Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení PKF, Ben Glassberg a Alexandre Collard na Pražském jaru
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaZ domova

PKF, Ben Glassberg a Alexandre Collard na Pražském jaru

Orchestr PKF - Prague Philharmonia dnes v téměř zaplněném Rudolfinu na mezinárodním hudebním festivalu Pražské jaro vedl britský dirigent Ben Glassberg, vítěz Mezinárodní soutěže pro mladé dirigenty v Besançonu v září 2017. Pod jeho taktovkou soubor provedl skladbu Hypnos objednanou festivalem u Šimona Vosečka, českého skladatele působícího od roku 2002 ve Vídni. Ve druhé polovině koncertu zazněla Symfonie č. 40 g moll Wolfganga Amadea Mozarta. Obě skladby doprovodil velký aplaus publika.

ČTK
Publikováno 19/05/2019
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Alexandre Collard (foto Natacha Colmez)

Vosečkovo nové dílo poeticky nazvané Hypnos rozvíjí atmosféru nočních scén jeho zatím poslední opery Hybris, která byla zkomponována na objednávku Sirene Operntheater ve Vídni, kde byla roku 2016 s úspěchem provedena. V témže roce mu byla udělena prestižní Hudební cena města Vídeň. „Hypnos nesleduje konkrétní hudební program, jde spíš o atmosféru někde na hraně vědomí a podvědomí,“ popsal svoji skladbu Voseček.

Jako sólista se v Symfonii č. 40 g moll představil francouzský hornista Alexandre Collard, vítěz Mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro 2018. Využil tak toho, že nositelé první ceny mají možnost se představit na honorovaném vystoupení v následujícím ročníku festivalu. „Dirigent Ben Glassberg mě požádal, abych si vybral jeden ze čtyř Mozartových hornových koncertů. Volba byla pro mě jasná, protože mým nejoblíbenějším je tento druhý koncert, a to pro jiskřivý smysl pro humor, který se nejvíce projevuje ve finální větě,“ uvedl Collard.

Dirigent Glassberg, o němž napsal před rokem portál Artsdesk, že je na pódiu „přesný a náročný“, si ze soutěže pro mladé dirigenty v Besançonu ve svých třiadvaceti letech odvezl všechny tři ceny – poroty, orchestru i publika. Jen pár měsíců předtím se stal jedním z nejmladších dirigentů v historii proslulého operního festivalu v Glyndebourne.

TémataAlexandre CollardBen GlassbergPrague PhilharmoniaPražské jaro
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Festival tanečních filmů 2019 – den druhý
Další článek Absolutní Bach a Faust
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up