol z České republiky a Německa. Během jednoho dne se na jevišti Malého divadla sejde 260 účastníků, kteří předvedou 130 tanečních čísel. Do odborné poroty zasedne Vlastimil Harapes, Zdenek Prokeš, Adam Zvonař a Anna Ščekaleva.

Záštitu nad akcí převezme jako každoročně Ing. Květa Vinklátová, členka Rady Libereckého kraje. Ceny pro vítěze věnovala Nadace Preciosa. Soutěž se koná za finanční podpory Libereckého kraje a Nadace Život umělce. Partnerem letošního ročníku soutěže bude firma Grishko Dance. „Rádi bychom v této bohulibé akci pokračovali i v dalších letech. Naším cílem je, aby se soutěž New Generation stala v Liberci tradicí s velmi dobrým jménem a vysokou uměleckou úrovní,“ říká ředitel soutěže Alexey Yurakov.


Cirkus TeTy – Ke zdi (foto Tristan Ben Mahjoub)

Premiéra Cirkusu TeTy: Ke zdi / Fickle angle
Cirkus TeTy uvádí v premiéře 22. dubna v prostoru Divadla NoD svou novou inscenaci Ke zdi / Fickle angle. Vizuálně-pohybová performance s prvky nového cirkusu a současného tance má ztělesnit magii okamžiku, vznikající na základě fragmentu obrazu a úhlu pohledu. Ke zdi uzavírá triádu představení volně pracující s principem narušení (Narušení a Voyerky z roku 2021). Kmenové duo souboru Pavla Rožníčková a Kateřina Klusáková tentokrát ke spolupráci přizvalo tanečnici Janu Ryšlavou a společně zkoumají narušování a znejišťování vnímání reality.

Režijní supervize a choreografie se ujala Martina Hajdyla Lacová, dramaturgie Ondřej Holba. Pohybový a akrobatický výzkum jsou v rukou Elišky Brtnické a Stéphanie N’Duhirahe. Spoluautorkami a interpretkami jsou Jana Ryšlavá, Katka Klusáková a Pavla Rožníčková. Scénu a kostýmy navrhla Lucia Škandíková, konstrukci realizoval Prokop Vondruška, na inscenaci se podílí hudební skladatel Ivo Sedláček a světelný designér Karlos Šimek.

„Kovové objekty, odrazy prostoru, těla, formace a deformace, narušení, úhel pohledu…Tlak, tah, rovnováha, skluz, zhup, náklon, šikma, váha, vzdálenost, řád… Vstupte s námi do jednoho prostoru. Dá se nalézt ten pravý úhel pohledu?“ ptá se tvůrčí tým a tím současně zve publikum na premiéru.


ProART Company (foto Jan Mikolášek)

Premiéra ProART Company: Multižánrová jevištní adaptace kultovního románu Báry Basikové
ProART Company
se v jedné ze svých dramaturgických linií věnuje dramatizování literárních předloh. Dramatizování ve smyslu multižánrovému inscenování – propojení pohybu, tance, hlasu, slova, hudby, výtvarného prvku. S tímto přístupem uchopil autor představení Martin Dvořák i kultovní knihu Báry Basikové z 80. let minulého století. Jedná se o poetický, literárně ceněný román s tématem lesbické lásky a milostného hledání mladé dívky. Kniha svou abstraktní formou ve své době zcela vybočovala. Premiéra inscenace se koná v pondělí 24. dubna, tentokrát v místě pro ProART netypickém – v žižkovském Paláci Akropolis.

Jde o komorní psychologický kus s poetickým vnímáním světa hlavní hrdinky Anny. Představení je koncipováno pro 4 představitele – vypravěčku, Annu, milenku Kew a muže. Tvůrčím principem je opět propojování a hledání nových forem pohybu-tance, slova a hudby, resp. zpěvu. Jak režisér zdůrazňuje, cílem rozhodně není „skandalizování“ lesbického tématu, které už dnes dávno nikoho nešokuje. Je to pouze příběh o mezilidských vztazích a citovém hledání a zrání jedince. Spolu s autorem inscenace budou vystupovat Lucie Hrochová, Kristýna Křemenáková a Klára Uhlířová.

ProART Company (foto ze zkoušky Martin Babic)

Postava vypravěčky racionálně posouvá děj, komentuje situace, vstupuje do dialogu se zbylými aktéry. Anna a Kew jako „hrající“ tanečnice vytvářejí rovinu emocionální, citovou, obrazovou. Všechny mužské postavy jsou spojeny do jediného představitele, což není u Martina Dvořáka neobvyklým postupem. Žánrově své dílo pojmenovává jako současné taneční a hudební divadlo. Samotný román vznikl v roce 1982 a čekal na své zveřejnění několik let. Stal se kultovním po sametové revoluci v devadesátých letech minulého století. Jeho vydání zapříčinil spisovatel Bohumil Hrabal. Jde o první český současný román s lesbickou tematikou.

Projekt rozvíjí dramaturgii ProART zaměřenou na významné osobnosti české kultury a jejich význam a odkaz pro současnou společnost a současně scénické adaptace literárních děl. V minulosti takto vznikly multižánrové projekty o Emě Destinnové, Ivanu Blatném, Jiřím Ortenovi, Vladimíru Holanovi, Vítězslavě Kaprálové, Hugo a Pavlu Haasových, Ivo Váni Psotovi či Boženě Němcové.

Autorem nového projektu je mezinárodní choreograf a režisér Martin Dvořák, který je tvůrcem i výše zmíněných představení. Autorem hudby je DJ Jan Hanák Sonority v doprovodu s klavíristou a skladatelem Igorem Paletou. Projekt je uváděn v částečně nedivadelním prostoru – v Kabinetu múz v Brně a pražském Paláci Akropolis. Návrhářkou kostýmů je výtvarnice Jindra Rychlá. Představení vzniká k 60. narozeninám zpěvačky a autorky románu Báry Basikové.


Milan Sládek v roce 2018 na Mime Festu v Poličce (foto archiv festivalu)

Pozvánka na Slovensko: slavný mim Milan Sládek (85) v Bratislavě pořádá vlastní festival
Svetoznámy mím Milan Sládek sa 23. februára dožil okrúhlych 85. narodenín. Pri tejto príležitosti pripravilo Občianske združenie LECA a umelecká agentúra LECA production Festival pantomimických predstavení a výstavu Sládkových výtvarných diel: MILAN SLÁDEK – MÍM. Festival sa bude konať v priestoroch GALÉRIE UMELKA v Bratislave v termíne od 18. apríla do 2. mája 2023. Výstava potrvá do 14. mája 2023, jak informuje portál zoznam.sk.

Sládkove herecké, režijné i výtvarné majstrovstvo a invenciu oceňuje svet už desiatky rokov. Teraz sa slovenskému publiku dostáva možnosť zažiť jeho Umenie okamihu počas festivalu, ktorý ponúka viacero atraktívnych podujatí. Stále aktívny umelec nezvykne rekapitulovať, nepozerá sa naspäť, radšej vždy dopredu a jeho hnacím motorom je samotná pantomíma: „Som pri tomto umení tvorcom, ale aj materiálom. A čo viac, pantomíma je bytostne spojená s mojou osobnosťou, mojou duchovnou konšteláciou a mojimi fyzickými danosťami. Je mojou životnou filozofiou!“

Z nemeckého Kolína nad Rýnom, kde po emigrácii maestro žije už vyše 50 rokov, kde začal svoju zahraničnú kariéru a teší sa dodnes záujmu obecenstva, sa festival presunie do Bratislavy, kde maestro pantomímy začínal a kde má stále množstvo vďačných divákov. Preto prijal ponuku od o.z. LECA k usporiadaniu tohto festivalu.

Milan Sládek v roce 2018 na Mime Festu v Poličce (foto archiv festivalu)

„Milan Sládek je jeden z mála Slovákov, o ktorom možno hovoriť, že sa stal svetoznámym. Maestro Sládek má za sebou bohatú medzinárodnú kariéru, účinkoval v 55 krajinách sveta a dosiahol významné umelecké úspechy. V jeho úctyhodnom veku oplýva neuveriteľnou energiou. V skvelej forme predvedie počas šiestich večerov slovenskému publiku svoje ostatné pantomimické predstavenia, ktoré premiéroval v Nemecku a tiež zaujímavé performancie v medzinárodnej spolupráci a obsadení. Festival je obohatený o výstavu, ktorá bude prierezom jeho tvorby v oblasti maľby a kresby a jej súčasťou bude i výstava vybraných masiek, kostýmov a bábok z inscenácii maestra Sládka,“ hovorí jeden z organizátorov podujatia Roberto Leca.

Bude to prvýkrát, čo Milan Sládek v takom rozsahu predstaví slovenskému publiku nielen svoj svet pantomímy, ale aj svoje výtvarné umenie, ktoré je výrazne späté s jeho životom i prácou: Festival sa začne otvorením výstavy dňa 18. apríla a následne sa bude odohrávať počas 7 večerov. Výstava tvorby maestra Sládka a festival pantomímy ponúknu návštevníkom možnosť nahliadnuť do bohatej tvorby všestranného umelca, no predovšetkým maestra pantomímy, ktorej sa venuje viac než šesť desaťročí, a tiež tvorby jeho odchovancov a kolegov na Slovensku a v zahraničí.


Move Ostrava – Bod obratu

Česká premiéra performativní přednášky o strachu beze strachu – Bod obratu
Jak vlastně vypadá strach? Je možné ho nějak využít? Může být dokonce hnací silou důležité životní změny? Tyto a další otázky si položily terapeutka Iveta Zedková a performerka Jana Ryšlavá za účelem zkoumání projevů strachu na těle jedince i ve společnosti. Výsledkem je komorní formát performativní přednášky, který zve diváka do role výzkumníka i (sebe)zkoumaného v dialogu se (svým) strachem. V úterý 25. dubna ve Studiu G v Ostravě. Projekt Bod obratu na základě dostupných poznatků z oblasti psychologie, neurověd a žitých zkušeností zkoumá vrstvy a prostory strachu a jeho prožívání pomocí těla v pohybu. Vstupenky si mohou diváci zakoupit na webu Move Ostrava, kapacita je omezená.

Strach je základní emoce, která má ochrannou funkci. Po miliony let nám pomáhá přežít. V současné moderní době jsme však často vystavováni situacím, ve kterých evolučně zajeté reakce zmrznutí-boj-útěk nejsou funkční. Zůstáváme tak uvězněni ve vnitřním bludišti svých strachů, ztracení, odpojení, bombardováni tělesnými reakcemi bez možnosti adekvátní akce. Není divu, že je tato silná emoce v častém hledáčku umělců.

Tvůrčí tým
Jana Ryšlavá (CZ) po absolvování Salzburg Experimental Academy of Dance se věnovala pedagogice na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, působila v mezinárodních projektech. Založila platformu MOVE Ostrava, je kurátorkou festivalu MOVE Fest pro Ostravu a společně s Prostorem současného tance také pro Košice. Aktuálně účinkuje v představeních Brave New Life (SK – Tabačka Kulturfabrik), The Urge Grows (CZ/DE/SK), Čert a Káča (SK – SND). Věří, že pohyb je pro každé tělo a baví ji odhalovat tyto možnosti.

MUDr. Iveta Koblic Zedková (SK) absolvovala LF UP v Olomouci. Působila jako sekundární lékařka na PK FN a LF v Olomouci (2003-2007), následně jako sekundární lékařka na Dětské psychiatrické klinice FN a 2. LF Motol. Atestaci v oboru psychiatrie složila v roce 2009. Absolvovala dlouhodobý výcvik v Gestalt psychoterapii v košickém Institutu Dialog a dlouhodobý výcvik v taneční pohybové terapii (TPT) pod záštitou Americké asociace taneční pohybové terapie a TANTER Praha. V současnosti je doktorandkou na 1. LF UK v Praze, obor Lékařská psychologie a psychopatologie, kde se zabývá problematikou psychotických chorob v dětství a adolescenci. Je editorkou a spoluautorkou knihy Tanečně pohybová terapie – teorie a praxe. Kromě tématu své disertační práce se věnuje hlavně neverbalitě v psychoterapii, konceptu embodimentu a prevenci burn-out.

Marcela Kučová (CZ) vystudovala gymnázium v Hlučíně a anglický jazyk na Ostravské univerzitě. K hudbě ji přivedl otec, houslista Jaroslav Kuča. V roce 2020 vyšla deska světoznámého hráče na basovou kytaru Steva Baileyho, na které Marcela hostuje. Má za sebou také spolupráci s americkým hip-hopovým producentem a držitelem cen Emmy Tokim Wrightem, spolupracovala na autorském představení Carpe(t) Diem.


Krenovka – taneční studio Tance Praha (foto Vojtěch Brtnický)

Open call Tance Praha: Workshopy dramaturgie v tanci
Tanec Praha vyhlašuje otevřenou výzvu pro tvůrčí kolektivy, choreografy/ky, tvůrčí performery/ky – nejmladší generace tvůrců. Mohou se zapojit do intenzivních workshopů /ateliérů dramaturgie v tanci a využít možnosti pracovat na vlastním díle v dialogu s etablovanými domácími i zahraničními umělci.

Tanec Praha pořádá tento ateliér pro představitele nejmladší generace tvůrců (tvůrčí kolektivy, choreografy/ky, tvůrčí performery/ky), kteří mají zkušenost s minimálně 1–2 profesionálními díly. Jeho program čerpá ze zkušeností tříletého evropského projektu Micro and Macro Dramaturgies in Dance a hodlá zprostředkovat různorodé metodologie taneční dramaturgie v současné praxi, představit ji jako důležitého partnera v rámci tvůrčího procesu.

Série intenzivních workshopů, které kurátorsky zastřešuje Maja Hriešik (SK), proběhne v červnu a prosinci 2023, kdy se zapojí domácí umělci i hosté z Británie, Řecka a Dánska.

Úvodní, červnová část workshopu v termínu 25. – 30. 6. 2023 (25. 6. od 15:00, 26. – 29. 6. od 10:00 do 18:00 s pauzou na oběd a 30. 6. do 13:00) bude probíhat ve Studiu Krenovka, v češtině/slovenštině s výjimkou závěru v angličtině. Je zaměřena na dramaturgii a výzkum / research, práci na materiálu z praktického i teoretického hlediska, bude obsahovat skupinová i individuální setkání. Workshopy povedou: Maja Hriešik (SK), Viktor Černický (CZ), Markéta Vacovská (CZ) a Katalin Trencsényi (UK).

Workshop má za cíl napomoci umělcům upřesnit si záměry konkrétních projektů, důvěřovat tělu jako základnímu materiálu a jeho intuitivním procesům, ale také poskytnout teoretickou oporu ve zvolených metodách práce, pomoci je rozpracovat a nastartovat vlastní proces tvorby.

V závěru workshopu Katalin Trencsényi představí e-book o příkladech současného chápání taneční dramaturgie. Jako editorka zprostředkovává úvahy o podobách taneční dramaturgie a jejího aplikování z pera současných tanečních umělců, kteří byli součástí projektu MMDD (v angličtině).

Zájemci se mohou přihlašovat prostřednictvím FORMULÁŘE – závazné přihlášky do 15. 5. 2023. Kapacita je omezená. Účastnický poplatek 500 Kč je symbolickým příspěvkem. Bližší info též na e-mailu.

Cyklus workshopů dramaturgie v tanci zakončí tento rok třídenní ateliér Maji Hriešik se zahraničními mentory zaměřený na mapování, analýzu a sdílení procesu, jehož předběžný termín je 1. – 3. 12. 2023.

Účastníci červnového workshopu jsou srdečně zváni vychutnat si také závěr mezinárodního festivalu TANEC PRAHA:
25. 6. dopoledne – Olivia Court Messa (IL/CL): workshop / Studio Krenovka (24. 6. lze vidět inscenaci Ölivia Court Messa (IL/CL): I carry, you hold)
26. 6. 20:00 Ingrid Berger Myhre & Lasse Passage (NO/NL/BE): Panflutes and Paperwork / PONEC – divadlo pro tanec
27. 6. 20:00 Peeping Tom (BE): Diptych: The missing door and The lost room / Hudební divadlo Karlín

Tanec Praha nabízí účastníkům workshopů dramaturgie 40% slevu na vstupenky na vybraná představení festivalu.

Dále připravuje Tanec Praha v rámci projektu Workshopy dramaturgie v tanci:
Cyklus dalších akcí na téma dramaturgie: na červnový ateliér naváže na podzim workshop „Giving and Receiving Feedback“ (10. – 13. 11.) zaměřený na umění dávat a získávat zpětnou vazbu pod vedením zkušeného mentora Bushe Hartshorna (v angličtině). V závěru České taneční platformy (2. 4. 2023) již proběhl první workshop s Monicou Gillette, na který naváže její zářijový IN FOCUS Lab v termínu 1. – 3. 9. 2023. Další významnou osobností, kterou Tanec Praha uvítá, je Lia Prentaki, expertka na tvorbu pro děti (9. 10. 2023).



Corpo Gourmet Anthropophagy (foto Vojtěch Brtnický)

AVÍZO: Lenka Vagnerová & Company mezinárodní projekt Corpo Gourmet: jediné uvedení v Praze 30. dubna
Kulinářský zážitek propojený s jedinečnou atmosférou, uměním a kulturou, tak je prezentován projekt Corpo Gourmet Anthropophagy. Autor konceptu, choreograf Omar Carrum jej uvedl již v mnoha zemích světa a nyní připravuje spolu s choreografkou Lenkou Vagnerovou a tanečníky jejího souboru novou inscenaci, kterou představí 30. dubna v pražské restauraci Červený Jelen. Součástí budou speciální delikatesy zdejšího šéfkuchaře Marka Fichtnera. Tvůrci připravují v rámci Corpo Gourmet Anthropophagy 10 scén a k nim vždy jednu delikatesu. Každý návštěvník si vybere 4 scény a tím pádem 4 delikatesy k ochutnání.

Mezinárodní projekt Corpo Gourmet Anthropophagy je projektem kulturní, tvůrčí a umělecké výměny, v tomto případě souborů Lenka Vagnerová & Company z České republiky a Alquimia Escénica z Mexika. Koncept uvedl jeho tvůrce Omar Carrum na mnoha místech v Mexiku, Brazílii, Panamě a Kolumbii, a nyní bude představený divákům také v Praze. „Interaktivní inscenace odehrávající se v překrásných prostorách restaurace Červený Jelen v sobě mísí společenský, umělecký a kulinářský zážitek ve formě fyzického divadla a gastronomie. Je otevřená širokému spektru publika vyhledávajícího nevšední kulturně-společenské události. Jde o koncept, v němž dostane návštěvník restaurace mistrovský kulinářský pokrm v prostředí, které tanečně, hudebně i výtvarně před jeho očima i kolem něj ožije,“ říká Lenka Vagnerová.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments