Viktor Konvalinka: Angažmá ve Švédsku mi změnilo život

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Pracujete teď na nějaké choreografii?
Na podzim budu dělat kratší věc pro Balet Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Taky jsem zapojený do projektu iMucha jako tanečník a společně s Tomášem Rychetským i jako choreograf. Něco nového se paradoxně rýsuje i s DEKKADANCERS a ve Švédsku jsem před rokem odpremiéroval velice úspěšnou choreografii pro dětské publikum a tu bych ještě nechtěl zahodit. Hledám finance na malou tour po Švédsku.

Viktor Konvalinka v inscenaci Panthera (zdroj archiv respondenta)

Vaše partnerka Hanna Nussbaumer je Australanka. Nenapadlo vás zkusit to i tam?
I tato možnost padla na stůl, ale uvidíme. Teď jsem rád tady a do budoucna to nechávám otevřené. Když přijde něco, co nás bude zajímat, rád to přijmu a nezáleží úplně na tom, kde to bude.

S Hannou se společně účastníte mnoha projektů. Jaké to je tančit se svou partnerkou?
Má to výhody i nevýhody. Nevýhodou muže být, že jsme spolu pořád, jak v práci, tak ve volném čase, což někdy může být náročné. Naopak výhoda například je, že nám jsou vzájemný kontakt a emoce přirozené a můžeme toho v tanci dobře využít. Pro choreografy může být někdy zvláštní nebo srandovní, jak jsme k sobě na sále upřímní a říkáme si věci narovinu. Někdy to vypadá, že se hádáme, a to nemusí být ostatním úplně příjemné. Musím ale říct, že za čtyři roky, co spolu jsme a pracujeme, nám to funguje v pohodě a přirozeně.

Oddělujete práci a soukromí?
Když spolu pracujeme, bereme se jako tanečníci. Říkáme si, co nám vadí a co po sobě chceme. Jako choreografovi se mi k Hanně mluví lépe než k ostatním, protože vím, že si to nevezme špatně. A doma jsme prostě doma.

Máte kromě tance i jiné společné zájmy?
Když bych to shrnul, tak to bude cestovaní. V létě jsme byli na Aljašce, ještě předtím na motorce v Norsku a v plánu je Island. Výlety do přírody jsou naše společná vášeň. Ale musím říct, že těch společných i rozdílných zájmů je hromada, a to je na tom to krásné.

 

Dana Pala Creativity – La Mar (Hanna Nussbaumer a Viktor Konvalinka, foto Andrea Barcalová)

Viktor Konvalinka V roce 2004 absolvoval Taneční konzervatoř hl. města Prahy. Od sezony 2004–2005 působil v angažmá v Národním divadle v Praze jako člen baletního souboru. V roce 2006 byl jmenován sólistou. Tančil klasické sólové role, např. v baletech Louskáček – Vánoční příběh, Romeo a Julie, Raymonda, Othello, Oněgin, Popelka ad. Jeho moderní repertoár zahrnuje díla jako Petite mort, Sinfonietta, Polní mše, Carmen; Santa Says Cut It!, Mariin sen, Requiem, BREL – VYSOTSKIJ – KRYL / Sólo pro tři, A Little Extreme, Lyrická, Svěcení jara, Zlatovláska, Camoufl*AGE, Čarodějův učeň ad.
Vedle interpretační práce se také věnuje choreografii. V roce 2009 založil spolu s Tomášem Rychetským, Pavlem Hejným a Tomášem Červinkou moderní taneční skupinu DEKKADANCERS. Za sólo v choreografii Ohada Naharina Dekadance získal Cenu Thálie. Čtyři roky působil jako tanečník a choreograf ve švédském souboru Norddans. Od začátku sezóny 2019–2020 je opět v Česku jako tanečník a choreograf na volné noze.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat