Velké baletní gala z La Scaly zařadila v přímém přenosu i Česká televize
Už dnes večer přinese kanál ČT art přímý přenos z milánské La Scaly s tanečními hvězdami, a to zdaleka nejen tamního souboru.
Baletní galavečer se uskuteční u příležitosti zakončení výstavy Expo 2015 v Miláně. V programu večera jsou zařazeny výstupy z baletů Spartakus, Labutí jezero či Romeo a Julie v podání primabaleríny Svetlany Zakharové, prvního tanečníka La Scaly Roberta Bolleho a prvního sólisty Massima Murru, dále jsou ohlášeni Nicoletta Manni, Claudio Coviello, Mick Zeni, Maria Eichwald, Melissa Hamilton, Lucia Lacarra, Polina Semionova, Alina Somova, Maria Vinogradova, Marlon Dino, Leonid Sarafanov či Ivan Vasiliev.
V čele orchestru La Scaly bude stát David Coleman. Přímý přenos Gala des Etoiles na ČT art začíná ve 20 hodin.
Foto archiv
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]
I kdyz jsem muzikant – houslista, zpěvák a v mém rejstříku pasivního konzumování je upřednostněna především opera, hudba symfonická , komorní a pak balet. K baletu přistupuji jako obyčejný smrtelník zajímající se obecně o umění, protože nemám odborné ani teoretické znalosti o technice baletu. Nicméně se domnívám, že je to umění postavené na fyzickém ztvárnění krásy lidského těla a tak upřednostňuji balety obsazené mladými umělci a méně pak zasloužilými, přesahující věkový limit 40 let a více, i když existují světlé vyjímky, kdy velké umění přebije fyzickou krásu. V opeře často slavné hvězdy neoplývají ideálními proporcemi a vzhledem, ale výrazový prostředek – hlas, který dominuje tomuto umění je v hodnotících kriteríích rozhodující. Ačkoliv byla mnohá jména baletních umělců dnešního večera jistě věhlasná, uchvátila mě zřídka která a i když si teď možná protiřečím byl letošní jubilující čtyřicátník Roberto Bolle naprosto nejlepší, protože jeho fyzický zjev je naprosto ojedinělý včetně energie a charizmatu, které z něj vyzařují. Nejhorší byla balkonová scéna bez balkonu Romea a Julie, kde oba veronští milenci byli jasně důchodového věku a sehráli milostnou taškařici jen díky své anorektické dietě. A prcek Vasiliev měl daleko do bájného římského gladiátora Spartakuse, jehož artistické skoky působily s jeho krátkými nožkami spíše komicky. Takže v závěru opět zachraňoval Bolle s novým projektem Prototyp v choreografii bývalého tanečníka La Scaly. Přesto děkujeme za zprostředkování přenosu Českou televizí, což je vzácný jev. Přesto bychom se měli zamyslet do jaké míry byl výběr repertoáru a umělců více komerční v souvislosti se světovou výstavou a do jaké míry ryze umělecký.
Každý má své vidění světa,což respektuji,viz.předchozí komentář Lulu.Sledoval jsem toto baletní gala na internetu a za mě jednoznačně 100 %.Ne všechno se mi na těch 100 % líbilo,zrovna ten Prototyp s Bollem ne.Jistě,to spojení zadní projekce s živým tancem bylo zajímavé,ale tanečně mi to nepřipadalo nějak nápadité.
Balet miluji a tak jsem byl unešen především úžasnou lehkostí tanečníků,tedy vyjma Spartakuse,ten moc “tanečně” a ani lehce nepůsobil,tady to prostě nevyšlo,s tím s Lulu souhlasím.
A Romeo a Julie,tady mi tanečníci připadali naprosto perfektní….že by byli tanečníci důchodového věku a anorektici,jsem si opravdu,ale opravdu,nevšiml…ne všichni baleťáci musí mít rambovské proporce.Kdo balet sleduje i naživo v divadlech ví.