Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Operní hrdinka mnoha tváří Talise Trevigne
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Operní hrdinka mnoha tváří Talise Trevigne

redakce
Publikováno 30/10/2009
sdílejte:
4 minut čtení
sdílejte:

Afroameričanka Talise Trevigne je i přes své mládí známa hlavně na zámořských operních scénách – byť se už stihla ukázala i v Evropě, například v pařížské Bastille, Dublinu či Birminghamu. Její tvárný mladodramatický soprán jí umožňuje uchopit poměrně širokou paletu rolí, která zahrnuje například Belliniho hrdinky (Julie v Kapuletech a Montecích, Anima v Náměsíčné, Elvíra v Puritánech), Donizettiho stěžejní party (Lucii z Lamermooru či Marii v Dceři pluku), Händlovy postavy (Alcina, Rodelina, Kleopatra) či Mozartovy stěžejní úlohy (Donna Anna, Zerlina, Konstance, Ilia, Zuzana, Pamina), ale také Dvořákovu Rusalku, Pucciniho Mimi a Liu, Massenetovu Manon a Thais či velké party Richarda Strausse (Arabella, Helena, Dafne, Madleine z Capriccia či Kristina z Intermezza). Podobně obsáhlý si už stihla vybudovat i svůj koncertní repertoár.


G.Verdi: Rigoletto (Dublin)

Seznam vašich rolí je široký. Je v něm Mozartova Konstance i Straussova Arabella, Donizettiho Lucie i Bergova Lulu. Promiňte, ale nemáte strach o svůj hlas?

Můj operní repertoár, tak jak říkáte, obsahuje velmi široké spektrum rolí a odráží moji sedmiletou profesionální kariéru i můj umělecký vývoj. Pochopitelně v rámci jedné sezóny nikdy nezpívám role s výrazně odlišnými hlasovými požadavky.

G.Puccini: La boheme (Omaha)

Co děláte proto, aby vaše kariéra vydržela co možná nejdéle?

Snažím se být fyzicky i psychicky fit a pětkrát týdně chodím do kurzů bikram jógy. Denně se učím nové role a zkouším. A co je nejdůležitější, jsem v péči svého manažera, kterému důvěřuji, mám okolo sebe silné zázemí učitelů a vokálních poradců, kteří se o mě starají. Celkově se také snažím žít vyváženým životem. „Drama“ si nechávám jenom pro divadlo!

G.Verdi: La traviata (Birmingham)

Kteří autoři nebo jaké typy rolí jsou vám nejblíže?

Nejblíže svojí psychologií je mi Verdiho Violetta. Ať už se s jejím osudem ztotožňujete nebo ne, byla velmi silnou osobností a já si ji pro to vážím. Co se týče skladatelů, je mi emocionálně velmi blízký Richard Strauss. Současná hudba mě inspiruje spíš intelektuálně. Teď jsem fascinována Bergovou Lulu a těším se, že tuhle barvitou postavu si v blízké budoucnosti budu moci zazpívat.
Londýnský recitál 2008 (klavír Roger Vignoles)

Příští jaro budete zpívat jedinou ženskou roli ve světové premiéře opery Moby-Dick, kterou napsal Jake Heggie. Není to přitom první role v soudobé opeře. Jaký vztah máte k takové hudbě?

Měla jsem to štěstí, že jsem v současných operách mohla ztvárnit několik rolí. Od Armidy Judith Weirové po The Beloved Lizy Lim. Ráda jako zpěvák překračuji hudební a umělecké hranice. Beru to jako výzvu, která umocňuje tvůrčí proces. Je to motivující z mnoha různých důvodů.

Jaké další nové role chystáte a jaká nejdůležitější angažmá vás čekají?

Připravuji Alcinu, Lulu a Daphné. Mám velkou radost ze spolupráce s Jakem Heggie na přípravě pikolíka Pipa, role, kterou budu zpívat ve světové premiéře jeho Moby Dicka v Dallasu na jaře 2010. Také se moc těším na svoji první Michaelu, se kterou budu debutovat v San Diego Opera v roce 2011.
G.Verdi: Ta traviata (Opera San José)

V Evropě nejste příliš známa, moc tu nezpíváte. Změní se to?

Máte pravdu. Moji manažeři tvrdě pracují na tom, aby mě představili významným evropským operním domům a mnohé už projevily vážný zájem.
G.Puccini: La boheme (Omaha)

Děkujeme za váš čas, věnovaný čtenářům Opery Plus. Věříme, že vás brzy v Evropě potkáme.

www.novoartists.com/trevigne.html

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Opulentní Hry o Marii
Další článek Symbol operního světa s napnutými plachtami
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up