Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Fotoreportáž: Christian Thielemann zahájil Dvořákovu Prahu
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaZprávy

Fotoreportáž: Christian Thielemann zahájil Dvořákovu Prahu

ČTK
Publikováno 06/09/2016
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Zahajovací koncert devátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha se včera v zaplněném Rudolfinu nesl v duchu německé hudby. Saský státní orchestr Drážďany pod taktovkou sedmapadesátiletého Christiana Thielemanna přednesl díla Ludwiga van Beethovena, Maxe Regera a Richarda Strausse.

Vystoupení zahájil Beethovenův Koncert pro housle a orchestr D dur, který při své premiéře v roce 1806 sice nezaznamenal úspěch, později se však stal jedním z nejhranějších a posléze také nejnahrávanějších koncertů houslové historie. Saský státní orchestr Drážďany s dánským sólistou Nikolajem Znaiderem za jeho provedení sklidil dlouhotrvající potlesk. Znaider, který působí zároveň jako dirigent Mariinského divadla v Petrohradu, hraje na vzácný nástroj Guarneriho del Gesù z roku 1741.

„Spolupracujeme už dlouho. Když jsme naposledy hráli Beethovena, pověděl jsem mu, že snad musíme být příbuzní, když tolik věcí vnímáme podobně,“ uvedl v rozhovoru pro Hospodářské noviny Thielemann.

Druhou polovinu večera zahájila nejmladší skladba programu, Variace a fuga na Mozartovo téma od skladatele z přelomu devatenáctého a dvacátého století Maxe Regera, složená roku 1914. Autor téma převzal z proslulé Mozartovy Klavírní sonáty A dur. Regerova skladba dlouho patřila do stálého repertoáru drážďanského orchestru, v Praze ji těleso, vzniklé v roce 1548, uvedlo jako součást své historie.

Na závěr koncertu zazněla Straussova symfonická báseň Enšpíglova šibalství z let 1894 až 1895, která čerpá z tradovaných historek o německém šprýmaři a potulném tovaryšovi, proslulém bláznivými kousky.

Úvodní koncert Dvořákovy Prahy v podání Saského státního orchestru Drážďany mohli zájemci sledovat i na velkoplošné obrazovce na Václavském náměstí. Zahájení festivalu živě vysílala Česká televize a prostřednictvím společnosti Unitel Classic se dostalo i na obrazovky v zahraničí.

Dílo Antonína Dvořáka, od jehož narození uplyne 8. září sto sedmdesát pět let, bude festival oslavovat následující tři týdny. Rezidenčním orchestrem je Česká filharmonie s Jiřím Bělohlávkem a Jakubem Hrůšou. V rámci série Dvořák Collection III uvede všechny Dvořákovy symfonické básně a koncertní předehry. S Českou filharmonií vystoupí na koncertech americká houslistka Hilary Hahn. Festival 24. září uzavře Orchestr Národní akademie Svaté Cecílie pod vedením Antonia Pappana se sólistou Gilem Shahamem a díly Gioachina Rossiniho a Petra Iljiče Čajkovského. Recenzi ze zahajovacího koncertu letošní Dvořákovy Prahy přineseme ještě v průběhu dneška.

TémataChristian ThielemannDvořákova PrahaNikolaj Szeps-ZnaiderSächsische Staatskapelle
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Nauč se německy! Šokovaný Ian Bostridge v Operním kukátku
Další článek Vzniku památníku holokaustu na Svitavsku má napomoci opera. Frau Schindler by se v Brněnci měla hrát vůbec poprvé
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up