Další večer z cyklu Hybatelé rezonance patří Beatě Hlavenkové

Nezaměnitelný autorský rukopis a žánrová svoboda - to jsou hlavní devízy klavíristky, skladatelky a umělkyně Beaty Hlavenkové, která v pondělí 4. března 2019 od 19.30 potěší návštěvníky Anežského kláštera. Sólový klavírní recitál této výrazné české muzikantky zazní v rámci koncertního cyklu Hybatelé rezonance a slibuje osobitou jiskrnou muziku, která jen tak nezhasne.
Beata Hlavenková (foto Patrick Marek)

„V koncertním programu představím svou současnou tvorbu, která nabídne nejen instrumentální kusy, ale i zhudebněné básně např. Bohuslava Reynka,“ říká o připravovaném recitálu autorka a dodává: „Provedu vás i hudbou z mých předchozích alb. Pokusím se vás vtáhnout do jiného světa. Za dar hudby, který mohu rozvíjet a podělit se o něj s vámi, jsem vděčná.“ Zpívající pianistka, skladatelka, aranžérka a producentka se ve své tvorbě opírá o hluboké povědomí o jazzu, moderní klasické hudbě, popu i písničkářství. Hlavní roli v Anežském klášteře bude hrát mistrovský nástroj C. Bechstein D282. Program ale nebude čistě klavírní, v některých skladbách se mohou posluchači těšit i na Beatin zpěv.

Beata Hlavenková má na svém kontě vlastní alba i prestižní hudební ceny, spolupracuje jak s českými, tak světovými muzikanty, skládá hudbu pro film a divadlo, aranžuje písně pro velký symfonický orchestr. V současné době má hodně napilno. V květnu Beatě vyjde nová autorská deska s názvem Sně pod hlavičkou Animal Music. Vedle své vlastní umělecké činnosti se aktivně věnuje uměleckému vzdělávání. Je jednou z mentorek stipendijního programu pro nadané žáky ZUŠ MenART, který po dobu jednoho roku pracuje s vybranými nadanými studenty. Poslední březnový víkend vstoupí Beata se svým autorským projektem Pišlické příběhy i na oblíbeném rodinném festivalu Struny dětem v divadle Minor.

Beata Hlavenková vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, navázala třemi roky na Konzervatoři Jaroslava Ježka, studia dokončila v roce 2004 na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. Velmi originální a dlouhodobé projekty vznikly ve spolupráci s Lenkou Dusilovou: jak Eternal Seekers (spolu s Clarinet Factory), tak dvě alba s Baromantikou. Paralelně se věnovala a věnuje spolupracím na různých projektech s osobnostmi, jako jsou Iva Bittová, Jiří Havelka, David Ondříček, David Koller, Vladivojna La Chia, VerTeDance a další. Své první autorské album Joy for Joel (2009) natočila v U.S.A., následovaly desky Theodoros (Anděl v kategorii jazz a blues), Scintilla a nejnověji Bethlehem, jež ukazuje, že Beata dokáže přinést zcela nový pohled i na tak tradiční materiál, jakým jsou vánoční koledy. K velice úspěšným CD patří též dvojalbum pro děti Pišlické příběhy ve spolupráci s autorem Filipem Rychlebským. Stálou součástí její hudební dráhy je od samého začátku i pedagogická činnost. Působí na New York University v Praze, dříve též na Konzervatoři Jaroslava Ježka a na JAMU v Brně, kde spolu s Patrikem Hlavenkou založili vůbec první vysokoškolská studia jazzové hudby v ČR.

Další z večerů Hybatelů rezonance bude patřit 8. dubna 2019 silné osobnosti mezi pianisty Janu Bartošovi, který je výrazným žákem Ivana Moravce. Charakterizuje ho technická virtuozita ve spojení s hlubokým přemýšlivým muzikantstvím. Jeho program ocení milovníci děl světových velikánů Schuberta i Beethovena.  Koncertní cyklus pak uzavře 10. června Ivo Kahánek. Svou technicky dokonalou a působivou interpretací si vybudoval nejen u tuzemského publika výjimečné postavení. V jeho podání zazní díla Johanna Sebastiana Bacha, Miroslava Kabeláče, Leoše Janáčka i Ludwiga Van Beethovena.

Mohlo by vás zajímat