Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení DOT504 uvedli premiéru své inscenace o touze po násilí
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Zprávy

DOT504 uvedli premiéru své inscenace o touze po násilí

ČTKredakce
Publikováno 18/10/2014
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Premiéru nového představení s názvem Collective Loss of Memory uvedl v divadle Ponec taneční soubor DOT504. Připravili ji choreografové Jozef Fruček a Linda Kapetaneaová, kteří pro skupinu již dříve vytvořili inscenace, jež sklidily mezinárodní ohlas. Collective Loss of Memory se zabývá lidskou touhou po násilí a zabíjení. Premiéra byla součástí festivalu 4+4 dny v pohybu, inscenace se bude hrát ještě v sobotu.

Jozef Fruček a Linda Kapetaneaová se ve svých dílech opakovaně vrací k archetypálním tématům, z nichž k nejčastěji ztvárňovaným patří zejména podoby a podobenství zla a dobra. Díky dlouholetému angažmá obou tvůrců u předního vlámského souboru Ultima Vez jsou jejich choreografie stavěny dynamickým tempem a oplývají nebývalými fyzickými výkony interpretů.

„Ponoříme se do nesmírně silného sociálního jevu, kterým je jedno z největších potěšení lidstva – zabíjet a účastnit se násilí. Toto téma každodenní zkušenosti budeme zkoumat prostřednictvím dějin umění, zejména prostřednictvím jeho výskytu ve výtvarném umění a kulturní kritice,“ říkají choreografové k nové inscenaci.

Představení se dotýkají mnoha druhů násilí včetně etnického nebo sexuálního. Slibovanou provokaci může v inscenaci plnit umělý penis, prezentovaný v krátké mluvené scénce jako umělecké dílo. I taková prezentace ale může pro ty, kdo nemají sexualitu a tělesnost na prvním místě v životě, působit jako násilí.

Přípravě nové inscenace předcházel velký mezinárodní konkurz, nebývalý na tuzemské poměry. Přihlásilo se do něj pět stovek tanečníků a stovka se jich pak v Praze zúčastnila konkurzu s choreografy, z něhož vzešlo pět účastníků představení – jsou z Izraele (Tom Weksler), Belgie (Nathan Jardin), Finska (Joana Kaakinen), Švédska (Knut Vikström Precht) a Slovenska (Daniel Raček).

Tandem Jozef Fruček a Linda Kapetaneaová je známý též jak skupina RootLessRoot Company. „Dá se říct, že Jozef s Lindou během tvorby předchozích dvou inscenací vtiskli souboru DOT504 tvář,“ říká umělecká ředitelka souboru Lenka Ottová. Inscenace Holdin’Fast a 100 Wounded Tears sklidily ohlas u diváků i kritiků a získaly mimo jiné ocenění na festivalu v Edinburghu.

Foto DOT504

Témata4+4 dny v pohybuDOT504 PrahaJozef FručekLinda Kapetanea
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Sergej Radamsky: Pronásledovaný tenor (27)
Další článek Ostrava: Broučkovy Výlety se SKUTRem
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up