Do Prahy přijede i Brownlee a D’Arcangelo

O další nová jména úspěšných zahraničních zpěváků, kteří se k nám chystají koncertovat – ať už poprvé či opakovaně – se pomyslný seznam v posledních dnech znovu rozšířil. Po návratu maltského tenoristy Josepha Calleji (14.září 2011) či italské mezzosopranistky Cecilie Bartoli (16.října 2011) a koncertech kanadské sopranistky Sondry Radvanovsky (16.listopadu 2011) a německé lyrické sopranistky Mojky Erdmann (26.listopadu 2011) se v Praze znovu objeví pětašedesátiletý španělský tenorista José Carreras (10.prosince 2011). Také na jeho vystoupení – naplánované do vysočanské O2 Arény, a to s vánočním programem – se vstupenky již prodávají (v cenovém rozpětí 1100 – 6800 Kč). O hudební doprovod koncertu se postará Carrerasův synovec, dirigent David Giménez se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu.

Pořadatelé pěveckých recitálů zahraničních sólistů ale mají v řadě případů jasno i pro příští rok. Po již oznámeném koncertu německého tenoristy Jonase Kaufmanna (8.ledna 2012) a recitálu americké mezzosopranistky Kate Lindsey (25.ledna 2012) se Praha může těšit také společný večer irské mezzosopranistky Tary Erraught a amerického tenoristy Lawrence Brownleeho (2.května 2012); taktovky se při jejich vystoupení ujme známý italský dirigent Marco Armiliato.

Nejnovější festivalový ročník Pražského jara by pak měl znovu přivítat nekorunovanou královnu koloratury, slovenskou sopranistku Editu Gruberovou (19.května 2012). Do Prahy se příští rok se svým recitálem vrátí také lotyšská mezzosopranistka Elína Garanča (25.září 2012), i tentokrát doprovázena manželem, dirigentem Karlem Markem Chichonem. O měsíc později je pak naplánován pražský koncert uznávaného italského basbarytonisty Ildebranda D’Arcangela (23.října 2012), dirigentem jeho recitálu má být náš Jakub Hrůša.

23
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
22 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr

Marco Armiliato je známý dirigent, ale narodil se v Janově, to opravdu není a s určitostí ani nikdy nebylo ve Švýcarsku…Jinak k přehledu – leccos z toho bude jistě velmi zajímavé, ale opravdu se najdou lidi, kteří půjdou do vysočanského Ufa na pradávnou hvězdu Carrerase za tolik peněz? José je ještě víc za zenitem, než byl kdysi při svém pražském koncertu Pavarotti, a vstupenky jsou na něj prakticky stejně drahé jako na Dominga (se kterým se dnes už ani náhodou nemůže srovnávat) v Krumlově, což byl údajně výborný koncert, ale za ty peníze pojedu raději do Vídně na operu.Na Carrerasovi… Číst vice »

Anonymous

Nostalgičtí fandové, které zmiňuje ve svém příspěvku Petr, by si možná spíše než na vysočanského Carrerase měli šetřit na 4. srpen příštího roku, kdy v Jaroměřicích na festivalu Petera Dvorského vystoupí Kiri Te Kanawa… Já osobně se těším už teď.
Nostalgický fanda Robert R.

Opera Plus

Dobré dopoledne Petře, některé zdroje M.Armiliata jako Švýcara uvádějí. Ověřili jsme, ano, máte pravdu, omluva od nás.

Anonymous

Přidám se k nespokojencům kterým vadí titulování jako "nekorunovaná královna koloratury" – proboha, kolik takových královen vlastně je?
Jakkoliv Gruberová byla a je dobrá, dnes se již v pomyslném čele koloraturního pelotonu objevují jiná jména. Myslím, že jí samotné toto titulování moc nevyhovovalo.

Anonymous

Edita Gruberová JE kráľovná koloratúry! Nech sa vám to páči alebo nie. To je len objektívny fakt.

Anonymous

Předposlední královno/králi komentářů, na to je jednoduchá rada – nečtěte to tady. Kibicovat dnes umí každý, že? Evča

Karel

Věta z webu Edity Gruberové: She is called by critics and fans as "The Queen of Coloratura". A krom toho: i když jí stránky dělá fan klub, těžko by to tam bylo, kdyby jí samotné to vadilo. Karel

Anonymous

Jak může být "objektivním faktem" označení nějaké osoby za "krále/královnu" toho či onoho odvětví?
Vždyť jde o zcela subjektivní hodnocení (založené například na příslušnosti k národnosti, apod.), které neobstojí. Takováto titulování jsou podle mně nepříměřená. Myslím, že dnes jsou i lepší koloraturní sopranistky, ale žádnou z nich bych si nedovolil "korunovat".

Anonymous

Že by se naplno rozjel konkurenční boj mezi pořadateli těchto koncertů? Dřív se tyto akce s tak velkým předstihem neoznamovaly. No jo velikost zdejšího trhu je poměrně konstantní, takže kdo dřív přijde, ten dřív mele. Vítězem jsou v každém případě milovníci operního zpěvu. Na Gruberovou se moc těším a na Brownleeho taky – v přenosech z Met se mi moc líbil.

Anonymous

Děkuji za dobré zprávy a též skvělé video! A nenechte se prosím otrávit těmi "krály" komentářů. Vlasta

Anonymous

Podstrkování různých přívlastků se stalo neduhem české žurnalistiky všeobecně a podle mého názoru je důsledkem špatného vzdělávání novinářů. Bohužel se stalo součástí naší nekultury a vzdělané čtenáře pochopitelně rozčiluje. Člověk, který má přehled o kultuře, hudbě nebo opeře nepotřebuje poučovat o tom, kdo je žádáný, milovaný, obdivovaný, renomovaný, nejlepší, kdo je králem nebo královnou a podobně. Na těchto stránkách by stačilo přizpůsobit jazyk článků úrovni čtenářů a vše bude OK.

Anonymous

Já mám zase chuť něco podstrčit vám, to byste se teprve rozčílil!:-) Vždyť se podívejte na úroveň mnohých zdejších čtenářů! Jediné, o čem žvaní, je Netrebko, o pravopisu ani nemluvě. Nechte si to poučování třeba pro veřejnoprávní televizi, za kterou platíte i Vy, a kde nemáte setinu toho, co tady zadarmo. Karel

Anonymous

O úrovni čtenářů vážený anonymní z 23. srpna 2011 14:58 svědčí zejména četnost komentářů vztahujících se k masovým akcím. Nebvšiml jsem si, že by k článku o Dvořokovi byl nějaký komentář. Jazyk je tam jistě velmi vytříbený a na úrovni. Pravděpodobně ale na vyšší než mají ti čtenáři. Tohle přeci nejsou žádné žurnalistické eseje ale zprávy, které tu musí být, aby se k nim podobní jako vy mohli vyžvanit, neboť k esejím o Dvořákovi jako interpretu nedozráli a nezajímají je. Proč? Protože nemáte přehled ani o hudbě ani o kultuře ani o opeře a jde vám jenom o to se… Číst vice »

Anonymous

Dnes si také přiložím polínko. K rozpravě o královnách a králích chci podotknout, že takováto označení jsou docela bláhová a samozřejmě vedou vždy k námitkám. Není proto nikterak užitečné jimi plýtvat. Tak například -hledat "královnu koloratury" je krajně nesnadný úkol. Jaké koloratury? Lyrické? Dramatické? Nebo snad sfogato?Pokud jde o Editu Gruberovou, tu jsem poznal jako zpěvačku již v 70. letech, velmi se mi líbí, ovšem podle mě měla to štěstí, možná lze naopak říct, že smůlu, podle úhlu pohledu, že po dobu celé své kariéry měla vždycky nějakou kolegyni, která v aktuálním okamžiku koloraturní scéně dominovala. A to pro zjednodušení… Číst vice »

Anonymous

Brownlee zpíval s Renée Fleming 1. tenorovou roli v Armidě, nebo se pletu? V čem ještě z MET do kin zpival? Neviděla jsem všechny přenosy.Co se týče Edity Gruberové, mam ji rada od Gildy na DVD s Pavarottim!!! Takže musela být dobrá, když dostala vedle něj na – snad nejlepší nahrávce Rigoletta šanci vedle Pavarottiho, ne?Mám ji ráda dodnes a zajet si na její představení např. do Vídně, Drážďan (Anna Bolena a srovnat si jak ji zazpívá ona i Anna Netrebko 2 měsíce před tím ve Vídni) je stále skvělý zážitek a je neuvěřitelné, jak si zachovala hlas a je… Číst vice »

Marián Remenius

Myslím si, že sa tu rozbehla rozprava o Edite Gruberovej, ktorá je už aspoň posledných dvadsať rokov v celosvetovom meradle, čo sa týka sopránového koloratúrneho spevu fenomén, ktorý nemá v súčasnosti obdobu. Kedysi povedala Callas, že to čo priniesla ona Sutherland vrátila všetko späť. Tak je to aj s Gruberovou. Tí, ktorí tu o nej píšu, že sa nedá hovoriť o niekom ako o nekorunovanej kráľovnej asi neboli na jej koncerte alebo predstavení. Keď sa dostane do trojčiarkovanej oktávy akoby spievala tridaťročná speváčka. to je prírodný úkaz. Ovácie na konci každého jej koncertu sú v dĺžke jedného dejstva. Ona nepotrebuje… Číst vice »

Jayson

Slyšel jsem paní Gruberovou přejít do tříčarkované oktávy a bylo to hodně smutné. Věk nelze ošálit….. Škoda že nezná umění včasného odchodu…..

Anonymous

Remenius

Gruberová je ovšem fenomén, jenže vždycky byl někdo lepší. V současnosti je to Damrau. Mně taky splývá Slovensko s Gruberovou. Tím ale ještě není řečeno, jak kvalitní je ona a jak Slovensko.

Marián Remenius

Marián R.
Myslím, že porovnávať kvalitu Slovenska a Gruberovej je smiešne. To je porovnávanie jabĺk s hruškami. To bolo myslené obrazne. Ja nechcem zachádzať do detailov. Iste máme na Slovensku veci za ktoré nie sme hrdí, ale takých máte aj Vy v Česku bezpočet, keby som začal menovať, neskončím večer…
A aj tak si myslím, že je Gruberová lepšia ako Diana Damrau. Damrau je typ hlasovej ekvilibristky presne ako Sutherland. To je ako porovnávať Callas a Sutherland, čo som už urobil včera.
Gruberová má smolu, že nie je Češka, inak by bola najlepšou sopranistkou sveta za uplynulých sto rokov.
Moja úcta.

Anonymous

Já osobně si rozhodně nenechám ujít Garanču :-)

Ondra

Osobně nevím proč někteří uživatelé "plivou" na Carrerasovo umění. Není již v takové kondici jako byl v 70. letech, ale to už není ani Domingo před 10 lety nebyl už ani Pavarotti. Carrerasův hlas ale přečkal leukémii, i někdy kritizovanou špatnou techniku. Slyšíte-li jej na dnešních koncertech stále má nádherný hlas, a i když není jako za mlada, kompenzuje to úžasným zápalem, který má málokterý zpěvák. Věděl kdy je čas odejít z operního jeviště a soustředí se na občasnou koncertní činnost…myslím, že řada lidí, kteří jej milují (včetně mě) na něj půjdou velice rádi, ti kteří ne tak ať prostě… Číst vice »

Anonymous

Ondro, můžete prosím napsat, kdy a kde přesně Carreras ve Vídni vystoupí? Díky! Petr

Ondra

Petře, Carreras bude mít ve Vídni koncert 14. 10. ve Wiener Konzerthaus od 19:30. Bohužel budou lístky již nejspíše vyprodané, kupoval jsem je na jaře, ale určitě se můžete někde zkusit podívat. Ve Vídni se dají najít zajímavé koncerty, které nebývají často ani příliš proklamované předem, v červnu jsem tam byl na Montserrat Caballé, i když to nebylo kvůli jejím dnešním kvalitám, ale protože to byla Caballé, byl jsem vzhledem k jejímu věku velmi mile překvapen, byla ten večer v perfektní formě.