Don Pasquale v Met – show, které nelze odolat

Včerejší přenos Donizettiho frašky byl nefalšovaným triumfem pro všechny zúčastněné. Ačkoliv přenosy nemohou zprostředkovat stejný zážitek, jakým je návštěva divadla, včera večer na publikum v kinosálech po celém světě z promítacího plátna vyzařovalo opravdu hodně energie. Byl to především James Levine, který by možná k řízení orchestru ruce vůbec nepotřeboval. Již před začátkem předehry vyslal do orchestřiště několik naprosto výstižných grimas, které dokonale navnadily nejen hudebníky, ale díky kamerám také nás v publiku. Takové charisma je velkým darem, který nahradí velké množství slov a instrukcí. O precizní práci orchestru zde nemůže být pochyb. Barva, švih a rafinovaná dynamika, to jsou trumfy, které charakterizují celé hudební nastudování.


Produkce Otto Schenka, která měla svou premiéru v roce 2006, se stejně jako většina inscenací Metropolitní opery snaží zaujmout co nejvíce diváků, a proto svou režijní koncepcí nijak nevybočuje. Bylo by zcela zbytečné rozvádět polemiku na téma tradice či novátorství, ale režisérů, kteří si s aktualizací zápletky umí dobře poradit, je opravdu málo.


Hvězdou večera pro mne byl John Del Carlo v titulní roli, kterého přenosové publiku již zná z Lazebníka sevillského. Don Pasquale je pro něho skutečným „tři v jednom“. Pro roli se hodí nejen typově, ale hned vedle stoprocentní muzikality podává jasný důkaz o svém nadání pro komično. Role Noriny taktéž sedí i Anně Netrebko, která se (jako obvykle) nezalekne žádné jevištní kreace a nečiní jí obtíže vyzpívat tóny blízké vysokému C v různých pozicích či doslova za běhu. Často se spekuluje o tom, zda-li její tmavý soprán sluší rolím tohoto typu. Faktem zůstává, že technicky si Netrebko poradí velice dobře také s květnatějšími party a právě díky tmavému zabarvení hlasu se jí daří do celkového projevu vlít mnohem více emocí. Byla to právě role Noriny, která z ní udělala hvězdu Metropolitní opery. Role Ernesta není sice nijak rozsáhlá, ale jak Matthewovi Polenzanimu řekl sám James Levine, tenor by neměl bez ustání zpívat pouze velké party typu Romeo, protože i na těch „menších“ se lze hodně naučit. Ernesto je v jeho podání narozdíl od ostatních postav spíše neafektovaný. Jak sám o přestávce publiku prozradil, belcanto a pro tento styl typické hry s výrazovou plasticitou ho baví. Mariusz Kwiecien se v roli Dr. Malatesty dle jeho vlastních slov cítí dobře. Společně s Annou Netrebko se shodli, že jejich role jsou ideální pro zpěváky v jejich věku a že jevištní alchymie dobře funguje, pokud se interpreti znají, o čemž v jejich případě nemůže být pochyb. Mariusz Kwiecien je zcela univerzálním zpěvákem, kterému sluší jak komické, tak vážné až tragické role. Opakovaný duet Kwieciena a Del Carla byl pro mne vrcholem večera.
Gaetano Donizetti:
Don Pasquale
Dirigent: James Levine
Režie: Otto Schenk
Scéna a kostýmy: Rolf Langenfass
The Metropolitan Opera Orchestra and Chorus
Premiéra 31.3.2006 Met New York
Met in HD live 13.11.2010

Don Pasquale – John Del Carlo
Norina – Anna Netrebko
Ernesto – Matthew Polenzani
Dr. Malatesta – Mariusz Kwiecien
Notary – Bernard Fitch

www.metinhd.cz

Mohlo by vás zajímat


170
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
170 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Dan

No ne, že by se nedalo sem-tam něco vytknout. Omšelost ne příliš nápadité režie, scénografie příliš klasická, která dílu na dynamice příliš nedodala. Milovníci hvězdiček si přišli na své a pan Cikánek vám za tuto pochvalnou recenzi jistě poděkuje. V. Drápelová už se nemusí tolik snažit, aby svůj zaplacený článeček v MF Dnes zaplnila pochvalami :-)))

Anonymous

Tentokrát (narozdíl od předchozích dvou inscenací přenášených do kin), to byl titul, kterému kamera pomohla. Detailnější záběry, pomohly intimnějšímu dílu k přijetí publikem. J

Janka

Ja som bola navysost spokojna. Anna je skvela zpevacky aj herecky! Ved to bolo krasne, vtipne, utekalo to ako voda… Skvostne predstavenie naozaj.

Anonymous

Já jsem byl spokojený, další barvurní a méně známý Donizetti. U nás byl také k vidění, ale o takovéhle kvalitě se nám ani nezdálo :-(

Anonymous

Bylo to jedno z představení, které Met sedí, umí je a je podle gusta severoamerického vkusu. Takže mne to tolik neuráželo, jako nepovedený Boris nebo Zlato Rýna. Jo celkem slušné.

Anonymous

Sedět v hledišti, unudil bych si při předlouhých přestavbách.

Anonymous

na takové výkony si při přestavbách ráda počkám, byla jsem všemi nadšená. H.

Anonymous

Souhlasil bych s tím,že hvězdou večera byl Del Carlo – o tom není pochyb.Režie dobrá – nepřekvapila, ale neurážela – a to je dnes docela hodně (tedy, jinak řečeno, divadelnost přirozená, nekřečovitá, tradiční).Kritikou bych se přidal k tomu, co už tu bylo několikrát řečeno – na adresu nekritických tuzemských popularizátorů, zmíním se o titulcích. Kdosi z tuzemského týmu tu nadhodil představu, že tïtulky jsou dobré pro toho, kdo nezná děj ani jazyk – s tím lze polemizovat, ale jde konecknců o názor, který je diskutabilní. Horší je, že za tím vším je pocit tuzemských zaměstnanců přenosu, že jejich výkon je… Číst vice »

Anonymous

Jedna z inscenací, které dokáží skvěle pobavit a přitom, nebo možná právě protože, přináší radost z pěveckých a hereckých výkonů nejvyšší světové úrovně. Je mi srdečně líto těch, kdo místo radostného prožitku číhají na údajné chyby, aby s vítězným pokřikem dokázali vlastní velikost. I kdyby to měla být jen délka přestávek či příliš klasická scénografie. A jen tak na okraj, nejsou tmavé brýle Malatestovy stejným prohřeškem jako vláček v Normě? :) MB

Anonymous

No hlavně, že tam byla vnadná a prsatá Netrebko, že Miloši :-)) Pak to mělo skutečně tu pravou světovou úroveň :-))

Když už si agentura pana Cikánka zakládá na tom, že přináší tomu křováckému a nevzdělanému domácímu publiku, které neví že Met je nejlepší zboží na trhu, špičkovou kvalitu světové úrovně, nesmí ji zkazit těmi "prohřešky" typu odfláknuté programy, odfláknuté titulky…. Pak dobré zboží, které přivezla, se velmi rychle zkazí a zasmrádne.
PS

Anonymous

Byl bych zdrženlivější, pokud jde o onu "nejvyšší úroveň" – myslí,.,že to nebude tak horké a dost to přípomíná reklamu z Lidlu (nebo, abychom zůstali u představitelů – reklamu na šampón).
Zajímalo by mě, kdo vlastně nastudoval s orchestrem ten kus, když Levine nemůže chodit. Nebo orchestr chodil k němu domů k jeho křeslu? Možná proto "by ani nemusel pohnout rukou"?

Anonymous

No takhle to servíruje zprostředkovatel přenosů do ČR ve svých propagačních materiálech i zde :-) Přesně jako reklamu na Lidl. Nabízí nám tu nejvyšší kvalitu z Polska :-)

Ale ne, Met úroveň má, jen mě štve to zbožšťování. Přeci každý, kdo má svůj úsudek vidí, že inscenační tradice tam je vskutku sto let za Evropou.

DK

A proč ne, vždyť přinesli Met do našich kin. Dělají to jak umějí. Jsem z vesnice u Olomouce a kdybych neměla přenosy, nemám jak poznat světové hvězdy. Mě se Don Pasquale strašně líbil. Veselé zpívání, težké a plno mladých pěvců, krásných lidí.

Dan

Dělají to chytře, zaplatí si Drápelovou a pak vás nechají se hádat tady, jestli je lepší klasická inscenace s hvězdou typu Netrebko nebo mizerně udělaný Boris Godunov a jestli je Met to pravé ořechové, co potřebujeme. Vlastně jim děláte reklamu zadarmo. Nebo operaplus.cz taky zaplatili, jako V. Drápelovou? Tyhle davové psychózy okolo přenosů z New Yorku mě děsí. je takových krásných inscenací okolo v Evropě (a najdou se i v domácích divadlech). My jsem jak posedlí po Met.

Anonymous

Danovi

Přesně. Hysterie okolo Metropotliní je pouze projevem snobismu. A ke snobismu patří, že soudí bez přehledu a dá se řídit – dříve špetnadou, dnes reklamou (ta může být hloupá, jak chce, přesto pořád funguje).
Chci říct, že i z vesnice u Olomouce se dá dojet třeba do Drážďan či Vídně, ba i do Mnichova či Londýna…

Lada

S předchozím názorem tak zcela nesouhlasím. Mnoho lidí, kteří chodí třeba do Aera, nebo do ostatních ošuntělých kin mimo Prahu, za snoby nepovažuji. Je to jakýsi fenomén, kdy byla využita díra na trhu. Toť vše. Nicméně zase jde jen o to, že se lidem prostřednictvím dobře cíleného marketingu pustilo do hlavy to, co organizátoři potřebují. Mnoho z návštěvníků kin nejsou operní fanouškové a pravidelně operu nesledují. Jdou se podívat na barevný film. Je to pro ně zajímavé a jistě se nejedná o špatnou uměleckou kvalitu. Ostatní, kteří těmi fanoušky jsou si udělají svůj kritický názor sami a reklamou se nebo… Číst vice »

Anonymous

Bylo to moc moc krásné. Netrebko oslnivá jako vždy. Strašně mě to vzalo. Donizetti napsal takovouhle burlesku, plnou jiskrného belcanta. Krása. D.

Anonymous

Jistě, přenosy jsouj speciáln í kategorie a lze na ně dost těžko pohlížet jako na plnohodnotné opery. A rovněž uvnitř této kategorie jsou rozdíly. Tak mi například přijdou přenosy v řetězci Cinemas – z evropských operních domů – kultivovanější než ty z Met, už proto, že ukážou představení bez doprovodné a úvodní reklamní masáže (včerejší podbízivé kolotočnické interview 90 kg Netrebko je varovným příkladem). Ovšem tyto přenosy – jak patrno z návštěvnosti – jsou už pro poučenější publikum – titulky jsou pouze v angličtině,¨takže nic pro široké masy. Což je vlastně dobře. Na programu jsou rovněž přenosy či záznamy baletních… Číst vice »

Anonymous

Čo ste sa všetci, čo tu kritizujete prenosy z MET zbláznili? Keby nebolo týchto prenosov, tak si môže pozrieť tieto opery väčšina obyvateľov Česka i Slovenska tak akurát na DVD. A väčšina z nich na DVD ani nevyšla. Komu sa prenosy z MET nepáčia, tak na ne nemusí chodiť. V sobotu bola v Bratislave skvelá atmosféra. Vypredaná sála tlieskala, divákom sa predstavenie páčilo. Na prenosy v Palace Cinemas chodí do 20 ľudí. Kvalita obrazu a zvuku sa tam prenosom z MET nevyrovná, čoho som opätovne svedkom na Madama Butterfly. Navyše ponákajú skoro výlučne len záznamy a nie priame prenosy. Oceňujem… Číst vice »

Anonymous

Mnohdy by člověk řekl, že by to chtělo hlavně poučenější diskutéry. Přenosy, ale většinou záznamy z evropských operních domů, především Covent Garden, jsou jiné, protože je jiný způsob financování a divadla mohou experimentovat, což ovšem ne každému vyhovuje. U mne třeba nevyvolává nadšení drážďanská orientace na "moderní" scénografii. Ovšem MET musí naplnit divadlo 4000 diváků ve 220 představeních ročně, aby mohla žít a držet svou vysokou úroveň. Proto také vedení přistoupilo k přenosům, a teprve teď, po několika letech se to začíná vracet. Proto ta interview, proto hvězdy, proto reklama. Mně to připadá důstojnější než škemrat a podbízet se úředníkům… Číst vice »

Anonymous

Přenosy z Met se fakt nedají pominout, protože z mnoha konzumentů dělají velké myslitele. Myslí si totiž namnoze, že chodí na opery…
Zatím konzumují převážně zvukařskou alchymii, což bylo dobře patrné na Donu Pasquale, kde Netrebko byla zvukově přetažená celou dobu a představitel Pasquala první část prvního dějství. Jde tudíž o syntetický spektákl. Představení v Palace Cinemas jsou technicky opravdu odlišné, protože jsou lepší. Na druhou stranu možná Met přenosy mohou udělat i medvědí službu, například si nejsem jistý Wagnerem, kterého jsem neznal a poprvé jsem viděl právě v přenosu z Met. Možná ve skutečnosti autentický Wagner není zase tak strašný?

Anonymous

Metropolitan Opera se svými skoro 4 tisící diváků potvrzuje, že každá megalomanie vyžaduje svou daň. Nedílnou součástí operního představení je totiž atmosféra, které nelze dosáhnout extensivním zvyšováním počtu sedadel. Tak např. v pařížské Opeře Bastille je to už dobře vidět, a její hlediště je menší než Metropolitan.
No a ta, aby utáhla svůj provoz, musí nadbíhat mainstreamovému vkusu US publika, který, jak známo, nikdy nepatřil ke špičce. Pokud vím, tak rozhodující podíl spotřeby přenosů z Metropolitan mají US kina.

Pavel Šimáček

V diskusi u Tomáše Braunera se naťukla nepřejícnost: jinak si neumím vysvětlit to odmítání MET od některých diskutujících. Kdo sleduje jisté blogy, ví, že jsem měl (ještě jako Tantris) mnoho výhrad k přenosům, ale tyhle argumenty jsou neodolatelné. Proč se diskutuje i na tomto webu o MET a ne jiných zahraničních inscenacích? Protože MET u nás vidí několik tisíc lidí, ostatní ne. Proč jste se, Dane, anonyme z 19:01 a další, nezapojili do diskuse ke Cardillacovi nebo Rusalce z Vídně nebo Daphne z Drážďan? Že hysterie okolo MET je projevem snobismu? Možná je to přesně naopak… A přenosy v Palace… Číst vice »

Anonymous

Leonora3:Done Pasquale bol bajecny! Vtipny, rozverny, jedna radost! A s nimi sme si to uzivali i my v kinach a co este tak ti, co boli priamo v divadle. Verim, ze kusky rozvernej Noriny rozosmiali i divakov na family circle, a to uz je pekna dialka! Netrebko vsetkym dokazala, ze vie aj spievat (ano, od tragickych roli az po komediantske)! A ostatni boli bajecni tiez. Az na to, ze to iskrilo ovela viac medzi Netrebko a Kwiecenom, jak medzi Netrebko a Polenzanim. Ktovie, ci to bolo v rezii, alebo v Netrebko a Kwiecenovi osobne! A naviac, pri predchadzajucom Pasqualovi sa… Číst vice »

Anonymous

pro Pavla Š.: Protože je to přesně jak píší někteří v komentářích, je to fenomén. Myslím si, ale že na mnoha odmítavých stanoviscích se podepsali organizátoři přenosů a jejich způsob komunikace a masírování…

Anonymous

Já osobně vítám přenosy MET, i když si plně uvědomuju, že jde o náhražku, ale jinou možnost mám jen velmi málo kdy, tak se s tím musím spokojit. Pochopitelně se to nedá srovnat se zážitkem, kdy je člověk v divadle, i když je to třeba jen v Ostravě. K tomu patří slavnostní pocit, oblečení, prostě všechno co dělá atmosféru. Tady ty přenosy, z toho čiší umělina, ale jsem ráda, že můžu vidět alespoň tohle, když už se do opravdového divadla dostanu jen jednou za čas. Ten šotek, který ovládá atmosféru při fraškách, ten se po satelitu přenést nedá.

Anonymous

Leonoro3, vy asi neznáte pohnutou historii Reklamy.
Když se Reklama narodila, zavolali k její kolébce 2 hodné sudičky. Ta první řekla: "budeš inteligentní!". Druhá prohlásila: "budeš účinná!". Ale pak se rozletěly dveře a vstoupila třetí sudička, ta zlá, kterou nepozvali, a ta pronesla do kolébky: "A já ti dávám do vínku, aby se ty dvě předchozí vlastnosti nikdy nemohly vyskytovat současně. Budeš-li inteligentní, nebudeš účinná. A naopak".
A to je ten důvod, proč je každá účínná reklama stupidní.

Anonymous

Pavle, to máte svatou pravdu, že 90 minut je doba strašně dlouhá na to, aby jakékoliv uši trpěly. Napíšu Vám přes e-mail, jak se toho příště vyvarovat. Jinak já byl tuto sobotu v Redutě v Brně a tam to na můj osobní vkus (formovaný bezesporu také tím, že jsem většinu přenosů viděl ve Světozoru:)) bylo příliš potichu, ale obecenstvu to evidentně vyhovovalo. Co se týče vedra ve Světozoru, tak to je bohužel dáno fyzikálními zákonitostmi, takže tentokrát za to ten zlý a démonický pan Cikánek (a tahle image mě opravdu hodně baví:)), který jinak může úplně za všechno, opravdu nemůže.… Číst vice »

Anonymous

A ještě pár poznámek k probíhající debatě o marketingu a reklamě. Vlastně vůbec nechápu, proč se marketing do umělecké kritiky zatahuje. Začal s tím, jestli mě paměť neplete, Josef Herman a postupně to přebírají další kritici. Například recenze pana Brázy na přenos Zlata Rýna tady na Operaplus byla celá jenom o marketingu. Proč? Samozřejmě zmínky o marketingu mohou budit dojem, že je kritik hodně trendy, věci rozumí, nenechá se jednoduše ošálit, na základě čehož pak může dostávat například funkce různých strategických poradců…. Marketing ale není žádný umělecký statement. Nic, v čem by se kdokoliv a jakkoliv kreativně, osobnostně a podobně… Číst vice »

Dan

Martine Cikánku, bude velkým marketingovým tahem, až se naučíte pravopis a ve svých newsletterech a příspěvcích zde přestanete dělat hrubky. Stejně tak bude fajn, až přestanete radit komukoliv, o čem má psát, či ne. Základní marketingovou poučkou těch, kteří o tom, jak vy rád říkáte něco vědí je, že cokoliv, co vyvolá debatu a zájem je dobrým marketingem. Stejně tak platí, že dobrá kampaň nevyžaduje, aby do ní její původce zasahoval (což cvy v okažiku kdy to není pochvalná recenze, rád děláte). Pokud považujete za oficiální platformu Mladou Frontu Dnes, pak je to v pořádku, paní Drápelová se zaplatit nechala.… Číst vice »

Anonymous

Anonymovi 12:59

Aniž bych si činil nárok na jakoukoliv poradcovskou funkci, musím se přiznat, že pravopis typu "my přijdou" bych rozhodně mezi "intelektuální onanie" nezařadil…
:-))

Stává-li se propagace nedílnou součástí "umění", jak tomu v případě MET bohužel už je, pak se nelze divit, že k tomu jsou připomínky.

Anonymous

Anonymovi 12:38

Děkuji za fundované ("la physique est tous, ma chere!…") sdělení, že do Světozor, stručně řečeno, není už z fyzikálních důvodů vhodný pro delší představení… Uchránilo mě to před možným omylem.

Dan

Vážený anonymní, děkuji za proškolení z ČJ. Za chyby se omlouvám a věřím, že tak fatální, jako hrubka nebyly.

A dovolte mi zopakovat (protože jste to zřejmě nepochopil, anžto nebyly správně položené čárky): Reagoval jsem na názor M. Cikánka svým. A to sice: Nevidím důvod, proč bych měl právě od něho poslouchat poučky jak kdo má psát nebo nepsat recenze a co je marketing.

To byl, vážený anonymní, můj názor, který kontroval názoru pana Cikánka. Nic víc. Dopřejte mi laskavě právo na můj názor. Vám bylo také dopřáno.

Lada

Aha, tak jsem v obraze :-) M Cikánek (m.)je producentem přenosů. Tahle undergroundová grupa diskutérů, která má jistě přehled, vám dělá zatraceně velkou propagaci. Tak si to nekazte vlastními neuváženými zásahy do debat :-) Tohle je jediné médium, kromě ČRo Vltava a Divadelních novin, kde se najde objektivní hodnocení přenosů.

Anonymous

Tak toho člověka nechte žít. Takových agentur jsou desítky. Vozí k nám Kaufmanny i Flóreze. Je to přeci regulérní způsob obživy. Já taky nemusím tu reklamní masáž v průběhu každého přenosu, je stejná jako na televizi LG s jedinečným obrazem, kterou koupíte jen v Datartu. Svůj názor mám vytvořený a myslím si, že Met je špičkový podnik, který dělá vše pro to, aby "přežil" i v krizi. Toť vše. Informace zasílané mi agenturou k přenosům v mailu beru s rezervou, stejně jako recenze v tisku nebo tady. Prostě chodím do kina na promítání opery a užívám si to. Je to… Číst vice »

Dan

Škoda, že jste to tomu anonymnímu pánovi, co hovořil o chybně uvedených čárkách v mém diskusním příspěvku vymazali.
A. Měl pravdu
B. Celá hierarchie debaty teď ztrácí kontext.
Dan

Anonymous

Neznám toho pána, ani nevím, proč mnohým tak zvedá mandle, ale myslím, že dobrý majitel agentury nikdy neudělá tu komunikační chybu, že by se pouštěl do mentorování, co kdo o jeho produktu/projektu/službě měl, či neměl napsat. I negativní odezva má pro propagaci velký význam. Zde snad nikdo nehaněl samotné projekce ale spíše přístup k jejich propagaci a ten mi také připadá takový jednoduše řečeno americký. Asi to k dnešnímu světu patří. Budiž. Nechme to tedy Deborah Vioght a profesionálům v New Yorku a nesnažme se plnit krajské noviny články typu, že neodolatelná Anna Netrebko podepřená tím a tím zaplní sál… Číst vice »

Opera Plus

Pro Dana i ostatní: V poslední době přibývá na Opeře Plus komentářů, s daným tématem nesouvisejících, a v neposlední řadě i urážek a vulgarit. Objevuje se také oprávněná kritika, že jde o "zaplevelování" webu. Ponechte nám proto prosím právo takové komentáře vymazat, jak ostatně upozorňujeme i ve spodní části webu. Jsme přesvědčeni, že například – jak tomu bylo tentokrát – dlouhosáhlé jazykové rozbory s přenosem z Met nesouvisející, sem nepatří. Díky za pochopení.

Dan

No jo, to byste tady musel ale vymazat skoro všechny, včetně těch páně Cikánkových :-)

Luki

Možná by bylo dobré, kdyby si ten majitel agentury zřídil k ruce nějakého tiskového mluvčího. Staral by se mu o image, hrubky by byly jeho starost a vysvětloval by za provozovatele kina, že teplý vzduch stoupá nahoru – fyzikální to zákonitost. Nevím, nemohu si pomoct, ale cokoliv si kdo dovolí o přenosech a jejich organizaci říci nebo napsat jinak, než je pozitivní pochvala, jak krásná Anna měla krásný kostým, ve kterém dobře vypadala a dobře zpívala a jak byla vyvedená v HD kaviltě a nahalená zvukově, jako by byl škůdcem těchto zvelebovatelů kulturně pokleslého národa a je v klatbě. Majitel… Číst vice »

Anonymous

Nevím, proč něčí komentáře jsou mazány a jiné ne. Navíc když se týkají stejného tématu. Jeden zkritizuje češtinu jednoho, druhý druhého – a někomu se to smaže, někomu ne. Toto je demokracie? Toto je diskuse?

Anonymous

Vůbec se správcům těchto stránek nedivím že některé z komentářů mažou. Proč se mám probírat trapným dlouhosáhlým poučováním o tom, kde se píše nebo nepíše čárka? Proč mám číst nenávistné anonymní urážky? Jarka

Milan U.

Já se rád probírám debatami. Server mi nepřijde ani undergroundový ani přespříliš trendy. Jeho obsah je vyvážený a zdravě kritický.Kolik kontroverzních debat tu vzniklo u článků o provozu ND, u rozhovorů s různými osobnostmi. Sympatické na tom bylo, že tyto osobnosti, ač se jich kontroverzní názory týkaly, to většinou ustáli na výbornou a nepustili se do žádného neuváženého komentování těchto diskusí a obrany svých pravd v nich. V tomhle případě to po několikáté již neustál kdosi, kdo je za agenturou zajišťující smluvně přenosy Metropiltan Opera House do kin. To ve mě posílilo názor, že všechny ty osobnosti které zde mnozí… Číst vice »

Anonymous

Za některé příspěvky zde se skoro stydím, byť jsem je nepsal.Nechápu, proč se tu tolik lidí naváží do pana Cikánka, který přenosy z MET k nám přivezl. Jistě, kdyby to neudělal on, byla by jen otázka času, kdo by to udělal jiný a kdy. Ale pan Cikánek byl první a patří mu za to dík!A jestli to někomu vadí, nemusí do kina chodit. Sám jsem byl k přenosům nejprve skeptický, ale přiznávám, úplně mě vtáhly do hry.A že se mi některé inscenace nelíbí, že jsou málo režijně vynalézavé? Hudební nastudování a pěvecké výkony to vynahradí, ty jsou špičkové. Ostatně nedávno… Číst vice »

Anonymous

pro Pavla Šimáčka: přestože se tu pár lidí vymezuje k názorům jakéhosi pana Cikánka, kterého neznám, vás odsud znám z recenzí, které bývají docela dobré a jsem překvapená vaším komentářem pod touto recenzí. Proč tak opovržlivě? Sám mnohdy reflektujete nesmyslné věci, viz teplotu v sále, cinkání skleniček… Nebylo v těch předchozích komentářích nic, co by nestálo za zamyšlení. Proč lidé nepíší k vaši recenzi Cardillaca a píší pod Dona Pasquala? No protože ho viděli, chodí do kina na přenosy pravidelně už dlouho. To vždy znamená chuť se podělit o názor. Cardillaca vidělo jenom málo lidí. Nevadí mi, když lidé debatují… Číst vice »

Anonymous

Je to tlachání, stejné jako kdyby se tlachalo o tom, jestli Netrebko ztloustla nebo ne. Ale svědčí to o jedné věci, že ne všichni musí stádovitě s chutí konzumovat předepsané přenosy do kin. Že i u nás existují jedinci, kteří vědí, že jde o projekt určený k finančnímu posílení Met pokladny a tak i postavený postavený a vnímají ho tak. Včetně propagace. Stádovitost a masáž, že něco je dobré protože to všude píšou mě nebere.

Anonymous

Někteří zde srovnávají Covent Garden a Met a PalaceClassics projekce. Nesrovnatelné. Projekt Met in HD je od samého začátku drivován Metropolitní operou. Investice měla za cíl získat fnanční prostředky pro Metropolitní. Financování severoamerických divadel je opravdu odlišné od německých a francouzských, ale ne tak od Covent Garden. Ostatní dva projekty jsou postaveny soukromými subjekty na zcela jiné bázi a vlastně s divadly nemají nic společného. Promítání záznamů z Covent Garden podle mne moc smysl nemá, neboť si je většinou můžeme koupit na DVD. (a inscenačně ve vatšině případů velmi podpobné Met). PalaceClassics je zajímavější v tom, že má širší záběr,… Číst vice »

Pavel Šimáček

Anonymní 7:55 – proč tak opovržlivě? Protože bych zde očekával diskuse věcné a ne osobní, nebo nesouvisející s tématem. Že reflektuji nesmyslné věci? Cinkání skleniček? Copak můžu za to, že mám tak dobré uši a slyším je? Osoby činné v nejrůznějších institucích náš web evidentně čtou, tak si říkám, že je třeba napadne, že by pro své zákazníky mohli udělat víc a neobtěžovat je zbytečně. Čím to, že v zahraničí se téměř nikdy nestane, abych byl rušen pozdně příchozími nebo hlukem z předsálí?A znovu: čtěte pozorně – zdůvodnění, proč lidé píší pod Pasquala a ne Cardillaca jsem uvedl já, tak… Číst vice »

Anonymous

Ano, pane Šimáčku, to jste jim to tedy nandal! Jen co je pravda… Taková havěť, co ani nejezdí do Paříže a nanejvýš jde na MET s popcornem, tu by se slušelo ještě poslat do karceru, ale vy, jakožto člověk s jemným sluchem, nejste zřejmě přívržencem drastických řešení…
Ale rozhořčení chápu: pořád budou tlachat něco pod recenzí Pasquala a Vašim článkům ne a ne věnovat pozornost!

Jaromír

Zajímavé jsou jakékoliv diskuse. Věcné nemohou být, protože každý vyjadřuje nějaký svůj subjektivní názor. Mnoho věcí s tématem článku zdánlivě nesouvisí, ale ve skutečnosti souvztažnost má (cinkání sklínek, marketingová podpora projektu Met a její podoba v českých médiích). Nicméně pocitová míra hluku v sále Světozor i to, že pan Šimáček prospal část projekce, protože byl unavený, vskutku k věci není. Přesto to do diskuse patří.Jen se, prosím, všichni pořád vúči něčemu nevymezujme, nevyhraňujme, nereagujme jeden na druhého dotčeně. Písemný projev mnohdá vyzní jinak, než kdyby slova byla vyřčena a každý si z písemného projevu odnese často jinak pochopený kontext, než… Číst vice »