Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Úspěch ostravské Mirandoliny v Praze
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Zprávy

Úspěch ostravské Mirandoliny v Praze

ČTKredakce
Publikováno 08/01/2014
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Operní soubor Národního divadla moravskoslezského včera představil zcela zaplněnému Stavovskému divadlu v Praze svoje nové nastudování opery Bohuslava Martinů Mirandolina. Premiéru operní komedie Bohuslava Martinů v Ostravě uvedli v italském originále loni v prosinci. V Praze se v hlavní roli představila Kateřina Kněžíková, včerejší představení se stalo scénickým zahájením Roku české hudby 2014.Dílo o třech jednáních je jedinou operou Martinů komponovanou na italské libreto, které si skladatel upravil z originálního textu rozverné komedie Carla Goldoniho La locandiera (Hostinská). Partituru dokončil počátkem července 1954, světovou premiéru Mirandolina měla v květnu 1959 na scéně tehdejšího Smetanova divadla v Praze, s legendární Marií Tauberovou v titulní roli. Zatím naposledy u nás operu uvedli v Plzni v roce 1990.

Ostravského hudebního nastudování se ujal Marek Ivanović, režie Jiří Nekvasil, pod výtvarný koncept se podepsali Daniel Dvořák a Simona Rybáková. Pražské představení se včera setkalo s nadšeným přijetím, recenzi ostravské inscenace jsme přinesli bezprostředně po její premiéře (najdete zde).Myšlenka projektu Rok české hudby vznikla již v roce 1924. Letopočty zakončené čtyřkou jsou tradičně vnímány v Česku i v zahraničí jako takzvané roky české hudby. Rok české hudby 2014 oficiálně zahájila novoročním koncertem Česká filharmonie s pěvkyní Magdalenou Koženou. Ta nad nejnovějším ročním projektem převzala společně se svým manželem, dirigentem Sirem Simonem Rattlem záštitu.

Foto NDM Ostrava 

TémataBohuslav MartinůMagdalena KoženáMirandolinaNárodní divadlo moravskoslezskéOpera Národního divadla moravskoslezskéhoRok české hudbySimon Rattle
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Ptali jste se: Jaroslav Slavický
Další článek Olomouc: místo Esmeraldy Spící krasavice
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up