Další večer z cyklu Hybatelé rezonance patří Beatě Hlavenkové

Nezaměnitelný autorský rukopis a žánrová svoboda - to jsou hlavní devízy klavíristky, skladatelky a umělkyně Beaty Hlavenkové, která v pondělí 4. března 2019 od 19.30 potěší návštěvníky Anežského kláštera. Sólový klavírní recitál této výrazné české muzikantky zazní v rámci koncertního cyklu Hybatelé rezonance a slibuje osobitou jiskrnou muziku, která jen tak nezhasne.
Beata Hlavenková (foto Patrick Marek)

„V koncertním programu představím svou současnou tvorbu, která nabídne nejen instrumentální kusy, ale i zhudebněné básně např. Bohuslava Reynka,“ říká o připravovaném recitálu autorka a dodává: „Provedu vás i hudbou z mých předchozích alb. Pokusím se vás vtáhnout do jiného světa. Za dar hudby, který mohu rozvíjet a podělit se o něj s vámi, jsem vděčná.“ Zpívající pianistka, skladatelka, aranžérka a producentka se ve své tvorbě opírá o hluboké povědomí o jazzu, moderní klasické hudbě, popu i písničkářství. Hlavní roli v Anežském klášteře bude hrát mistrovský nástroj C. Bechstein D282. Program ale nebude čistě klavírní, v některých skladbách se mohou posluchači těšit i na Beatin zpěv.

Beata Hlavenková má na svém kontě vlastní alba i prestižní hudební ceny, spolupracuje jak s českými, tak světovými muzikanty, skládá hudbu pro film a divadlo, aranžuje písně pro velký symfonický orchestr. V současné době má hodně napilno. V květnu Beatě vyjde nová autorská deska s názvem Sně pod hlavičkou Animal Music. Vedle své vlastní umělecké činnosti se aktivně věnuje uměleckému vzdělávání. Je jednou z mentorek stipendijního programu pro nadané žáky ZUŠ MenART, který po dobu jednoho roku pracuje s vybranými nadanými studenty. Poslední březnový víkend vstoupí Beata se svým autorským projektem Pišlické příběhy i na oblíbeném rodinném festivalu Struny dětem v divadle Minor.

Beata Hlavenková vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, navázala třemi roky na Konzervatoři Jaroslava Ježka, studia dokončila v roce 2004 na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Velmi originální a dlouhodobé projekty vznikly ve spolupráci s Lenkou Dusilovou: jak Eternal Seekers (spolu s Clarinet Factory), tak dvě alba s Baromantikou. Paralelně se věnovala a věnuje spolupracím na různých projektech s osobnostmi, jako jsou Iva Bittová, Jiří Havelka, David Ondříček, David Koller, Vladivojna La Chia, VerTeDance a další. Své první autorské album Joy for Joel (2009) natočila v U.S.A., následovaly desky Theodoros (Anděl v kategorii jazz a blues), Scintilla a nejnověji Bethlehem, jež ukazuje, že Beata dokáže přinést zcela nový pohled i na tak tradiční materiál, jakým jsou vánoční koledy. K velice úspěšným CD patří též dvojalbum pro děti Pišlické příběhy ve spolupráci s autorem Filipem Rychlebským. Stálou součástí její hudební dráhy je od samého začátku i pedagogická činnost. Působí na New York University v Praze, dříve též na Konzervatoři Jaroslava Ježka a na JAMU v Brně, kde spolu s Patrikem Hlavenkou založili vůbec první vysokoškolská studia jazzové hudby v ČR.

Další z večerů Hybatelů rezonance bude patřit 8. dubna 2019 silné osobnosti mezi pianisty Janu Bartošovi, který je výrazným žákem Ivana Moravce. Charakterizuje ho technická virtuozita ve spojení s hlubokým přemýšlivým muzikantstvím. Jeho program ocení milovníci děl světových velikánů Schuberta i Beethovena.  Koncertní cyklus pak uzavře 10. června Ivo Kahánek. Svou technicky dokonalou a působivou interpretací si vybudoval nejen u tuzemského publika výjimečné postavení. V jeho podání zazní díla Johanna Sebastiana Bacha, Miroslava Kabeláče, Leoše Janáčka i Ludwiga Van Beethovena.

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na