Berlínská filharmonie zařadila na program skladbu Miroslava Srnky
Hudební skladatel a pedagog Miroslav Srnka se narodil 23. března 1975. Studoval hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, Hudební fakultu AMU(obor skladba) tamtéž, kompozici na Conservatoire National Supérieur de Paris (profesoři Paul Méfano a Luis Naon). V letech 1998–2002 působil jako zástupce šéfredaktora časopisu Harmonie. Je autorem množství článků o soudobé hudbě v časopisech Harmonie a His Voice. Věnoval se také ediční činnosti jako šéfredaktor pražské pobočky hudebního nakladatelství Bärenreiter. Je zakládajícím členem občanského sdružení SHOCK (Soudobá hudba otevřená celé kultuře, projekty Shocková terapie a Dekonstrukce).
Stylově se orientuje především na zvukový a myšlenkový svět poválečných avantgard, zejména takzvané spektrální hudby. Jeho skladby jsou prováděny více v zahraničí než u nás.
V roce 2001 získal Cenu Gideona Kleina, v roce 2004 Jubilejní cenu Leoše Janáčka a v roce 2009 prestižní skladatelskou Cenu podpory Ernsta von Siemense.
Jeho díla byla uvedena předními českými tělesy pro soudobou hudbu (Agon Orchestra, MoEns, Komorní orchestr Berg, Prague Modern, Ostravská banda) a světovými soubory a interprety soudobé hudby (Ensemble Modern, Ensemble Intercontemporain, Klangforum Wien, BBC Philharmonic, Staatskapelle Dresden, Arditti Quartet).
V roce 2005 byla v berlínské Státní opeře provedena jeho krátká opera Wall (Zeď), v roce 2011 na Mnichovském operním festivalu zazněla jeho komorní opera Make no noise. Ve stejném roce byl proveden hudební komiks pro děti Jakub Pestrokřídlý, kterou si u skladatele objednala Semperoper v Drážďanech. V roce 2016 měla úspěšnou premiéru celovečerní opera Jižní pól na libreto Toma Hollowaye, kterou napsal na objednávku Bavorské státní opery.
Rozhovor s Miroslavem Srnkou si můžete přečíst zde.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]