Broumovští rezidenti: Atmosféra kláštera je pro práci perfektní
Jak zatím hodnotíte svou rezidenci v Broumově a na čem tady pracujete?
Jan Matásek: V Broumově je skvělý klid na studium scénáře i původní knihy, na výběr zvuků a kompozici. Právě tady, v broumovském klášteře, pracuji na hudbě a zvukovém plánu k představení o Vlastě Kálalové-Di Lotti, pozapomenutý, ale silný příběh o české doktorce v Bagdádu podle knižní předlohy Doktorka z domu Trubačů.
Ann-Mari Pettersen Magga: Rezidence probíhá velmi dobře. Miluji Broumov i místní, a klášter je dechberoucí. Jan Matásek mi ukázal v okolí spoustu míst a je to skvělá zkušenost. Pracuji tady na svém requiem Reconciliation a toto místo mi dalo mnohem víc inspirace, než jsem si vůbec dokázala představit.
Děláte společně na nějakém projektu?
Jan Matásek: Zatím se naše tvůrčí dráhy neprotnuly, ale navzájem si s Ann-Mari vyměňujeme náhledy na témata a části hudeb, na kterých zrovna pracujeme. Myslím, že nás oba tato častá a profesionální spolupráce obohacuje. Jsme teprve v polovině rezidence a těším se, že práce na něčem společném může nastat.
Ann-Mari Pettersen Magga: Na společném projektu zatím nepracujeme, ale každý den spolu sdílíme myšlenky a nápady k naší hudbě. Spolupráci plánujeme po skončení rezidence. Jan se mnou bude skládat elektronickou část requiem a zahraje na trombon na premiéře v Norsku, v říjnu 2023.
Jak na vás působí zdejší klášterní atmosféra?
Jan Matásek: Vše, co nás obklopuje, napomáhá soustředěné práci. Počasí, vycházky do okolí, potkávání se s místními a objevování tohoto krásného místa.
Ann-Mari Pettersen Magga: Atmosféra kláštera je pro naši práci perfektní.
Součástí rezidence je i spolupráce s místní komunitou – jak probíhá?
Jan Matásek: Dvě hodiny týdně tu spolupracuji s paní učitelkou místního gymnázia a jejími dětmi na společném projektu, tedy tvorbě hudebního videa. Vyzkoušeli jsme si základy animace, vysvětlili dramaturgii a plynutí příběhu, charaktery a emoce postav. Čeká nás ještě natáčení koncertu, příprava choreografie a další disciplíny.
Ann-Mari Pettersen Magga: Já spolupracuji se skupinou mladých street tanečníků z DDM Ulita. Dělají choreografii k mé hudbě a já je učím různé druhy rytmů, které mohou být užitečné pro jejich taneční vývoj. Učíme se, jak využít pulsu jako tempa a jak ho zaplnit různými druhy beatů. Je to taková hravá skupina a jsem vděčná, že s nimi mohu trávit čas.
Jaké máte plány pro společné závěrečné vystoupení?
Jan Matásek: Provedl bych živě hudbu k částem příběhu včetně scénického čtení. Věřím, že tento neuvěřitelný příběh pohnutého osudu statečné české ženy diváky a posluchače zaujme.
Ann-Mari Pettersen Magga: Já bych ráda představila umělecký film, který jsem produkovala a pro který jsem v roce 2018 složila hudbu. Úplně poprvé před publikem také zahraji úvodní část mého Requiem. Jelikož tu ale nemám ani potřebné nástroje, ani sbor – protože jde o velkou produkci, tak zahraji upravenou verzi. Koncert zakončím videem z Norska se sólovou houslovou skladbou v podání Miry Aas.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]