Kritika „kulturního projektismu“
Měl jsem v uplynulých letech příležitost zúčastnit se jednoho velkého evropského projektu. Jeho základní myšlenkou bylo propojit tanec s archeologickými památkami, jejichž popularitu to mělo…
Filip Staněk (1989) vystudoval tanec, herectví a loutkoherectví na Janáčkově konzervatoři v Ostravě. Pět let působil v ostravském baletu Národního divadla moravskoslezského.
Věnuje se taneční pedagogické práci a vlastnímu tanečnímu konceptu SMART BODY. V současné době žije v Praze, je členem tanečního souboru 420PEOPLE, trenérem ve 3D Fitness Gym a tanečním pedagogem na volné noze. Studuje filosofii na Filosofické fakultě Karlovy univerzity v Praze. Je autorem knihy povídek Křehká struna.
Měl jsem v uplynulých letech příležitost zúčastnit se jednoho velkého evropského projektu. Jeho základní myšlenkou bylo propojit tanec s archeologickými památkami, jejichž popularitu to mělo…
Zavibruje mi tlačítkový telefon. „Dobrý den, Filipe, neměl byste zájem u nás na festivalu zase učit?“ Loni jsme se souborem ve Valašském Meziříčí hráli, druhý…
Je podzim, čtvrtina 21. století, v divadlech se právě uvádějí novinky českých tanečních souborů. Po představeních se setkávám s lidmi, kteří se pídí po příběhu,…
V nedávných měsících se u nás opět diskutoval status umělce, jakýsi formální koncept, který má kulturním pracovníkům údajně usnadnit život. Proběhly konference, manifestace, psaly se…
Na začátku filmu Vážený občan přebírá hrdina Nobelovu cenu za literaturu. Ve své řeči přiznává smíšené pocity, je přesvědčen, že podobná ocenění znamenají úpadek umělce,…
Narážím na tu otázku často. Kam se divadlo, ten a ten soubor, český tanec obecně vyvíjí? Je pokládána tónem, jako by požadavek na vývoj byl…
V dnešní voyeurské době, která tolik vyhledává reality show, až se sama jednou stává, jsem se rozhodl nejít pro jednou proti proudu. Mám v hlavě…