Ďagilev by jásal!

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Málokdy se stane, že některé představení vyvolá tolik rozporuplných reakcí a nenechá laxní ani příznivce ani odpůrce. Nový večer baletního souboru Národního divadla Brno sestavený z choreografie Itzika Galiliho Six a baletu Ptáka Ohniváka (L’Oiseau de feu) v choreografii Nataši Novotné vyvolává pozitivní diskuzi příznivců a milovníků brněnského baletu nad dramaturgií, směrováním souboru a uměleckou licencí svěřenou choreografům vykládat libreta klasických děl, jež se nám jeví posvátná, po svém. Může se to zdát úsměvné, taky tak vážné, ale je to rozhodně divadelní.

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Hodnocení

Vaše hodnocení - Six - Galili (ND Brno)

[Celkem: 1    Průměr: 3/5]

Vaše hodnocení - Pták Ohnivák - Novotná (ND Brno)

[Celkem: 1    Průměr: 5/5]

Mohlo by vás zajímat


1
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Dan

Balet nesleduji systematicky, ale po přečtení této rozsáhlé stati bych rád reagoval: Ano, je to tak, každý si režijní výklad čte po svém. V baletu to platí mnohonásobně. Ale platí to i v opeře. Každý má právo číst režijní výklad optikou svého nahlížení na svět. A proto jsem chtěl poděkovat autorovi této stati, protože pomáhá evangelizovat i četné domácí operní fandy, kteří často velmi tvrdě lpějí na “nerežijních” výkladech operních inscenací. Když se nějaký progresivnější režijní výklad u nás v kotlině české objeví (třeba jako poslední dva na oblasti v Plzni v podobě nové Dona Giovanniho a Nápoje lásky), neumějí… Číst vice »