Barocco sempre giovane na zámku v Pardubicích

Koncerty souboru Barocco sempre giovane, vedeného uměleckým šéfem Josefem Krečmerem, se staly pravidelnou součástí hudebního života v Pardubicích a patří zde k nejvyhledávanějším. Několik let usilovné a cílevědomé práce stálo za to – těleso složené převážně z absolventů místní konzervatoře se „vyhrálo“ mezi přední české soubory systematicky se zabývající barokní muzikou s občasnými výlety do jiných slohových období, přičemž opomíjena není ani soudobá hudba. Úroveň souboru pomohly zvyšovat zajisté i kontakty se špičkovými domácími i zahraničními sólisty. Každý z koncertů abonentního cyklu, pořádaného v akusticky dokonalých prostorách Rytířského sálu pardubického zámku, se stává malou událostí – a nejinak tomu bylo i při zahájení toho letošního.Velmi působivě vyzněl dramaturgicky zcela netradiční úvod večera. V potemnělém sále zazněla nejprve poslední skladba Johanna Sebastiana Bacha Před Tvůj trůn předstupuji, Pane a hned po ní Smuteční hudba pro violu a smyčce Paula Hindemitha. V obou se jako sólista představil Jiří Kabát a ani on, ani ostatní členové orchestru nenechali nikoho z přítomných na pochybách, že by si neporadili s takto vážně pojatými kusy.

Hlavním protagonistou koncertu se ale vzápětí stal mladý tenorista Petr Nekoranec, v současné době stále ještě studující na pardubické Konzervatoři, vytvářející si ovšem již četné kontakty v zahraničí, například v Janově, Turíně či v Mnichově.Dvaadvacetiletý pěvec se pustil se vší vervou do árií z oper a oratorií Georga Friedricha Händela a potvrdil, že v tomto oboru patří u nás k nejnadějnějším talentům. Nekoranec fascinuje příjemně posazeným hlasem, perfektně zvládnutou technikou i plným nasazením, pěvec dává najevo, že dobře ví, o čem je text, a přizpůsobuje tomu své vystupování včetně působivé mimiky. Po zásluze byl jeho výkon oceněn dlouhotrvajícím potleskem. Kdo ví, možná se pardubičtí posluchači stali svědky počátků kariéry budoucí slavné hvězdy…

Opomenout však nelze ani standardně kvalitní doprovod. Členové Barocco sempre giovane jsou skvěle sehraným orchestrem, což dokázali nejen „v pozadí“ Petra Nekorance, ale zejména dokonalou interpretací Bachova Koncertu g moll pro housle, smyčce a continuo BWV 1056r, v němž excelovala soustředěnou a bravurní hrou především první houslistka souboru Iva Kramperová.


Hodnocení autora recenze: 80 %

Barocco sempre giovane
Iva Kramperová (housle)
Jiří Kabát (viola)
Petr Nekoranec (tenor)
23. ledna 2014 Rytířský sál – Zámek Pardubice

program:
Johan Sebastian Bach: Před Tvůj trůn předstupuji, Pane
Paul Hindemith: Smuteční hudba pro violu a smyčce
Georg Friedrich Händel: Samson – Total eclipse HWV 57
Georg Friedrich Händel: Rodelinda – Pastorello d´un povero armento HWV 19
Georg Friedrich Händel: Messiah – Comfort ye, my people and Every valley shal be exhalted HWV 56
~~~
Johan Sebastian Bach: Koncert g moll pro housle smyčce a continuo BWV 1056r
Johan Sebastian Bach: I. Alegro moderato, II. Largo, III. Presto
Georg Friedrich Händel: Tamerlano – Ciel a terra armi di sdegno HWV 18
Georg Friedrich Händel: Messiah – Thou shalt break them with a rod of iron HWV 56
Georg Friedrich Händel: Ariodante – Doppo notte HWV 33

www.barocco.cz

Foto Lada a Miloš Kolesárovi

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Hodnocení

Vaše hodnocení - Barocco sempre giovane & Kramperová, Kabát, Nekoranec (Pardubice 23.1.2014)

[yasr_visitor_votes postid="89676" size="small"]

Mohlo by vás zajímat