Týden s tancem

Tipy z festivalu TANEC PRAHA, open call na ostravský MOVE Fest, Hartig Ensemble hostující v zahraničí, uzávěrka inscenační přehlídky Balet 2023, ocenění taneční fotografie i taneční pedagogiky, pozvánka na závěrečná představení Tanečního centra Praha, tipy na workshopy nebo obrysy českého programu na Letní Letné.
Site specific projekty MOVE Ostrava (foto Petr Kiška)

Tanec Praha míří i do Ostravy a MOVE Ostrava vyhlašuje open call
Tak jako každý červen i letos ve spolupráci s festivalem TANEC PRAHA přiváží MOVE Ostrava výběr ze současné světové performativní tvorby. První z přivážených inscenací proběhne dokonce pod širým nebem, a to v netradičním ale impozantním prostoru nádvoří Nové radnice: CieLaroque / Helene Weinzierl (AT): It’s All About…úterý 20. června v 18:00 hodin. Ve středu 28. června vystoupí v Divadle Petra Bezruče soubor ME-SA s choreografií Adrienn Hód Soft Spot. MOVE Ostrava naopak vyjíždí do regionů se svým projektem, s outdoorovou performance The urge, která vznikla v koprodukci s choreografkou Ceren Oran, Moving Borders a slovenským Tanečno. V pondělí byl projekt uveden v Českých Budějovicích.

MOVE Ostrava také hledá performery, kteří by měli zájem stát se součástí site-specific představení k příležitosti 10. výročí MOVE Festu Ostrava. Projekt vznikne pod vedením finské režisérky a performerky Ilony Jäntti a Šárky Bočkové – absolventky ostravské Janáčkovy konzervatoře, nyní úspěšné české akrobatky. Outdoorová performance bude zaměřená na práci s ostravskými industriálními kulturními památkami. Vznikne během týdenního intenzivního tvůrčího procesu na přelomu září a října 2023 a její premiéra proběhne v rámci hlavního programu MOVE Festu.

„Účastí na tomto projektu získáte zkušenost s tvůrčím přístupy Ilony Jäntti, spolupráci s profesionálním týmem, prezentaci na mezinárodním festivalu a nové kontakty v oboru perfmativního umění. Zkoušky i uvedení výsledné performance se budou konat od 27. září do 8. října v prostředí jedné z dobře známých ostravských architektonických památek. Pro účastníky je nezbytné být přítomen po celou dobu období zkoušek,“ přibližuje ředitelka MOVE Ostrava Jana Ryšlavá.

Společně s režisérka Ilonou Jäntti nyní tým hledá performery se zkušenostmi v pohybových disciplínách jako je nový cirkus, contemporary dance či fyzické divadlo, kteří by se chtěli stát součástí tohoto projektu. Předchozí zkušenosti s outdoorovými a site-specific projekty jsou výhodou, ale nejsou nezbytné. „Vzhledem k tomu, že nejsme schopni pokrýt náklady na ubytování performerů během zkoušek, preferujeme lokální zájemce (nebo ty, kteří si sami zajistí ubytování). Honorář bude upřesněn při výběru účastníků. Celý tvůrčí proces bude probíhat v anglickém jazyce,“ doplňuje.

Pokud vás projekt zaujal a rádi byste se zapojili, můžete se přihlásit do 15. července 2023 vyplněním formuláře. Účastníci projektu budou vybráni na základě poskytnutých informací a videí. O přijetí nebo nepřijetí budou informováni do 30. července 2023.


Some Choreographies (foto archiv divadla PONEC)

TANEC PRAHA tento týden v divadle PONEC – dvě sóla
Ve středu 21. června se v rámci festivalu TANEC PRAHA opět představí zahraniční hosté. Na cestu v čase a kolem světa v inscenaci Some Choreographies (Několik choreografií) pozve choreograf Jacopo Jenna. Performerka Ramona v ní vede neutuchající dialog s rychlou sekvencí videí, která jsou přehlídkou všech možných způsobů lidského pohybu. Tanečnice zrcadlí dění na obrazovce a svým projevem vdechuje stávajícímu 2D materiálu život, třetí rozměr a nové hodnoty a významy. V závěrečném propojení s autorskými video obrazy krajiny a živých organismů umělce Roberta Fassoneho hledá spojitost člověka s nekonečným universem.

Olga Dukhovnaya ve spolupráci se skladatelem Antonem Svetlichnym ztvárnila vlastní verzi Labutího jezera s cílem vytvořit z tohoto klasického baletu moderní představení. Záměru vytvořit představení ve velkém měřítku zasadil po dvou letech karantény poslední ránu válečný konflikt. Olga Dukhovnaya se vzdala zakázky moskevského muzea vytvořit choreografii pro více než 30 tanečníků s živým orchestrem a zpěváky. Ukrajinská choreografka přepracovala původní koncept a celý baletní soubor soustředila do jediné umělkyně: sebe samé. Na pozadí zmíněných událostí se zrodilo zásadní a dynamické Swan Lake Solo.


Thin Skin – foto Anna Benháková

Vítězkou Přehlídky divadelní fotografie 2023 se stala Anna Benháková
Slavnostní vyhlášení oceněných fotografek a fotografů proběhlo 8. června 2023 v kavárně divadla Jatka78 v rámci Pražského Quadriennale. Vítězné snímky budou na Jatkách vystaveny do 30. června. Vítězkou v kategorii Profesionálové – Inscenace / Divadelně-performativní projekt se stala Anna Benháková s fotografiemi z inscenace Thin Skin pořízenými v rámci závěrečného večera Festivalu Cirkopolis 2022. Druhé místo získala Lucie Urban s fotografiemi z inscenace Bedřich: poprvé v Praze (Pomezí). Třetí místo obsadily fotografie Mistra a Markétky (Divadlo v Dlouhé) autora Pavla Hejného. Vedle hlavních cen byla udělena čestná uznání, a to Čeňkovi Folkovi (I was naked when I met the spider at home, Alfred ve dvoře), Jakubovi Hrabovi (Mně 60, Living Dance Studio) a Janovi Hromádkovi (Thin Skin také z Festivalu Cirkopolis).

Thin Skin – foto Anna Benháková

Do třetího ročníku, vyhlášeného IDU v roce 2022, se přihlásilo 78 fotografů a fotografek (z toho 16 studentů a studentek) zasláním 681 fotografií z let 2020 až 2022. Pětičlennou odbornou porotu letos tvořili divadelní publicistka, dramaturgyně a kurátorka Lenka Dombrovská, teatrolog, anglista a překladatel Pavel Drábek, divadelní fotograf Viktor Kronbauer, fotograf, teoretik, pedagog a kurátor Tomáš Pospěch a divadelní fotograf a pedagog Jaroslav Prokop.

Přehlídka divadelní fotografie je jednou ze snah IDU o rozšíření povědomí široké veřejnosti o tomto významném oboru i jeho obrovském uměleckém i dokumentačním potenciálu. Více se o aktivitách IDU zaměřených na výzkum, prezentaci a propagaci divadelní fotografie jako specifického, samostatného a svébytného uměleckého oboru dozvíte na webu Česká divadelní fotografie.


Hartig Ensemble na Mezinárodním hudebním festivalu Č. Krumlov 2019 (v inscenaci Terpsichora – Les caractères de la danse, foto Libor Sváček)

Hartig Ensemble-Tance a balety tří století, bude v tomto týdnu vystupovat v Brémách
V rámci uvedení francouzské verze opery Ch. W. Glucka Orfeus a Euridyka (Wq. 41) bude účinkovat v rozsáhlé suitě tanců, kterou skladatel pro uvedení v pařížské Opeře v roce 1774 dopsal, jde o více jak 30 minut instrumentální hudby. Premiéra tohoto díla se odehraje 24. června 2023 od 19 hodin v koncertním sále Die Glocke

Choreografii vytvořila Helena Kazárová, profesorka AMU a umělecká vedoucí tohoto celoevropsky jediného tanečního tělesa, které se soustavně věnuje již 25 let obnovování historického tanečního repertoáru. Soubor a choreografka odjíždějí na pozvání dirigenta Antonia Adamske, který bude řídit Bremer Barockorchester a Bremer Rathschor. Vystoupí sólisté Virgil Hartinger (Orpheus), Julia Kirchner (Euridyke), Dorota Szczepanska (Amor) poloscénicky, a taneční výstupy Fúrií, Šťastných stínů a Pastýřů budou v dobových kostýmech Romana Šolce patřit souboru Hartig Ensemble. Projekt podpořil Česko-německým fond budoucnosti a cestu českých účastníků Ministerstvo kultury ČR.


Zkrocení zlé ženy v Plzni, hlavní cena přehlídky Balet 2019 (foto Irena Štěrbová)

Blíží se uzávěrka přihlášek do soutěžní přehlídky tanečních inscenací Balet 2023
Asociace tanečních umělců České republiky
(ATU ČR) v roce 2023 opět vyhlásila Soutěžní přehlídku současné tvorby Balet 2023. Přehlídka, které se mohou zúčastnit baletní soubory působící v divadlech, nezávislé a jiné profesionální taneční soubory v České republice, se od roku 1992 konala každé tři roky. Od letoška ji má ATU v plánu pořádat nově coby bienále. Uzávěrka přihlášek pro letošní ročník je 30. června 2023. „Cílem přehlídky je podnítit taneční soubory, aby zvyšovaly pozornost současné, domácí tvorbě jejím pravidelným uváděním a usilovaly tak o její rozvoj a vznik nových děl,“ říká předsedkyně Asociace tanečních umělců Linda Svidró. „Inscenační přehlídka je jakousi výstavní skříní českého tance, toho nejlepšího, co jednotlivé soubory mohou ukázat.“

„Přehlídka se dříve konala od roku 1992 každé tři roky a nyní ji budeme pořádat jako bienále (poslední se konala v roce 2019, v roce 2021 byla zrušena z důvodu uzavření divadel kvůli covidové pandemii),“ uvádí jeden z organizátorů akce Zdeněk Prokeš. „Inscenace přihlášené k účasti bude od začátku sezóny 2023/2024 až do 15. prosince 2023 hodnotit odborná porota složená z profesionálních tanečních umělců, teoretiků, kritiků, choreografů, případně i umělců dalších profesí.“

Nejlepší inscenace bude oceněna hlavní cenou, další ocenění budou udělena za nejlepší choreografii, za nejlepší sólistický výkon a za nejlepší kolektivní výkon. Další pozoruhodné výkony mohou být oceněny čestným uznáním. Další informace o přehlídce najdete zde.


Martin Baxa předal Ceny Ministerstva kultury v oborech zájmových aktivit, v taneční oblasti ji obdržela Eva Blažíčková
Ministr kultury Martin Baxa v úterý 13. června 2023 předal v Nostickém paláci Ceny Ministerstva kultury v oborech zájmových aktivit za rok 2023. Cena Ministerstva kultury za neprofesionální umění v oblasti tanečních aktivit byla udělena paní Evě Blažíčkové za celoživotní přínos v oblasti scénického tance.

Eva Blažíčková je česká choreografka a taneční pedagožka, nositelka titulu Rytíř řádu akademických palem (Francie). Krátce po převratu založila a téměř po dvacet let vedla jedinou specializovanou školu v Čechách, která vychovává profesionální tanečníky, choreografy a pedagogy pro oblast současného tance a má status konzervatoře – Konzervatoř Duncan centre (1992). Je zakladatelkou Společnosti pro taneční a múzickou výchovu (1990), Nadačního fondu Isadory Duncan (1993), držitelkou Ceny Jarmily Jeřábkové (1999), spoluzakladatelka Vize tance (2005). Je paralelně činná v mnoha dalších projektech, které si kladou za cíl emancipovat tento typ tance a usadit jej tam, kam patří – do řádného kontextu české kultury a školství. Jako přímá pokračovatelka duncanovské tradice ve svých aktivitách dokazuje, že tanec není izolovanou uměleckou disciplínou, ale nástrojem, který má moc proměnit, povznést a osvobodit člověka. Kromě uměleckého a pedagogického působení je významná i metodická činnost Evy Blažíčkové. Podílela se na tvorbě nové koncepce tanečních oborů lidových škol umění a působila jako ústřední lektorka rekvalifikačních kurzů pro učitele LŠU, je autorkou učebních osnov a usiluje o propojení českého duncanismu a jeho moderního pojetí s evropskými a světovými snahami tohoto druhu.


Současný tanec v Kunsthalle Praha (foto archiv organizátora)

Současný tanec v Kunsthalle Praha – reprízy
V Kunsthalle Praha pokračují performance pod vedením rumunského umělce Alexe Mirutziu v rámci doprovodného programu k výstavě Ovidia Șandora. Alex Mirutziu se vždy snaží vytvářet nové scénáře, podněcuje výměny a interakce mezi zúčastněnými performery. „S přijetím limitů našich schopností zjišťovat a ověřovat fakta, zkoumá moje nová performance možnosti našeho subjektivního působení na ně. V tomto smyslu mi intervence slouží jako primární operace. Performeři a performerky vymýšlí strategické postupy a uvažují, jak si zachovat nebo vylepšit svou jedinečnost. Přepínají mezi hlasovými záznamy, slovy a zmrazenými obrazy minulosti. Vycházejí vstříc ‘business instinktu’ ve snaze sladit cíle s výsledky. Jak účinkující komunikují nebo naopak komunikovat odmítají, zadržováním jejich přesvědčení a skutečných emocí vzniká jedinečný dočasný stav. Bludiště introspekcí se často střetává s děsivou neschopností de-intervence, de-akce nebo de-realizace. To ohrožuje integritu jejich vlastních identit,“ popisuje autor. Nejbližší termíny: 22. 6. v 17:00, 26. 7. v 19:00, 24. 8. v 15:00, 11. 9. 2023 17:00. Performance je součástí vstupného.


Závěrečné představení TCP (foto Martina Deylová)

Závěrečná představení uzavřou divadelní sezónu konzervatoře Taneční centrum Praha
Taneční centrum Praha
uvede ve čtvrtek 22. a v pátek 23. června od 18 hodin v Divadle Hybernia Závěrečné představení sezóny 2022/23, které je každoroční přehlídkou umělecké činnosti konzervatoře. Na jevišti se vystřídají všichni studenti školy od prvního do osmého ročníku společně s přípravným oddělením Terpsichore. Mladí umělci divákům předvedou průřez vyučovanými tanečními styly, jako je balet, jazz, moderní tanec, step, lidový tanec či akrobacie. Choreografie pro slavnostní večery připravili Attila Egerházi, Tereza Hloušková, Pavla Königsmarková, Šimon Kubáň, Eva Plocková, Linda Svidró, Michal Štípa a Pavla Zusková.

„Naši studenti za uplynulý školní rok absolvovali neskutečných 76 představení a závěrečná představení Tanečního centra Praha jsou opravdu ta poslední v letošní nabité sezóně,” uvádí Jan Schneider, ředitel konzervatoře – gymnázia Taneční centrum Praha. „Ve večeru tedy odtančíme skutečně jen nepatrnou část naší celoroční práce. V programu se představí jednotlivé ročníky konzervatoře včetně našich nejmladších žáků, a dokonce i přípravné taneční oddělení Terpsichore. Pro všechny je to další velmi cenná zkušenost na prknech, která znamenají svět, a všem účinkujícím studentům tedy ze srdce přeji tradiční ‚zlomte vaz‘!“

„Letošní školní rok byl pro nás velmi úspěšný,” doplňuje Jan Schneider. „Nejen, že jsme měli možnost opět nastartovat veškeré školní i mimoškolní aktivity: regionální studijní a relaxační campy, Vánoční taneční scénu, poznávací zájezd do Itálie, představení v pražských i regionálních divadlech, workshopy, 37. ročník festivalu Mezinárodní týdny tance a spolupráci s dalšími kulturními organizacemi, ale také jsme nadále zvelebovali, pro nás stále nové, sídlo v Domě tanečního umění Praha. Máme za sebou všichni obrovský kus práce.” Vstupenky na představení jsou k zakoupení na pokladně Divadla Hybernie či online.

Taneční centrum Praha, konzervatoř a gymnázium je první vzdělávací a umělecká instituce, která přinesla moderní a jazzové taneční techniky a důsledně je propojuje s výukou klasického tance a dalšími oblastmi současného tanečního divadla. Svou tradici škola odvozuje už od roku 1961, tehdy v undergroundu a později, pod záštitou Univerzity Karlovy a řady zahraničních odborníků, postupně vznikalo centrum, které nyní zahrnuje osmiletou konzervatoř a osmileté gymnázium propojené do jedné vzdělávací koncepce a doplněné studiem taneční pedagogiky s příslušnou aprobací. Studentská umělecká agentura, Mezinárodní centrum tance, produkuje umělecké soubory Balet Praha Junior a Baby Balet Praha, import a export tvůrců, pedagogů a souborů, pořádá festivaly i workshopy. Významným cílem centra je podpora všeobecné a odborné vzdělanosti tanečníků, jejich sebevědomé a kvalitní zapojení do interpretační praxe a následně schopnost řízení, produkce uměleckých i společenských organizací a projektů. Centrem prošlo několik stovek tanečníků, kteří pracují v českých souborech (Pražský komorní balet, Balet ND v Praze, Laterna magika aj.), v zahraničí (Berlín, Frankfurt, Hamburk, Haag, Barcelona, Lisabon, Pécs a další) nebo absolvovali vysoké školy (Univerzita Karlova, HAMU a další). „Lidé z Centra“ zastávají významné funkce v českých uměleckých, vzdělávacích a společenských organizacích.


Hana Turečková (foto archiv umělkyně)

Tipy na aktivní pohyb
Sobotní workshop s Hanou Turečkovou Struktury pohybu a Abeceda je otevřen všem zájemcům o pohybovou analýzu a propojení slova a pohybu. Pořádá jej příznačně památník Národního písemnictví – Muzeum literatury, od 16 do 18 hodin. Workshop nabídne nahlédnutí do pohybové analýzy Rudolfa Labana a její propojení s jazykem, resp. poetismem Karla Teigeho a tanečním gestem Milči Mayerové. „Budeme používat úryvky textů básní nebo jednotlivá slova, abychom pochopili význam pohybu a jeho expresivitu, intenzitu, rytmicitu a frázování. Pohyb je zapotřebí zažívat vědomě a aktivně nikoli jen intelektuálně, v mysli, a zároveň je velice vzrušující umět pozorovat, popsat a analyzovat pohyb, jenž prostupuje prakticky veškerým děním světa,“ popisuje hana Turečková.
Na workshop není nezbytné žádné předchozí taneční nebo pohybové vzdělání, a byť se při něm budeme hýbat, je určen široké veřejnosti od 14 až do 100 let. Součástí workshopu bude i teoretický vhled. Je důležité osmělit se pro práci s tělem nebo hlasem, ve skupině i individuálně, být tvůrčí, nesoudící, otevřený. Vstup 150,-, rezervace na e-mailu.

Víte, že můžete po celém světě prostřednictvím online vedených lekcí vyzkoušet pohybový jazyk Gaga Ohada Naharina? Formát Gaga Online nabízí různé možnosti podle pokročilosti tanečníků, lekce přístupné kdykoliv a kdekoliv. Taneční jazyk Gaga nabízí příležitost uvolnit potenciál vlastního těla a také se spojit s komunitou celosvětových pohybových nadšenců. Lekce najdete zde.


Letní letná (foto František Ortmann)

Avízo: České hvězdy na Letní Letné
Za své dvě dekády existence se Letní Letná stala nejen mezinárodně uznávanou novocirkusovou událostí, ale také festivalem české novocirkusové scény. Jubilejní ročník, který se koná od 17. srpna do 3. září, tradičně v Letenských sadech v Praze, ukáže, kam se tuzemská produkce za dvě desetiletí posunula. Svou nejnovější inscenaci Kruh uvedou v premiéře jedni z průkopníků této umělecké disciplíny u nás, Losers Cirque Company, a to již v předvečer slavnostního zahájení festivalu, 16. srpna. Druhou premiérou české scény bude představení Crossing, které propojilo českou performerku Elišku Brtnickou se zahraničními umělkyněmi. Diváci Letní Letné se můžou těšit na desítky českých novocirkusových umělců, některé inscenace jsou komponovány přímo pro festival. Vedle hlavního programu obstarávají čeští umělci také bohatý program pro rodiny s dětmi. Narozeninové představení Pocta novému cirkusu bude společně s premiérou Losers Cirque Company uvedeno také již v předvečer zahájení celého programu.

V premiéře Losers Cirque Company čtyři performeři roztočí 16. srpna Kruh. Hudbu k projektu složil Ivan Acher, oceňovaný skladatel hudby k divadelním a tanečním inscenacím i k filmům. „Lůzři“ se v českém stanu podělí také navíc o letošní dvě novinky, které už uvedli ve svém domovském divadle: projekty Nespoutaní a Žena, růže, píseň, kost. Ženská energie se znásobí i v druhé premiéře na české scéně. Inscenace Crossing je průsečíkem tvorby čtyř umělkyň ze čtyř zemí, které jinak tvoří převážně sólové kusy. Českou experimentátorku a performerku Elišku Brtnickou s Italkou Eleonorou Dall’Asta žijící v Panamě, Finkou Ilonou Jäntti a Aki Yoshidou z Japonska svedl dohromady umělecký výzkum vzdušné akrobacie. V projektu Crossing nahlédnou 24. srpna – a s nimi i diváci – akrobatické nářadí jako výtvarný objekt.

Letní letná (foto František Ortmann)

Japonská umělkyně Aki Yoshida se na Letní Letné představí i ve vlastní show Ruten. V této pohybové básni, která je „plavbou proti drsným vlnám života“, také propojuje taneční a akrobatické umění s výtvarným. A Eliška Brtnická diváky konfrontuje s jejich dětským experimentováním se strachem v oblíbené performanci Hang Out, za niž byla nominována na Cenu Thálie 2022. Riskantní akci předvede přímo na šapitó. Česká scéna přivítá i další ukázky tuzemského nového cirkusu. Cíleně první společné uvedení pro Letní Letnou připravili Feel the Universe Circus Company. Ve svém Triptych of Existence rozvíjí tři naprosto odlišné akrobatické disciplíny. Cirkus TeTy ve vizuálně-pohybové performanci Ke zdi zkoumá, jak lze narušit vnímání reality. Širokou škálu cirkusových a žonglérských disciplín pojme Galashow, která bývá na Letní Letné vrcholem Žonglérského dne. O pozornost diváků budou soupeřit akrobatické triky na cyr wheelu, náročný floorwork či číslo s LED buugengy.

Výrazné ženské osobnosti novocirkusové scény, Evu Starou a Alžbětu Tichou, svede v jeden večer dohromady uvedení jejich projektů Mass a Frequency. Na festivalovou českou scénu se vrací akrobaté z AirGym Art Company s inscenací NonSen(s). Teen Kabaret představí mladé novocirkusové talenty z celé republiky. Program českého stanu zakončí Klára Hajdinová s pěti italskými hosty v podobě mezinárodního cirkusového kabaretu. Nebude chybět i český novocirkusový večer komponovaný pouze pro Letní Letnou.

Co vše je možné vidět na Galashow (foto archiv Letní Letné)

Jubilejní ročník je příležitostí se ohlédnout – a že je za čím,“ říká ředitel Letní Letné Jiří Turek. „Považuji za neuvěřitelné, jaký pokrok nový cirkus v Česku za ty dvě dekády, kdy se koná Letní Letná, urazil. Zatímco v začátcích festivalu stála sama česká novocirkusová scéna ještě na zelené louce, dnes je kvalita řady tuzemských souborů na úrovni zahraničních hvězd, které k nám na pozvání Letní Letné přijíždějí a mohly sloužit českým umělcům jako inspirace. Změnilo se vnímání i ze strany publika, cirkus už dávno není synonymem jen pro přímočarou zábavu a odvážná salta, ale lidé chodí na festival za celou škálou emocí a hlubších témat. Právě i v podání domácích produkcí,“ dodává.

Festival si zakládá na tom, že nový cirkus, včetně toho českého, zpřístupňuje návštěvníkům všech věkových kategorií. Letní Letná proto i letos patří také dětem. Divadelní a doprovodný program pro ně je připravený z velké části zdarma a vyplňuje celý den. Děti se zabaví při výtvarných workshopech i cirkusových dílnách. Každý den si navíc mohou vybrat z několika loutkových, hraných, mluvených či pohybových představení ve stanu i venku. Dvacátý ročník jim nabídne osvědčené i nové soubory. Například uskupení Vi.TVOR se pokusí zodpovědět otázku medvědího hrdiny své loutkové pohádky Kde budeme bydlet. Cirko Hopley uvítá děti i dospělé ve svém šapitó po celou dobu festivalu a předvede rodinnou cirkusovou kuchařskou show pod názvem Teacrobat, v rámci které mohou diváci nahlédnout pod pokličku akrobatovy kuchyně. Rodiny s dětmi potěší také nevšední inscenace v karavanu od ProFitArt, Moetivi Karavan/Expedice k domovu, která se stala inscenací roku Divadelních novin. Poprvé se malí festivaloví návštěvníci potkají také s Divadlem Kampa, které je v pohádkovém muzikálu Jmenuji se orel zavede na jihočeský dvorek. S představeními, která se neomrzí, se na Letní Letnou vrací úspěšná klauniáda Compagnia Due, Bratři v tricku, Buchty a loutky, Václav Strasser a jeho duhové bubliny i Divadlo Víti Marčíka. Chybět nebudou ani už dřívějším návštěvníkům známé ansámbly Koňmo, Kaka, Loutky bez hranic, Damúza, s pohádkami dorazí i Basta-Fidli nebo divadélko Romaneto. Pro děti, které chtějí nový cirkus a divadlo nejen vidět, ale i si ho zkusit, pořádá Letní Letná dva příměstské tábory rozdělené podle věku. Prodej vstupenek na kompletní program dvacáté Letní Letné je spuštěn na webu.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments