Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Krnovské hudební slavnosti – závěrečný galakoncert
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Krnovské hudební slavnosti – závěrečný galakoncert

Zdena Plachá
Publikováno 24/09/2009
sdílejte:
4 minut čtení
sdílejte:

Nedělní večer byl závěrečnou tečkou 8. ročníku Krnovských hudebních slavností. A musím přiznat, že tečkou skutečně velice povedenou! Moravská filharmonie Olomouc pod taktovkou svého šéfdirigenta Petra Vronského podala jako obvykle skvělý výkon. Díky velmi zajímavé dramaturgii večera dostala prostor k ukázce svého mistrovství a byla i spolehlivým partnerem pro obě hlavní hvězdy galavečera – sólistu ND Praha Romana Janála a našeho předního houslového virtuoza Pavla Šporcla.


Roman Janál, držitel ceny Thálie, patří mezi naše přední barytonisty již po mnoho let a dokázal publikum rychle nadchnout a vtáhnout do světa opery. Odměnou mu byl dlouhý potlesk za předvedené výkony. V Krnově se přece jen nestává tak často, že by se jeho obyvatelé měli možnost potkat s předními českými operními hvězdami.


Stejně tak byl velice vřele přivítán i Pavel Šporcl. Během večera zahrál jak klasický houslový repertoár, tak i ukázky ze svého nového CD Gipsy Way. Během krátké chvilky jsme se tedy my všichni v sále měli možnost přenést se ze světa hudby klasické a operní do vášnivého světa cikánských melodií. Musím přiznat, že obě části vystoupení Pavla Šporcla a skupiny Romano Stilo byly přijaty velice bouřlivě. Jak velice vtipně podotkl průvodce večerem pan Alfréd Strejček, nestává se příliš často, aby se kolegové ( v tomto případě členové Moravské filharmonie) se zájmem dívali na vystoupení kolegů během večera. Právě Pavel Šporcl a Romano Stilo byli ale natolik silným magnetem, že bylo zaplněné nejen hlediště, ale i zadní část jeviště krnovského divadla.



Na první pohled se mi zdál program večera poněkud odvážným mixem žánrů a po prvním přečtení všech čísel jsem měla pocit, že takové hudební žánry přece nemohou jít dohromady. Během koncertu jsem ale stále víc a více měnila svůj upjatý pohled milovníka opery na skladbu večera a nadšené závěrečné ovace mě neomylně přesvědčily, že dramaturg Krnovských hudebních slavností František Šmíd měl opravdu skvělý nápad a šťastnou ruku při volbě všech účinkujících i programu!Nezbývá mi nic jiného, než nadšené krnovské pořadatele za závěrečný večer pochválit. V nelehké „krizové“ době se jim podařilo udržet při životě již tradiční akci, na kterou se obyvatelé Krnova vždy koncem září moc těší. Akci, která jim dokáže během tradičních čtyř dnů nabídnout širokou škálu různých hudebních produkcí. Doufejme, že také hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas zachová tomuto festivalu přízeň a svou záštitou podpoří jeho další ročníky.

Krnovské hudební slavnosti – závěrečný galakoncert
Městské divadlo Krnov 20. září 2009
Moravská filharmonie Olomouc
dirigent Petr Vronský
Roman Janál (baryton)
Pavel Šporcl (housle)
Program koncertu:
Wolfgang Amadeus Mozart: Figarova svatba – předehra
Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni -„Šampaňská árie“
Antonín Dvořák: Slovanský tanec č. 8
Antonín Dvořák: Mazurek
Pietro Mascagni: Cavaleria rusticana – Intermezzo
Giuseppe Verdi: La traviata – árie Germonta
Georges Bizet: Arlezanka suita č. 2 – Farandola
Gipsy way
Johanes Brahms: Uherský tanec č. 5
Pablo de Sarasate: Cikánské melodie
Petr Iljič Čajkovskij: Evžen Oněgin – árie Oněgina
Bedřich Smetana: Prodaná nevěsta – Skočná
Bedřich Smetana: Tajemství – árie Kaliny
Georges Bizet: Carmen – předehra k opeře
Georges Bizet: Carmen – árie Escamilia
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Václav Luks: Jsme rychle se rozvíjející firma
Další článek Dětský divák a operní svět
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up