Obnovenou premiéru má dnes večer v pařížské Bastille Dvořákova Rusalka, ve známé inscenaci kanadského režijního mága Roberta Carsena a pod taktovkou našeho Jakuba Hrůši. Rusalkou a Princem tentokrát měli být Olga Gurjakova a Khachatur Badalyan, avšak nakonec Pařížská národní opera musela shánět pro obě role jiné představitele. Prince dokonce až na poslední chvíli: volba přitom padla na Pavla Černocha.
Rusalkou a Princem tentokrát měli být Olga Gurjakova a Khachatur Badalyan, avšak nakonec Pařížská národní opera musela shánět pro obě role jiné představitele. Prince dokonce až na poslední chvíli: volba přitom padla na Pavla Černocha.
Kdy a kde jste se o záskoku dozvěděl a jak dlouho jste zvažoval, zda na něj kývnout?
Zavolal mě můj agent minulý víkend. Já byl ještě v Praze a chystal se do Stuttgartu na poslední dvě představení Lacy. V takových situacích spíš zvažuji, jestli je to technicky vůbec možné, krylo se to s Jenůfou a s prvními čtrnácti dny zkoušek Carmen v Glyndebournu, navíc bylo naplánováno natáčení pro rozhlas v Praze. V takových chvílích oceníte dobrého a silného agenta, který umí tyto věci vyjednat. Alan Green je jeden z nich, a tak jsem v Paříži a zpívám svého milovaného Prince. Jak na sebe slyšíte s Jakubem Hrůšou?
Jak na sebe slyšíte s Jakubem Hrůšou?
Jakub Hrůša mě slyšel zpívat Prince v Glyndebournu před dvěma lety a sám mně řekl, že mu to připadá, jako kdybychom spolu již spolupracovali. Je to příjemné, pro mě zcela přirozené a těším se z toho.
Jak se vám zamlouvá Carsenova režie?
To představení znám z DVD ještě s Renée Fleming.  Je to moc pěkné divadlo. Krásná a efektní scéna, zajímavé a elegantní kostýmy. Režie je logická a vychází z toho, co je napsáno v libretu. A Carsen je moc milý mužík, absolutní profesionál. Co říkáte svým partnerům na jevišti?
Co říkáte svým partnerům na jevišti?
Po pravdě jsem se s nimi viděl jen dvakrát. Jedinou jevištní orchestrálku jsme zpívali před oponou, protože nefungovala technika a potom už byla veřejná generálka. Já nemohl kvůli Stuttgartu přijet dřív, a tak jsme to nakonec museli zvládnout jen na jednu zkoušku.
Rusalky budou ale dvě, první čtyři představení zpívá  Svetlana Aksenova a další čtyři moje výborná kamarádka Kristine Opolais. Bude to naše první společná Rusalka a moc se těším. Vodník Dimitry Ivashchenko má krásnou barvu, je to příjemné slyšet zase tak krásný barevný hlas v jeho árii v druhém jednání. No a Ježibabu Larisu Djadkovou dobře znám již z jiných produkcí. A jak se vám zpívá v Bastille?
A jak se vám zpívá v Bastille?
Přijeďte se podívat, je to obrovský prostor a já mám velké sály rád. Zpívá se mi skvěle.
Přejeme hodně úspěchů!  ***
***
Pro úplnost jen ještě dodejme, že ve dvou z celkem osmi naplánovaných představení obnovené pařížské Rusalky se jako Druhá žínka objeví Alžběta Poláčková.
Antonín Dvořák:
Rusalka
Dirigent: Jakub Hrůša
Režie: Robert Carsen
Scéna a kostýmy: Michael Levine
Světla: Robert Carsen, Peter Van Praet
Choreografie: Philippe Giraudeau
Sbormistr: José Luis Basso
Orchestre et Choeur de l’Opéra national de Paris
Premiéra 19. června 2002 Opéra Bastille Paříž
Obnovená premiéra 3. dubna 2015
Rusalka – Svetlana Aksenova (alt. Kristine Opolais)
 Princ – Pavel Černoch
 Cizí kněžna – Alisa Kolosova
 Vodník – Dimitry Ivashchenko
 Ježibaba – Larissa Diadkova
 Hajný – Igor Gnidii
 Kuchtík – Diana Axentii
 První žínka – Yun Jung Choi
 Druhá žínka – Alžběta Poláčková (alt. Anna Wall)
 Třetí žínka – Agata Schmidt
Foto Pařížská národní opera, archiv Pavla Černocha, archiv

 
								 
					 
			 
                               