Zvuková kultura a vyváženost hlasů. Hraběcí večírek se Stefanem Dohrem a PKF

Příjemný předvánoční večer u Lobkowiczů

PKF – Prague Philharmonia představila v Lobkowiczkém paláci na Pražském hradě koncert plný italské melodiky, který do ideálního prostředí repertoárově i akusticky vhodně zapadl. Program nastudovaný koncertním mistrem Janem Fišerem byl veden od pultu prvních houslí a jasně se ukázalo, že dirigent vůbec nechyběl.

PKF-Prague Philharmonia - Lobkowiczký palác Praha (foto Václav Hodina)
PKF-Prague Philharmonia – Lobkowiczký palác Praha (foto Václav Hodina)

Co u tohoto komorního orchestru v obsazení 6 – 5 – 4 – 4 – 2 vyniklo, byla zvuková kultura a vyváženost hlasů. Ačkoliv 260 posluchačů ve zcela zaplněném sále nemělo mimo první řady vizuální vjem, zvuk všude hladil. I když violoncella a kontrabasy neseděly na rezonanční desce pódia, jejich zvuk byl kulatý a lahodný.

Magnetem večerů (navštívil jsem druhý koncert) byl sólohornista Berlínské filharmonie Stefan Dohr, se kterým PKF – Prague Philharmonia vystoupila v listopadu s kompletem Mozartových koncertů v Herkules sálu v Mnichově.

PKF-Prague Philharmonia & Stephan Dohr - Lobkowiczký palác (foto Václav Hodina)
PKF-Prague Philharmonia & Stephan Dohr – Lobkowiczký palác (foto Václav Hodina)

Je pravdou a skutečností, že jak Čechy, tak Německo oplývají plejádou vynikajících hráčů na lesní roh. Osobnosti jako Stich-Punto, Vladimíra Klánská, Zdeněk a Bedřich Tylšarové, Jindřich Petráš, Jan Vobořil, Radek Baborák na straně jedné, nebo Hermann Baumann a Peter Damm na straně druhé, jsou a byli mistry svého oboru. Stefan Dohr se mezi ně řadí. Oba Mozartovy koncerty byly technicky bezchybně provedeny, i když mi trochu chybělo více zvukových rejstříků a nuancí známých kreací Hermanna Baumanna nebo Barryho Tuckwella. Mercadanteho koncert je bohužel kompozičně velmi slabý a nevyrovná se jeho flétnovému opusu.

PKF-Prague Philharmonia & Stephan Dohr - Lobkowiczký palác (foto Václav Hodina)
PKF – Prague Philharmonia & Stephan Dohr – Lobkowiczký palác (foto Václav Hodina)

Orchestr zazářil nejvíce v Antiche danze ed arie Ottorina Respighiho. Bylo zde vše. Jak detailní souhra, tak intonace všech skupin včetně velké dynamiky plné něžných pianissim. V téměř paganinské a velmi náročné Rossiniho Sonátě pro smyčce č. 1 již vše nebylo tak ideální a italská první polovina večera nedosáhla pelu čišícího z provedení Slovenského komorního orchestru s Bohdanem Warchalem. Přesto vánoční Corelliho Concerto grosso in G naladilo a ukázalo, v jakém oboru je soubor doma.

PKF-Prague Philharmonia & Stephan Dohr - Lobkowiczký palác (foto Václav Hodina)
PKF – Prague Philharmonia & Stephan Dohr – Lobkowiczký palác (foto Václav Hodina)

Hodnocení autora glosy: 80 %

Hraběcí večírek
PKF – Prague Philharmonia
Koncertní mistr Jan Fišer (housle)
Stefan Dohr (lesní roh)
1.
a 2. prosince 2015 Lobkowiczký palác Praha
(psáno z koncertu 1. 12. 2015)

program:
Pietro Antonio Locatelli: Introduttioni teatrali, op. 4 č. 2 F dur
Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert pro lesní roh a orchestr č. 1 D dur, KV 412/514 (386b)
Arcangelo Corelli: Concerto grosso, op. 6 č. 8 g moll „Fatto per la note di natale“
Saverio Raffaele Mercadante: Koncert pro lesní roh a smyčcový orchestr
Ottorino Respighi: Antiche danze ed arie (suita č. 3)
Gioacchino Rossini: Sonáta pro smyčce č. 1 G dur
Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert pro lesní roh a orchestr č. 4 Es dur, KV 495

www.pkf.cz

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Hodnocení

Vaše hodnocení - PKF-Prague Philharmonia & S.Dohr (Praha 1./2.12.2015)

[yasr_visitor_votes postid="194182" size="small"]

Mohlo by vás zajímat