Autor: Havlíková Helena

Helena Havlíková je operní publicistka a specialistka na regulaci elektronických médií.

Na stanici Český rozhlas Vltava a na portálu Opera PLUS pravidelně každý týden glosuje aktuální dění v oblasti opery a vokálního umění. V tomto oborou je kmenovou spolupracovnicí Lidových novin nebo dříve Hudebních rozhledů, publikuje například také v Czech Music Quarterly. Uplatňuje se také v rozhlasových pořadech Album dne nebo v České televizi na stanici ČT art například v pořadu ArtZóna. Je členkou operní poroty Cen Thálie.

Působila jako dramaturgyně v opeře Národního divadla (1989–1992), ředitelka nebo konzultantka hudebních festivalů (mimo jiné první kompletní cyklus oper Bohuslava Martinů v roce 1990, bienále operních souborů Opera). Je autorkou hesel o českých skladatelích a operách v The New Grove Dictionary of Opera.

Je absolventkou divadelní a hudební vědy na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (PhDr.) a studijního programu Hubert H. Humphrey Fellowship v USA (2001–2002).

Její další odbornou doménou je mediální legislativa a regulace médií, kterou uplatňuje jako právní specialistka v Českém rozhlasu, a tyto disciplíny také přednáší na vysoké škole.

Operní panorama Heleny Havlíkové (533) – Dva festivaly, dvě dětské operní novinky

Hned na dvou letošních festivalech zazněly v premiérách dětské opery: na Hudebním festivalu…

Operní panorama Heleny Havlíkové (531) – Baroko vskutku nečekané mezi úžasem a rozčarováním

Barokní hudba, mlha nad jezerem, majestátní připlutí královského páru i ohňostroj –…

Operní panorama Heleny Havlíkové (526) – V ostravském Caesarovi zvítězil Ptolemaios

Operní soubor Národního divadla moravskoslezského je po Národních divadlech v Praze a v Brně…

Operní panorama Heleny Havlíkové (525) – Brněnský Roger na pomezí snu a skutečnosti

Krále Rogera polského skladatele Karola Szymanowského jsme nedávno mohli zažít za nadšeného…

Operní panorama Heleny Havlíkové (524) – 67. ročník Smetanovy Litomyšle v (Smeta)NOVÉM

„Radost, napětí, očekávání, dojetí, vzrušení, ale i obavy a pochybnosti“ – tak…