Tisková zpráva: Změna ve vedení opery ND

Ředitel Národního divadla Ondřej Černý jmenuje nového šéfa opery

Ředitel Národního divadla Ondřej Černý 11. února projedná s Radou Národního divadla jmenování Roka Rappla, uměleckým jménem Rocc, šéfem opery Národního divadla od 1. ledna 2012. Současný šéf opery Jiří Heřman zůstane v uměleckém vedení opery i po 1. lednu 2012 až do konce sezony 2011/2012, a to jako zástupce šéfa opery. Bude tím garantováno dokončení sezony podle připraveného dramaturgického plánu.

 

Na ukončení mého působení jsme se ředitelem Národního divadla Ondřejem Černým dohodli v souvislosti s očekávaným spojením opery Národního divadla a Státní opery Praha. Nejsem přesvědčen, že reorganizaci lze zrealizovat v krátkém časovém horizontu bez dopadu na uměleckou úroveň,“ říká Jiří Heřman.

„Nabídku ředitele Národního divadla Ondřeje Černého vést operu Národního divadla přijímám s nadšením a s veškerou zodpovědností. Bude mi ctí podílet se na uměleckém vývoji předního evropského operního domu,“ říká Rocc.

Rocc je současným šéfem uměleckého souboru brněnské Janáčkovy opery. Na JAMU vystudoval operní režii, postgraduálně scénografii v Curychu a v Offenbachu nad Mohanem. V sezóně 2007/2008 působil jako dramaturg Opery Slovinského národního divadla v Mariboru a v sezóně 2008/2009 jako zástupce uměleckého šéfa Janáčkovy opery Národního divadla Brno. Uměleckým šéfem Janáčkovy opery Národního divadla Brno je od 1. ledna 2010.

Zdroj: Tisková zpráva opery ND

Opera Plus představila Rocca před necelým rokem, v rozhovoru při příležitosti brněnské premiéry Rossiniho Popelky. Rozhovor najdete zde.

 

____________________________________

Rocc (Rok Rappl) – životopis

Rocc vystudoval operní režii u A. Vaňákové na JAMU, postgraduálně studoval scénografii v Curychu a u Rosalie v Offenbachu nad Mohanem. Získal stipendium Ministerstva kultury Slovinské republiky, podporovala ho také Slovinská akademie věd a umění.

V Komorní opeře JAMU inscenoval Pergolesiho Služku paní (1999) a operu A. Scarlattiho Šlechetná láska (2002), v ND v Lublani uvedl operní pohádku Princezna na hrášku E. Tocha (2003). Po úspěšných premiérách komorních oper J. Berga Eufrides před branami Tymén a Snídaně na hradě Šlankenvaldě v Brně v roce 2004 zavítal do Národního divadla v Praze, kde inscenoval světovou premiéru opery MrTVÁ? M. Dvořákové a I. Medka. MrTVÁ? byla 2007 prezentována na mezinárodním festivalu soudobé hudby „50. Warszawska Jesień“.

V sezóně 2005/2006 přednášel jevištní pohyb na pěveckých dílnách v německém Freyungu, kde režíroval komickou operu A. Lortzinga Zkouška na operu a Schubertův singspiel Spiklenci aneb Domácí válka. V roce 2005 inscenoval v Národním divadle Brno světovou premiéru minimalistické opery Noci Dnem V. Zouhara. V roce 2007 vytvořil pro pražské Národní divadlo inscenaci světové premiéry opery Lacrimae Alexandri Magni T. Hanzlíka.

Rocc je autorem mnoha dalších projektů – instalace, tanec, nová média (Česká republika, Slovensko, Slovinsko, Polsko, Švýcarsko, Rakousko a Německo), jako scénograf pracoval také v Leipziger Tanztheater. Rocc je také zakladatelem konceptu „postopera.forma“ se zaměřením na post-dramatickou hudebně-divadelní estetiku. Z dalších jeho projektů jmenujme například inscenaci opery Macbeth M. Košuta pro festival „Moravský podzim“ v Brně v roce 2008, nebo inscenaci Haydnova Lékárníka v Lublani v roce 2009.

V sezóně 2007/2008 působil jako dramaturg Opery Slovinského národního divadla Maribor a v sezóně 2008/2009 jako zástupce uměleckého šéfa Janáčkovy opery Národního divadla Brno. Od ledna 2010 je uměleckým šéfem Janáčkovy opery Národního divadla Brno, kde v současné době připravuje mimo jiné autorský projekt s V. Zouharem a T. Hanzlíkem La Dafne.

Související články


67 responses to “Tisková zpráva: Změna ve vedení opery ND

  1. V téhle souvislosti opravdu nevidím jiné východisko, než jít demonstrovat. Sebrat se a jít. V prvních řadách by měli jít zaměstnanci ND pak všichni, kteří neschvalují tohle svinstvo, které se v tichu upeklo za přisluhování některých recenzentů vzletně nazývaných teatrolgy. Je to největší ostuda. Nikoliv však ministra kultury ale těch teatrologů. Je zdiskreditovaný na dlouho.

  2. A není to jen o tom, že si pan Heřman takto zajišťuje plynulý odchod? Smlouvu má stejně do roku 2012. A tímto velice chytrým způsobem odvrátí pozornost od finančních lapsusů, kterých se dopustil, a ještě to bude vypadat, že "on je ten slušný, který se nemůže pod reorganizaci podepsat." je to dost přehledné. Myslím, ež si zaslouží úctu za několik opravdu pozorudhoných projektů, ale jeho funkční období končí finančním krachem a vědí to zkrátka všichni…

  3. K panu Heřmanovi lze mít 100+1 výhradu, ale jeho nástupce Rocc – to je minimálně o patro níže, a to po všech stránkách. Jak může takovýto prakticky nezkušený člověk v praxi realizovat spojení se Státní operou? To snad pan ředitel Černý ani nemůže myslet vážně!!! Zdůrazňuji – nejsem zaměstnanec ND ani Sop ani NDB

  4. Vážení, ministerstvo přece nejnověji tvrdí, že o celé věci chce začít debatovat a že teprve zakládá expertní skupinu:-) Vy váženému ministerstvu snad nevěříte? Vždyť to se pan Heřman jen ukvapil, ne? Panu Černému jen špatně porozumněl v tom, co se má dít:-) – Ale vážně: Je vidět, že to půjde hodně rychle, když Heřman má smlouvu jendo příštího roku a přesto utíká pryč:-((

  5. Jsou dvě varianty jak se to bude dál vyvíjet:

    1. Černý to neustojí a bude odvolán, protože je zcela absurdní aby chorvatský režisér bez jakýchkoliv zkušeností zvládl transformaci

    2. Režisér v čele opery je loutka, a postupně bude dosazeno ještě pár dalších takových loutek, aby prosadili lehčeji své zájmy ti z koncepce.

    V každém případě je to síla. Je to stejné svinstvo jako politika.

  6. S panem Černým se zahoupala židle, tak odvolal svého favorita.Pan Heřman prohospodařil ( za drahé inscenace a hosty),nyní musí propuštět sólisty, protože nemá na mzdový fond.A ono se to svede na nové vedení a následně zamete pod koberec jako vždy.Účel je ten aby se ta divadla zrušila.

  7. Hned rano tohle ctu v Montrealu a nestacim se divit. Jen jsem zalapal po dechu a nebyt te casne hodiny, sahl bych po tvrdem alkoholu, abych zalil tu beznadej a smutek. Trochu to pripomina pristup k reseni problemu novo-madarskym zpusobem (diskutovano jinde na OP). Je mi uprimne lito vsech, kterych se tohle primo dotyka v ND a SOP. Z druhe strany oceanu se nezmohu na nic jineho nez rici: This too shall pass…

  8. Jak se to říká v tom rčení?Krysy první opouštějí potápějící se lod…?Ano ano,v tom pana Heřmana poznáváme.Celé své období svými zaměstnanci pohrdal,zval si hosty za nestoudné honoráře,čímž přispěl k tomu,že ministerstvo rozžhavil do ruda a ted,kdy se má za ND rvát,vyklidí pozice a bude moc rád,aby se nezačalo mluvit taky o něm a jeho milionových inscenacích…Pane Heřmane,vy a Vaše nekompetentnost neznalost a rozhazovačnost mimojiné také pohřbívá ND,doufám,že si to aspon uvedomujete a je Vám z toho zle!!!

  9. ND a SOP musí jít do stávky ted hned!!!Ne jak poslušný ovce dohrát sezonu a pak se nechat nakopat rovnou do…At si to pan Zdráhal dohraje sám,je přece baleták ne…A|pan zubař mu k tomu může hrát na vrtačku!!!Bedřich Smetana se obrací v hrobě-tady chybí už jen slavné "Topolánkovo" Es kommt der Tag…Ještě chvíli si hrajte s tímto národem,s lékaři,hasiči,umělci a můžete si k tomu pustit nějakou reality show(kulturu 21.století) oni Vám ukážou revoluci,ale sametová nebude!

  10. To už přesahuje všechny meze, co je v tomto státě možné a co vše lze v kulturních organizacích provádět! Pan Rocc je nezkušený mladý muž, který do nedávna neměl nejmenší ponětí o pracovně právních věcech, vůbec nerozumí problematice spjaté s hudební stránkou opery, orientuje se, řekněme, ve výtvarnu a v režii. Toto málo asi stačí, aby řídil jeden z nejprestižnějších souborů v zemi a provedl ho složitým obdobím boje o přežití. Bůh s námi. Nedovedu si představit, že by se takový nýmand ucházel třeba o vedení Škodovky. :-))

  11. Nechápu, co se tady řeší!!! Pan Rocc je bezpochyby to nejlepší co mohlo Prahu potkat. Brněnská opera se pod ním stala nejlepším operním domem v ČR a to není jen můj názor přátelé, to je vyhlášení rádia Vltava – několik inscenací NDB se také umístilo v TOP 10. Sledujete také nějaké ankety, když jste tak chytří?

  12. Celý tento vývoj je logický.
    Zahájil ho V.Riedlbauch jako ministr kultury (2O let po sametové revoluci!!). Místo, aby se svědomitě staral o své ministerské povinnosti (VIZ: http://hn.ihned.cz/c1-44154520-zoufale-odchazeni-ministra-riedlbaucha), myslel především na svou budoucnost. Věděl, že ND je ve slabých rukou (mockrát děkujeme paní týdenní ministryně kultury Třeštíková) a nic s tím neudělal ,
    k tomu doplnil problematického O.Dohnanyiho do čela SOP.
    Věděl, že se bude muset všude šetřit – vybrakovaný rozpočet, eskalace korupce a zadávání předražených zakázek, a že myšlenka spojení obou operních pražských scén bude pro mnohé lákavá.
    Pak nezbývalo než čekat.
    Nepochybuji,že bude zanedlouho zvažován coby adept-spasitel, samojediný ředitel.
    Bída.
    Národ je prakticky bez elit, většina, která by mohla pomoci nastartovat zdravý vývoj se krčí v koutě nebo se raději přidává na tu stranu, kde alespoň tolik nefouká.
    Umělci jsou paradoxně ještě bojácnější než ostatní. Většina z nich už ani opravdovými umělci nejsou, jsou jen zaměstnanci nepříliš kulturních institucí.
    Tedy volám:
    Soudruh Riedlbauch na scénu!!
    Další utahování opasků ve zbídačené kultuře může začít.
    pozorovatel

  13. Nechme stranou umělecké ambice a schopnosti Rocca jako režiséra, to je osobní názor a hodnocení každého člověka.
    Ptejme se ale, zda je schopným utáhnout soubor ve státní instituci, je schopen ustát odpovědnost za rozpočet, o kterém se mu asi ani ve snu nezdá? Má kolem sebe zkušený tým produkčních, ekonoma, divadelního praktika, kteří s ním budou zastávat denní nelehkou práci? Toto vše (a možná i víc) se dá vytknout panu Heřmanovi, který v této roli neobstál. Nebude pan Rocc druhým panem Heřmanem? Kde získal zkušenosti pohybovat se na světové úrovni operního divadla? V Brně? (bez urážky)
    Jsem na to opravdu hodně zvědav.
    Ad zmiňovaný pan teatrolog – ano, plně souhlasím s výše napsaným. Ono i v divadelní teorii je někdy dobré vědět, kdy včas odejít.

  14. P. Leskovský nevím, co je na brněnské Popelce blbé. Jestli jste si nevšiml,tak má pořád velkou návštěvnost. To máte brněnské obecenstvo za hlupáky? Možná, že zrovna vašim turistům v Praze,kteří převážně navštěvují operu,se budou Roccovy režie líbit.
    Tak neurážejte.
    Karel

  15. Jestli je tenhle maldík schopný jako umělec, o tom nechť si udělá každý názor sám. O tom, že se nevyzná v právním řádu, nemá prakticky žádné manažerské schopnosti ani základní pracovně právní orientaci, o tom jsme se už jako zaměstnanci ND Brno přesvědčili. Těžko bude krizovým manažerem pro slučování ND s SOP. Je to jenom nastrčená figura.

  16. Nejsem z těch, co se nad touto tiskovou zprávou zabývají DOHADY o tom, co bude.
    Raději se ptám, proč pan Heřman vlastně končí, jaké osobní závěry pan Heřman vyvodí, jakou spoluvinu ponese, v čem byla jeho koncepce chybná a kolik dluhů zanechal.
    Ta jeho dohoda s panem Černým a výmluva na budoucí reorganizaci mi přijde jako zastírací manévr.
    Ještě 18. ledna jsem slyšel z úst pana ředitele výzvy ke klidu a rozvaze nad novináři rozdmýchaným humbukem okolo rozhovoru pana náměstka MK pro ČTK a to, že pokud se někdy něco v daleké budoucnosti nějaké slučování chystá, tak to proběhne zásadně v režii ND.

  17. To je dlouhou diskuzi, kdo vůbec ovládá česká divadla. Dvořák, Nekvasil, Burian, Golat, Kulhánek – to je prostě mafie, se kterou nikdo nehne. A ti dosazují do funkcí zcela nekompetentní osoby, které se jim bez odporu podřizují. Viz. pan Rocc, Novák, Pánek, Jindra, paní Haukvicová atd atd. Jdu se opít, protože toto nemá obdoby ani na Balkáně.
    Ostravák

  18. Dovoluji si k tomuto tématu také zanechat pár slov. Nejsem ani z Brna, ani z Prahy, ale oba operní domy mám velmi rád. Docela mě překvapila výše zmíněná kritika "brněnské" Popelky. Pane kolego, víte, že "brněnská" Popelka patří v současnosti k nejprodávanějším produkcím v Brně! Myslím, že režie a celé uchopení tohoto díla je úžasné. Pro Vás, pravděpodobně spíše příznivce klasické režie se jedná o hanobení díla. Není tomu tak. Režie pana Rocca v žádném ohledu dílu nijak neubližuje. Naopak dává tomu celému nový rozměr. Pan Rocc s dílem pracoval stejně jako se s ním pracovalo v době vzniku díla, a sice dílo bylo určené k pobavení a zábavě. Dnes bychom se my mladí diváci asi tamnímu humoru příliš nezasmáli!

  19. Že to tu jde s operou za posledních dvacet let hodně z kopce, víme asi všichni. A že to dorazí zubař z Berouna se svými nekompetentními přisluhovači je nyní také jasné.
    Chybu už udělala paní Třeštíková, která byla týden ministryní kultury a za tu dobu udělala tak fatální chybu, jakou bylo jmenováním pana Černého ředitelem ND, který se obklopil zase dalšími nekompetentními lidmi. Heřman na funkci šéfa opery nestačí ani umělecky, ani lidsky, to se nyní projevuje a připravil se mu elegantní odchod.
    A přichází ale daleko větší nula – velice špatný režisér Rocc z Brna (jeho Popelka je přímo příšerná), Dvořákův patolízal, který vůbec nic neumí.
    Myslím, že už opravdu přetekla číše a určitě by se již mělo něco dělat – některé návrhy tady padly.

  20. Milí přátelé opery. Na Popelku v Brně může mít každý jiný názor. Ale tady jde o jiný problém. Chtějí zrušit dva operní soubory a vytvořit z nich jeden nový. Chtějí vyhnat operu a balet z Národního divadla. Myslím, že to je zásah do kultury, který nemá obdobu v naší historii. Je to věc každého kulturního člověka v tomto státě. Nebagatelizujme to jako problém zaměstnanců, kteří se bojí o místo!
    Co se týče pana Černého, myslím, že už se s ním na ministerstvu nepočítá a, jak je znám, mají už připravenou osobu, která vyhraje další ředitelský konkurz.
    Panu Zdráhalovi moc zachutnala moc.
    Rgyt
    Rgyt

  21. Zaráží mě, jak si, kolik diskutujících si tu kopne do odstupujícího šéfa, pana Heřmana. Kolik z vás tady řeší nějaké "dluhy, které nadělal". Kdo z vás prosím má přístup do účetnictví ND, že ví o jakýchsi dluzích? Žádný audit nic podobného neodhalil…odkud jsou tyto chyméry. Já samozřejmě zvenku nevím jestli dluhy jsou nebo nejsou, ale nikdy by mě nenapadlo tvrdit něco, o čem nemám ponětí. Co se uměleckého přínosu Heřmana týče, vzpomeňte sei na poředchozí Dvořákovskou éru, na kýčovité inscenace, kdy pod většinou premiér byl podepsán tandem Nekvasil-Dvořák a jejich přátelé a Dvbořákův zlatý hajzl v ND. Máte krátkou paměť,přátelé… Podle mého názoru byla Heřmanova éra velkým přínosem se spoustou krásných premiér (i některých nepodařených – to je ale normální). Jistě, každý má své chyby a funkce šéfa opery ND není jednoduchá. Nesmíme ale srovnávat s MET, Vídní nebo Paříži, kde je jiná ekonomická realita. Hlavně si však myslím, že Heřmanova éra byla šancí, že by u nás mohla konečně skončit Dvořákovsko-Golatovská divadelní mafie. Zmařená šance, řekl bych… i vinou fanoušků opery a divadelních kritiků, kteří si udělali z kydání hnoje na adresu opery ND sportovní disciplínu. Myslím, že se budeme ještě divit, jak může vypadat opera ND…
    Petr S.

  22. Dívím se zaměstnancům NDB,že kydají do vlastního hnízda. Protože přes jejich snažící se negativní kometáře,tak Popelka je stále plná a úroveň NDB šla prudce nahoru,zvláště u opery. Jen tak namátkou-Její pastorkyňa,Nížina,Brouček v měsíci,Lékárník,Deník Annyatd..Jen si počkejte až se magistrát naštve na stále vaší nespokojenost a donášení a začne po vzoru Prahy slučovat orchestry a sbor(s filharmonii),tak se nebudete stačit divit. Najde si nového ředitele,který na to přistoupí,to pak bude legrace.
    Vlasta

  23. Mě se poslední dobou moc líbí internetové diskuse mezi anonymy. V životě by mě nenapadlo, kolik je v naší zemi machrů a odborníků. To je vážně ojedinělé. Myslím, že jako země máme opravdu velký potencilál. Jen by to chtělo, přesunout místo činnosti. Běžte do toho a ukažte jim, jak se to má dělat :-)

  24. pro anonymního 27. ledna 2011 22:05 Nejde ani o výtvarnou podobu díla, ani o režijní ztvárnění, ale o to, že je z uměleckého pohledu zcela zničené libreto, hudební čísla přeházená, vynechaná. To je to, co se v opeře nedělá. Tím spíš, že jde o mistrovské Rosinniho dílo. Takže, to že je vyprodáno je pravda, ale že je zničené autorské dílo je druhá. Popelka se málo hraje, takže to že ji někdo s prominutím takhle zpizdí, uškodí dílu i těm, kteří na něj chodí v Brně. Protože nepoznají o jak krásnou hudbu a libreto ve skutečnosti jde. Satčí si pustit třeba Popelku z Met a uvidíte ten rozdíl.

  25. pro anonymního 27. ledna 2011 22:05 Nejde ani o výtvarnou podobu díla, ani o režijní ztvárnění, ale o to, že je z uměleckého pohledu zcela zničené libreto, hudební čísla přeházená, vynechaná. To je to, co se v opeře nedělá. Tím spíš, že jde o mistrovské Rosinniho dílo. Takže, to že je vyprodáno je pravda, ale že je zničené autorské dílo je druhá. Popelka se málo hraje, takže to že ji někdo s prominutím takhle zpizdí, uškodí dílu i těm, kteří na něj chodí v Brně. Protože nepoznají o jak krásnou hudbu a libreto ve skutečnosti jde. Satčí si pustit třeba Popelku z Met a uvidíte ten rozdíl.

  26. Rok se s rokem sešel a již na rok bude v Praze Rocc, tedy nejpozději za rok bude ND v…
    Ohledně jeho Popelky, nevím, kde její zdejší zastánci přišli na to, že je pořád vyprodaná a dokonce úspěšná. Možná mi něco uniklo. Že občas někdo zatleská, to se stane, ale spíš kvůli pěveckým výkonům, než režii. Mimořádně úspěšná byla i Kráska a zvíře a o Janáčkově Šárce v Ostravě ani nemluvím. Na druhou stranu, podle mého názoru jako režisér má potenciál, některé nápady, zejména výtvarné působí výborně, alespoň pro mě, ale aby dělal šéfa opery první scény někdo absolutně bez větších zkušeností… navíc pokud si s sebou vezme i Caspara Richtera jako šéfdirigenta, tak se obávám, že se ND dočká velké ostudy… Když se podíváme na jména jako Kovařovic, Talich, Ostrčil, ze současných Bělohlávek, Fiore, Netopil a teď by měl být Richter?

  27. Rok se s rokem sešel a již na rok bude v Praze Rocc, tedy nejpozději za rok bude ND v…
    Ohledně jeho Popelky, nevím, kde její zdejší zastánci přišli na to, že je pořád vyprodaná a dokonce úspěšná. Možná mi něco uniklo. Že občas někdo zatleská, to se stane, ale spíš kvůli pěveckým výkonům, než režii. Mimořádně úspěšná byla i Kráska a zvíře a o Janáčkově Šárce v Ostravě ani nemluvím. Na druhou stranu, podle mého názoru jako režisér má potenciál, některé nápady, zejména výtvarné působí výborně, alespoň pro mě, ale aby dělal šéfa opery první scény někdo absolutně bez větších zkušeností… navíc pokud si s sebou vezme i Caspara Richtera jako šéfdirigenta, tak se obávám, že se ND dočká velké ostudy… Když se podíváme na jména jako Kovařovic, Talich, Ostrčil, ze současných Bělohlávek, Fiore, Netopil a teď by měl být Richter?

  28. Tak to Vám opravdu uniklo hodně. A že by p. Richter nebyl dobrý dirigent,no to sand ne. Pan Netopil,nebo Fiore také nejsou zas takovéí borci. Vemte si třeba dir. p. Naganu. To je gejzír hudebních nápadů. Vidím, že úspěch někoho jiného,než domácího se v Brně jen tak lehce nezkousne.
    Karel

  29. Dovolím si navrhnout řešení, které otázku kvalitní divadelní tvorby vyřeší na dlouhou dobu: člověka jménem Rok Rappl, který mimochodem zatím nedokázal ani pod svým jménem jednat a vystupovat, přesunou šupitopresto do Prahy. Současně bych do čela sloučeného baletního souboru postavil báňskou odbornici Dřímalovou. To by mělo za následek zeštíhlení baletního souboru stejně jako v Brně a velkou úsporu finančních prostředků. A potom by do Prahy mohl odejít i Dvořák, aby "zbytky divadla povznesl z popela". No a pak by se mohlo začít stavět na zelené louce a za nějakých 50 či 60 let bychom mohli být kvalitativně někde v šedesátých letech minulého století. Přažáci mi prominou, ale Brno by bylo napřed právě o ty roky, co by tito výlupci působili v Praze.
    Oldřich

  30. To je dobře pane Cikánku, že jste zveřejnil datum a místo. Kdo bude moci, určitě přijde. Nicméně asi se tam všichni nedostanou, aby vyjádřili svůj názor osobně. A tak jsem rád, že tu "žvaní". Je to jediné fórum, kde je možné se ke koncepci zatím vyjádřit. Ostatně i vy jste tu svého času žvanil a to doslova docela dost a často.

  31. To je dobře pane Cikánku, že jste zveřejnil datum a místo. Kdo bude moci, určitě přijde. Nicméně asi se tam všichni nedostanou, aby vyjádřili svůj názor osobně. A tak jsem rád, že tu "žvaní". Je to jediné fórum, kde je možné se ke koncepci zatím vyjádřit. Ostatně i vy jste tu svého času žvanil a to doslova docela dost a často.

  32. P.Oldřichu ono se to může brzy stát a budu zvědav,jak si Janáčkova opera povede. Protože,tak jak je dnes v povědomí v dobrém slova smyslu,se zajímavou dramaturgii,spoluúčastí na Janáčkovském festivalu,který běží 2.rokem a závidí nám ho i Praha,s rozpočtem, který se podařilo zkonzolidovat,abyste se nemuseli třeba slučovat zatím s filharmonii,tak jsem zvědav,kdo by měl být nástupcem. Třeba p. Drgač,nebo p. Šimerda,nebo nějaký zkrachovalec od vás ze souboru. No počkám si.
    Karel

  33. Pingback: Sildenafil

Napsat komentář