Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení S anonymy nebudu komunikovat. Situaci v opavském divadle chce nový ředitel Drgáč zklidnit, chystá další změny
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Zprávy

S anonymy nebudu komunikovat. Situaci v opavském divadle chce nový ředitel Drgáč zklidnit, chystá další změny

ČTKredakce
Publikováno 20/10/2015
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Opavské divadlo by mělo být třísouborové. Nový ředitel Karel Drgáč chce do konce sezony osamostatnit baletní soubor. Dosud má divadlo dva soubory – činohru a operu. Drgáč dnes své záměry představil novinářům. Uvedl také, že věří ve zklidnění situace v divadle, jehož někteří zaměstnanci dávají najevo nespokojenost s Drgáčovým jmenováním do funkce.

Jednašedesátiletý Karel Drgáč je ředitelem Slezského divadla v Opavě od 1. července. Nahradil Jindřicha Paskera, který z čela divadla odešel, poté co se vedení opavského magistrátu rozhodlo vypsat výběrové řízení. Radní nakonec jmenovali právě operního režiséra a někdejšího ředitele pražské Státní opery Karla Drgáče. To ale vyvolalo vlnu nespokojenosti mezi zaměstnanci, kteří se prostřednictvím anonymních dopisů několikrát obrátili i na vedení města. Především Drgáčovi vyčítali údajnou neschopnost divadlo vést.

Karel Drgáč
Karel Drgáč

„Situace je velmi vážná, ale v tuto chvíli nemůžeme podávat žádné informace,“ řekl Stanislav Beneš z odborů orchestrálních hudebníků a divadelníků. Dění chce komentovat až v době, kdy skončí jednání mezi odborovým svazem, vedením divadla a městem. Divadelníci se totiž obrátili i na představitele Opavy. Primátor Martin Víteček přitom na dotaz médií řekl, že pokud se potvrdí, že Drgáč není schopen divadlo vést, bude nové výběrové řízení.

Karel Drgáč ale věří, že se situace uklidní. „Nepovažuji to za válku. Nechci v divadle stavět zeď. Je ale pravda, že když se něco mění, může to narážet na pohodlí některých našich kolegů,“ řekl. Všechny výtky směřované k jeho osobě jsou podle něj zatím anonymní. „S anonymy nechci komunikovat,“ řekl.

Jednou z věcí, které divadelníci novému šéfovi vyčítají, je stažení Bizetovy opery Carmen z repertoáru současné sezony. Premiéra byla naplánovaná na únor. Divadlo ji navíc už zařadilo do předplatného. Místo ní Drgáč a jeho tým uvede 17. ledna premiéru Dvořákova Jakobína. Kromě toho dnes nový ředitel zveřejnil i další změny v dramaturgickém plánu. „Tituly ovšem nerušíme. Jen je přesouváme na příští sezonu, abychom se na ně mohli lépe připravit,“ řekl. Důvodem odsunutí Carmen je podle něj nedostatek sólistů na obsazení hlavních rolí. Proto se bude tato opera hrát až v sezoně 2016/2017.

Slezské divadlo v Opavě
Slezské divadlo v Opavě

Změny se dotkly i činoherního souboru. Pokud jde o zamýšlené osamostatnění baletního souboru, Karel Drgáč předpokládá, že přijme čtyři tanečníky. Pro divadlo to podle něj nebude znamenat finanční náklady, využije neobsazená pracovní místa. Součástí opery je už nyní osm baletních umělců.

Foto archiv

TémataKarel DrgáčOpera Slezského divadlaSlezské divadlo Opava
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Pocta klarinetu a Petru Bohušovi
Další článek Sólista, jakého olomoucký balet už dlouho potřeboval. Vzpomínka na Jiřího Sekaninu
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up