Životní jubileum Jiřího Pokorného
Svá taneční studia absolvoval Jiří Pokorný na Taneční konzervatoři v Praze a doplnil je rovněž několika stážemi v Kolíně nad Rýnem. Členem Baletu Národního divadla v Praze se stal roku 1992 a hned rok nato jej čekala sólová smlouva. Prahu opustil v roce 2001, aby se přesunul do Plzně, kde se stal šéfem místního baletního souboru a kde setrvává dodnes.
Jeho taneční kariéra byla ověnčena několika cenami – je držitelem Ceny českého literárního fondu za rok 1993 za roli Johannese Friedemanna v baletu Libora Vaculíka Malý pan Friedemann, Philip Morris Ballet Flower Award pro nejlepšího českého klasického tanečníka za rok 1994 a dvou Cen Thálie – 1998 za roli básníka Sergeje Jesenina v baletu Isadora Duncan a 2000 za roli Normana Batese v baletu Psycho (obé choreografie Libora Vaculíka).
Oceňován byl však rovněž v titulních rolích klasického a romantického repertoáru, ztvárnil prince v Labutím jezeře i Louskáčkovi, Alberta v Giselle, Modrého ptáka a prince v Šípkové Růžence, Franze v Coppélii nebo Basila v Donu Quijotovi. Byl rovněž Mercutiem v Romeovi a Julii Libora Vaculíka a Petra Weigla, Lenským v Oněginovi Vasilije Medveděva nebo Lucentiem ve Zkrocení zlé ženy Johna Cranka. Tančil v choreografiích Jiřího Kyliána (Dítě a kouzla, Sinfonietta, Polní mše, Návrat do neznámé země), Pavla Šmoka (Americký kvartet) i již zmíněného Libora Vaculíka (Malý pan Friedemann, Psycho, Někdo to rád…).
Ve svém plzeňském angažmá se začal věnovat rovněž choreografií a inscenační praxi. Uvedl se svým souborem úspěšně balety Popelka, Spartakus, Coppélia nebo Korzár. Spolupracuje rovněž s dalšími soubory Divadla J. K. Tyla, jeho choreografie doplnily např. inscenace muzikálů Kočky nebo Zpívání v dešti, oper Kouzelná flétna, La Gioconda nebo Nabucco.
Přejeme Jiřímu Pokornému v osobním i pracovním životě do dalších let mnoho zdraví, inspirace a úspěchů!
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]