Osobnosti české opery: Přemysl Kočí

    „Hudební inteligence, bohatá hlasová artikulace i dramaticky znějící a přitom měkká výška. Čistá výslovnost, žádoucí vroucnost a bystrý hudební cit.“ Tak psal recenzent o barytonu…

    James Levine – definitivní konec v Met?

    Poté, co na konci letošních prázdnin přenechal vedení orchestru Metropolitní opery Fabiu Luisimu coby nově jmenovanému šéfdirigentovi, oznámil uznávaný dlouholetý hudební ředitel Met James Levine…

    Svjatoslav Richter o sobě a o hudbě (3)

    V létě 1931 jsme se na dva měsíce vrátili do Žitomiru. Bylo mi šestnáct a otec mě představil svým starým přítelkyním a ctitelkám, šesti sestrám Semjonovovým.…

    Český muzikant v Paříži (2)

    (Dokončení) Dokázal byste sestavit žebříček svých profesí podle intenzity či četnosti, se kterou jste se jednotlivým z nich doposud věnoval? To mně zní zvláštně… Vždy jsem…

    Český muzikant v Paříži (1)

    Odvrácená tvář a pak ještě housle. Vlastně tak nějak podobně, jen v hrubých obrysech, bez znalosti jeho duše a s notnou dávkou zvědavosti vnímáte před prvním setkáním…

    Z archivu: Proč se nehrají?

    V našem volném cyklu jsme tentokrát zapátrali v druhé polovině padesátých let minulého století, kdy jsme v archivech té doby narazili na zevrubné zamyšlení, věnované tehdejší soudobé české…

    Vítejte na nové Opeře Plus

    Právě tato fotografie před dvěma lety doprovázela první článek, kterým jsme zahajovali – přesně to bylo 10. září 2009 – provoz portálu Opera Plus. Od…

    Z archivu: Lenin v opeře Národního divadla

    V nejnovějším pokračování našeho volného cyklu vybíráme z archivu dobovou recenzi premiéry opery Marka Veniaminoviče Karminského Deset dnů, které otřásly světem, nastudované operním souborem pražského…

    O+