Zuzana Zahradníková: Pohyb je můj život
Ano, je to tak! Na jednu stranu se kolikrát přistihnu při tom, že si říkám – Zuzi, uklidni se. Někde v zátylku mám totiž tolik idejí, kterým bych se chtěla věnovat, že mě to někdy v dobrém slova smyslu až děsí. Život je krátký a já to přece všechno ani nestihnu! Pak si zase říkám, že jsem tanci už dala tolik, že bych teď měla dát prostor něčemu jinému, hned vzápětí ale zjistím, že je to pro mě pořád srdcová záležitost. Jak jsem už říkala, člověk si uvědomuje, že jakmile fyzicky opravdu přestane, není k němu návratu zpátky. Tohle je to, co mě žene dál, dokud stále ještě můžu. Choreografické vlohy u sebe příliš nepozoruji, připravila jsem jen malé choreografie pro děti v soukromých školičkách. Dovedu si ale představit učení, nebo ještě lépe předávání. Neumím zatím říct, zda na škole či v divadle. Zajímá mě i psychologie a vůbec humanitní cesta. Za ty všechny roky mi tanec ukázal svou neskutečnou sílu, naučila jsem se vnímat a naslouchat vlastnímu tělu. Tohle uvědomění si sama sebe bych chtěla předávat lidem dál, aby si byl každý vědom, jaký potenciál jeho tělo má.
Děkuji za rozhovor.
Vizitka:
Zuzana Zahradníková se narodila v Olomouci. Studium na Taneční konzervatoři v Praze ukončila v roce 1999. Již během studií vystupovala v celé řadě představení pořádaných školou. Stala se finalistkou baletní soutěže ve Vídni, v Budapešti a v Nagoye. Od sezony 1999–2000 je členkou Bavorského státního baletu, od sezony 2004–2005 jako demi-sólistka a od 2007–2008 jako sólistka. V Mnichově vytvořila celou řadu sólových rolí například Myrtha v Giselle, Bílá paní v Raymondě, Hermia v Neumeierově Snu noci svatojánské, Gamzatti v Bajadéře, sólový part v Balanchinově – Brahms-Schönberg kvartetu, v Massinově Choreatiu, Odalisku ve Fokinově Šeherezádě, roli Ariela v Bouři Jörga Mannese, Sestru v Cinderelle Story a Prudence v Dámě s kameliémi Johna Neumeiera, Paní domu v Les Bisches Bronislavy Nijinské, Larinu v Eugenu Oněginovi Johna Cranka, Pas de trois v Golbergových variacích Jeroma Robbinse. Výrazně na sebe upozornila v Kylianově Zugvögel a Gods and Dogs, v Lim´s Theorem a Second detail Williama Forsytha, Century Rols Davida Bombany, v Unitxt Richarda Siegala a v mnoha dalších sólových partech.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]