Vítejte na nové Opeře Plus

Právě tato fotografie před dvěma lety doprovázela první článek, kterým jsme zahajovali – přesně to bylo 10. září 2009 – provoz portálu Opera Plus. Od onoho dne do těch dnešních jsme o dění v opeře, baletu i v koncertních síních, ale nejen tam přinesli okolo 1.700 článků, doprovázených vašimi komentáři, jejichž počet dosáhl čísla mnohonásobně vyššího. Počet návštěv našich stránek přitom už dávno přesáhl magickou miliónovou hranici.

Při snaze náš projekt dál rozvíjet jsme ovšem postupem času začali stále více pociťovat, že dosavadní rámec Opery Plus nám začíná být poněkud těsný a že jeho technické možnosti v mnohých směrech často velmi citelně limitují naše představy o tom, jaká vylepšení a jaké další novinky bychom chtěli či měli čtenářům nabídnout. Rozhodli jsme se proto k poměrně radikálnímu řešení: a totiž nejen k přechodu na zcela novou grafickou úpravu našeho portálu, vycházející ze zkušeností s tou dosavadní a samozřejmě také z názorů našich návštěvníků, ale přikročili jsme též k výměně redakčního systému za mnohem dovednější, a v neposlední řadě pak i ke změně hostingu, který už pro naše plány nebude tak svazující jako ten dosud využívaný.

Prakticky všechny naše dosavadní články, ale i vaše komentáře jsme na novou Operu Plus přenesli, zachovány zůstaly i všechny dosavadní hlavní rubriky. Přesto tu je řada věcí zcela nových nebo výrazně změněných. Jednou z hlavních novinek je přitom rozsáhlý archiv, umožňující – vedle samotného, o poznání dokonalejšího prohledávače našich stránek – daleko pohodlnější návraty ke všemu, co vás zajímá z dřívějška nebo co právě potřebujete zjistit. Archiv samozřejmě průběžně doplňujeme. Druhou zásadní změnou je pak již před časem námi avizované a řadou čtenářů požadované zavedení povinné registrace pro všechny, kteří pod ten který článek chtějí připojit svůj názor či mají potřebu reagovat na některý z předchozích komentářů. Po důkladném zvážení tohoto kroku jsme přesvědčeni, že bude našemu portálu ku prospěchu. Všechny ostatní novinky již prozkoumejte sami. Vězte, že na přípravě řady dalších již teď pracujeme.

Vítejte tedy na nové Opeře Plus. Děkujeme za vaši dosavadní přízeň a důvěru. I nadále se budeme snažit ji nezklamat.

Reakcí (31) “Vítejte na nové Opeře Plus

    1. Dobrý den pane Šlajere, i vy jako autor tu budete mít jistě dostatek prostoru.

      Jinak jsem nadšený a myslím, že byl čas na profesionalizaci – tahle podoba bude poutavá jak graficky, tak obsahově. A co mě nejvíce potěšilo, přechodem na jednodušší barevné schema se stránky načítají o poznání rychleji.

      Děkuji vám zcela upřímně za vaši práci (neníé jednoduché dělat něco zadarmo a je to nevděčné – viz mnohé komentáře u mnohých článků) a přeji vám hodně úspěchů. Těším se na spustu dalšího zajímavého čtení ze světa Opery okolo nás.

      Dan

  1. Dobré, skvělé. Přehledné a souhlas s Danem, daleko rychleji se načítající. Archivy jsou dobrá věc, která mi pomůže se k ledasčemus vrátit. Díky a cením stejně jako Dan vložený čas a investice, kterého si mnozí nevážili a tak vítám i já registraci komentujících. Ať se daří!

  2. Pěkné! :) Škoda jen, že ty diskuse už nebudou mít takovou „šťávu“. ;) Na druhou stranu doufám, že skončí poměrně neblahý zvyk promazávání diskusí. Zejména u příspěvků, jež sice zdánlivě nesouviseli s tématem, ale přinášeli často zajímavá zjištění a otevírali nová témata to bylo často kontraproduktivní. Mnohdy tím také došlo k znepřehlednění celé diskuse. Osobně bych mazal pouze vyloženě vulgární příspěvky. Děkuji ;)

    1. maspe já myslím, že to mnohdy byly frustrované výlevy. Nikdy se nemazaly žádné kritické komentáře ale takové ty výlevy, kterými si někteří řešili svou psychiku. To bylo kolikrát tak markantní. Nebo, když se odboráři pustili do své odborové agitky. Takže si slibuji více věcnosti. A mám první věcný příspěvek: Jste dost podobní New York Times nebo i jiným e-periodikům novinového charakteru. Pokud by se vám podařilo dostat pod článek i související z toho webu, bylo by to super rychlé pro navigování i pro čtenáře. Díky a berte to jako tip, ke kterému jsem dospěl po zevrubném víkendovém pročítání OperyPlus.

      1. Jasně, zejména s těmi odboráři máte možná pravdu. :( Ale umělecká kritika je velmi ošemetná věc a umělci jsou (zejména na negativní kritiku) velmi citliví. Často až zbytečně, to uznávám. Ale portál jako O+ jim dává vzácnou možnost reagovat na ni ihned. To v tištěném médiu nejde. Sám se pohybuji v prostředí hudby a divadla a upřímně vám říkám, že jsem tady na O+ četl od jedné nejmenované „kritičky“ tak nekorektní soudy, či přímo hlouposti, o kterých (znáte-li pozadí) víte, že je navíc zjevně nemá z vlastní hlavy, že je někdy opravdu těžké nezareagovat. Často to je nesmírně frustrující. :(

        1. To máte pravdu i já jsem si rád přečetl bezprostřední reakce. Ale takhle můžete reagovat stejně bezprostředně také a argumentovat jako zaregistrovaný a tím i vyvracet třeba nekorektní soudy (i když kritika nemá znát zákulisí a přihlížet k poměrům, ale soudit výsledek). Můžete to dělat zcela stejně jako předtím, jen s tím rozdílem, že se nebudete vydávat tu za Marušku, tu za anonyma, tu Jarušku, ale budete konzistentní jedinec. Má-li někdo názor, má za ním stát konzistentně a ne vypozuštět komentáře každou chvíli jako někdo jiný a myslet si, že to nikdo nepozná a pomůže tím spasit svět. To tu před tím někteří dělali (včetně rádoby milovníků opery) a mě to tedy dost vadilo. I když to byla sonda do psychiky „obdivovatelů a ctitelů“ vážné hudby a opery, často však nelichotivá.

          1. Osobně jsem tady vystupoval vždy sám za sebe. Ovšem na druhou stranu musím říci, že celkem chápu některé anonymy. Mnozí řadoví zaměstnanci nemají jinou možnost, než reagovat anonymně a napsat tak i věci, které by (z pochopitelných důvodů) veřejně říci nemohli. ;)

  3. Dobrý den,
    velice vítám zavedení archívu. Problém vidím v tom, že sice O+ teď vypadá pěkně novinově, ale vše je nějak velké – na monitor se nic nevejde. Všude jsou zbytečné mezery. Obří obázek u titulního příspěvku také nic neřeší. Nemusí být vše nahňahňané na sobě – spíše naopak, ale toto je podle mě moc. Takže děkuji za každou změnu k lepšímu, ale u fontů rozhodně ubrat tak 20% u mezer ještě více. Toť moje doměnky.

    1. Ne neaopak, čte se velice dobře. Malé blechy se mnohdy nepřečtou. Je to přehledné a čte se velmi pohodlně. To, že se mi vejde na notebookovský displej míň je jasné. Ale je to přehlednější a nekazím si oči na blechách. Internet je o brouzdání a procházení, takže jezdím myší a listuji a nemusím mít všechno na jedné obrazovce malinkaté.

    2. Ale velikost fontu si můžete nastavovat sám(a) v prohlížeči. Mám na mysli klávesové zkratky. Obvykle to bývá „Ctrl +“ (držíte Ctrl a zmáčknete +) pro zvětšení fontu a „Ctrl -“ (držíte Ctrl a zmáčknete mínus) pro zmenšení fontu. Myslím, že tohle podporuje dnes většina prohlížečů ;)

      1. To samozřejmě znám, ale zbytečně velké mezery mezi objekty to neřeší, navíc je to poměrně nepohodlné a nefunguje to leckdy na vše.

        Pro Dana: Potřebné zažízení se jmenuje brýle. Ne vážně, chápu, že to je individuální záležitost. Proto by bylo prima, kdyby měl uživatel možnost zvolit si alespoň ze dvou skinů: kompaktní x roztahaný.

        1. Doporučuji si koupit větší monitor :-)

          Ne ale vážně. Chtěl bych mít na výběr minimálně ze dvou menu ke každé večeři, chtěl bych mít dvě až tři auta na výběr (lepší do společnosti, malé na nákupy, jedno pro manželku). Chtěl bych…

          Doporučuji věnovat nějaký finanční obnos na to, aby měl provozovatel z čeho zaplatit vývoj tohoto vašeho hypotetického přání – vybrat si ze dvou skinů a (neznám žádný webdesign, který toto nabízí).

          Všechno lze a všechno něco stojí.

          Jsem vděčný za neskonale bezkonkurenční kvalitu obsahu a nyní i za kvalitu grafickou. Pro mě je tohle absolutní posun v designu k lepšímu a dynamčtějšímu vzhledu a to, že to někomu připadá roztahané může být, ale určitě to je marginálie.

  4. Ještě trochu odjinud. Všiml jsme si, že došlo k editaci mého diskuzního příspěvku (vypuštění jeho části). Ne že by to v tomto konkrétním případě nějak vadilo, ale pro jistotu: V jakých případech se bude k editaci příspěvku přistupovat? Příspěvek obsahoval odkazy – byl problém v tom?

  5. Dobrý večer,

    souhlasím s uživatelem burdal1 v tom, že stránky jsou poněkud „roztahané“ a tím nepřehledné, obzvlášť v reakcích na samotné komentáře, které se postupně zužují a tím prodlužují. Hůř se v textu vracíte zpět, když chtete něco výše najít znovu.
    Ale asi jako u všech nových věcí jde hlavně o zvyk.

    1. Mnoho z rozumnější časti diskutujících volalo po registraci a po vláknech v diskuzích. Teď to máme. Pokud je diskuze zajímava je dlouha. Já osobně si více cením obsahu, který se na bílém pozadí lepe čte. Mimochodem oceňuji volbu patkoveho písma i zajimavé grafické rozvržení náhledů na titulni strane, které je velmi kreativní. K profesionálnímu grafickému vzhledu to patrí a je to opravdu o zvyk. Na normálním monitoru i na notebooku 15″ se čte text pohodlne. Dva roky jsme měli černé pozadí a menší text a tak je to možna nezvyk, ale úroveň grafiky je teď špičková a odpovídá úrovni mnohých textu. :-) takže bych nebyl tak kriticky. Podívejte se na články NYT nebo Novinek a diskuze jsou tam taky dlouhe :-)

      1. Jsem rád, že zde uvádíte například ty NYT. Podívejte se kolik toho vidíte na úvodní straně NYT a kolik na O+. Zkuste vymyslet proč je na titulní straně O+ tolik prázdného místa – já tedy nevím. Takhle se tu nevykecávám, protože bych o to mermomocí stál, ale proto, že O+ rád čtu a myslím si, že „zkompaktnění“ jí může udělat jen dobře.

        1. Porovnávat možnosti The New York Times a Opery Plus je směšné. Ještě jste zapomněl pane Burdo připomenout, že to vše byste i nadále chtěl mít zadarmo. Tady dole máte výzvu sponzorům, určitě to pak kvůli Vám znovu změní :-) Když se tak dívám na Lidovky, iDnes, Novinky, atd, je malý zázrak, že tenhle portál existuje v téhle podobě. Nápadů má každý spoustu, ale sám přispět, to už je horší. Že, pane Burdo :-)

          1. Zcela jisté je, že NYT a O+ mají co se týče změny layoutu podobné, ne-li úplně stejné možnosti. Proč je směšné je v tomto srovnávat? Prosím paní Hano, zkuste to vysvětlit.

  6. Dobré dopoledne, děkujeme za připomínky, na optimalizaci nového formátu Opery Plus samozřejmě průběžně pracujeme, týká se to pochopitelně třeba i právě grafiky publikovaných komentářů. (Ke konkrétnímu dotazu: Antispamový systém je v tuto chvíli nastaven tak, že neumožňuje do komentářů vložit mj. obrázky či html odkazy)

  7. Já osobně bych debatu přesměroval na hudbu a dění okolo ní. Nejsem si jistý, jestli někoho zajímají možnosti O+ a NYT (osobně mám názor takový, že grafická podoba je věc vkusu každého jedince a také takový, že radit co by měl někdo udělat mohou ještě tak majoritní akcionáři nebo to dělávají tchyně – to jsou takzvané dobře míněné rady :-)). Jinak bych byl za to buď vzít a nebo nechat být. Slovy Evy Holubové z jednoho známého filmu „Neživíš,tak nepřepínej…“. Je to věc těch, kteří O+ vedou a financují a jednou svůj názor na věc říci stačí (není nutno ho opakovat v deseti komentářích a tím obsah roztahovat :-).

    Mně osobně třeba daleko víc trápí osud ND a SOP a jeho management a dramaturgie , než velikost písma a mezery na webu OperaPlus :-) :-) Nebo diskutujete tuhle věc pořád dokola kvůli výhře v soutěži ? :-) :-)

    1. Pro diskuzi o hudbě je jistě dost místa pod články o hudbě. Zde je (jak sama uvádí) redakce ráda za každou připomínku. No a pokud něco opakuji je to vždy upřesnění v reakci na konkrétní příspěvek.

      Jen tak na okraj: Nevím jaký vztah máte k O+ vy nebo paní Hana, ale co kdybyste nechali to posuzování ve stylu „neplatíš, nepřepínej“ na redakci? Nerozhodujte za ně, co do diskuze pod tímto článkem patří a co ne.

      Tímto zde končím a těším se, jak se pod jiným článkem potkáme znovu a raději budeme společně velebit nějaké povedené představení.

Napsat komentář

Reklama