Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Pražské jaro se pyšní novými vizuály. Podívejte se
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaLifestyle

Pražské jaro se pyšní novými vizuály. Podívejte se

ČTKredakce
Publikováno 06/12/2013
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Festival Pražské jaro včera představil novou vizuální prezentaci. Plakáty, propagační materiály, webové stránky a katalogy již neponesou dvojbarevný modrobilý rukopis Studia Najbrt, tak jak tomu bylo v posledních čtyřech ročnících. Důvod? Ve vypsané soutěži na novou vizuální prezentaci festivalu zvítězil koncept grafického studia ReDesign. Vítěznou novinku včera představil ředitel festivalu Roman Bělor. 

„Vzhledem k tomu, že festival se symbolicky spojuje s obdobím jara, nechali jsme vizuál rozehrát živou barevností, šlo nám o to upoutat prvky, které se stávají jakýmsi koncertem pro oko,“ popsala záměr Klára Kvízová ze studia ReDesign. Podle ní je převedení barev do černobílé či monochromní barevnosti součástí návrhu, který se může libovolně rozvíjet. Návrh počítá například i s tím, že by mohlo být využito modro-červeno-bílé barevnosti a tím připomenout oslavy výročí české hudby 2014.+++===Jako spolutvůrkyni vizuálu si studio vybralo Pavlu Nešverovou, která letos absolvovala atelier grafického designu a vizuální komunikace Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze s projektem Suita Animata. Autorka v projektu završila svůj zájem o prolnutí hudby s jejím obrazovým vnímáním pomocí nových technologií. „Vizualizovat hudbu je těžký úkol, vycházeli jsme ze čtyř tezí – koncert pro oko, magie hudby, symetrie a harmonie,“ vysvětlila záměr tvůrců Klára Kvízová. 

Loni Pražské jaro lákalo na svůj program v propagačních materiálech a na hravých „zpívajících“ plakátech. Motivem se stala durová stupnice. Předloni podobným způsobem autoři využili text Proč bychom se netěšili vypůjčený ze Smetanovy Prodané nevěsty. První logo Pražského jara navrhl malíř a grafik František Muzika pro první ročník v roce 1946. Dal mu symbolický tvar elegantního houslového klíče v podobě prvního písmene slova festival.

Foto Pražské jaro, archiv 

Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Pěvecká soutěž Arabové mají talent má finalistku: Američanku
Další článek Sto padesát let Mascagniho
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up