Vaculíkův Faust mezi nacisty a komunisty

    Zuzana Susová (Gretchen), Jiří Kodym (Feustel)(foto P.Hejný)Návrat choreografa Libora Vaculíka do Národního divadla po několikaleté odmlce, na jejímž počátku byly neshody s někdejším šéfem baletního…

    Sebevražda ve Státní opeře

    Tak jsme se minulý týden ve zprávách ČTK dozvěděli, že ministr kultury (ten nynější se jmenuje Václav Riedelbauch) vybírá ředitele pražské Státní opery. Několik návrhů…

    Massenetův Werther třikrát jinak

    I když Jules Massenet bezesporu patří k neodmyslitelným základním kamenům francouzské opery, v českých operních domech jeho díla už dlouhá desetiletí prakticky úplně scházejí. Hlavně…

    Paní Kožené tleskal i Vivaldi

    To nejpodstatnější a také nejradostnější zjištění při zatím posledním koncertu Magdaleny Kožené v Praze: Její mezzosoprán nabývá až nečekaného objemu, obdivuhodně vyzrává do opojně pastelové…

    Opulentní Hry o Marii

    Tento Martinů v pražském Národním je vítězstvím hlavně pro Jiřího Bělohlávka. Už léta totiž nebyl orchestr první scény slyšet v takové kondici, jako tentokrát. Precizní…

    Tosca z MET nic moc

    Od nové inscenace Pucciniho Toscy v newyorské Metropolitní se čekalo hodně. Tím spíš, že tu předchozí, legendární Zeffirelliho, nahradila po mnoha letech. Tím spíš, že…

    Laťka je hodně vysoko

    Svatý Šimon a Juda byli už nejednou svědky výjimečných večerů. Ten zatím poslední ale předčil všechna očekávání, tedy aspoň v mém případě. Haydnovo Stvoření je…

    Camoufl.AGE: To tu dlouho nebylo

    Camoufl.AGE - Ivana Mikešová, Oleksandr Kysil O snech a touhách mediálních ikon. O zoufalství těch, kteří se jim touží podobat. O rozkoši z plavby po…