Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Christian Altenburger a Orchestr Vídeňské akademie na Pražském jaru
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Zprávy

Christian Altenburger a Orchestr Vídeňské akademie na Pražském jaru

ČTK
Publikováno 25/05/2015
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Rakouský houslista Christian Altenburger za doprovodu orchestru Vídeňské akademie v neděli večer v pražském Rudolfinu přednesl Houslový koncert D dur od Ludwiga van Beethovena, který patří k nejvýznamnějším skladbám svého druhu a také často hraným. Beznadějně vyprodaná Dvořákova síň hudebníky odměnila několikaminutovým uznalým potleskem. Druhou část koncertu Pražského jara vyplnila Symfonie C dur zvaná Velká od Franze Schuberta, která rovněž sklidila velký úspěch.

Pražské jaro, největší festival klasické hudby v Česku, je ve své polovině. Do 3. června nabídne ještě zhruba dvacítku koncertů.

Letos osmapadesátiletý vídeňský rodák Altenburger se věnuje mimo jiné komorní a soudobé hudbě, premiéroval nebo nahrál například díla od Kurta Schwertsika nebo Witolda Lutoslawského. Vyučuje také na hannoverské a vídeňské hudební univerzitě. Houslista dnes hrál na nástroj od Carla Bergonziho z roku 1733. Doma má ještě vzácné stradivárky, které mu byly před časem ukradeny, ale pak se mu se štěstím vrátily zpět.Orchestr Vídeňské akademie vystoupil na Pražském jaru po dvou letech. Minule zde s velkým úspěchem doprovodil slavného amerického herce Johna Malkoviche ve zpěvohře Giacomo Variations a v roce 2011 v Pekelné komedii. Je jediným rakouským orchestrem, který hraje na dobové nástroje repertoár od barokní hudby přes klasickou a romantickou a neváhá nastudovat i soudobé skladby.

Tentokrát se ansámbl pod vedením svého zakladatele, varhaníka Martina Haselböcka, vrátil, aby Pražanům předvedl, kam až sahá jeho repertoárový záběr. Orchestr si letos připomíná třicet let od svého vzniku, festival Pražské jaro je o čtyřicet let starší. Orchestr Vídeňské akademie od svého vzniku dosáhl světového věhlasu díky své virtuozitě a nezaměnitelné interpretaci.

Foto Zdeněk Chrapek

TémataChristian AltenburgerOrchester Wiener AkademiePražské jaro
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Baletní panorama Pavla Juráše (124)
Další článek Zahajovací koncert Janáčkova máje nadchnul pohádkovými barvami
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up