Avery Amereau je americká mezzosopranistka narozená v Jupiter na Floridě, která si získala mezinárodní uznání pro svůj výjimečný hlas s neobvykle bohatým a sytým timbrem. Profesionální debut absolvovala v roce 2016 na Metropolitan Opera v New Yorku v roli Madrigálové zpěvačky v Pucciniho opeře Manon Lescaut.
Životopis
Amereau studovala na Mannes College of Music u Dana Mareka, kde získala bakalářský titul, a následně na prestižní Juilliard School u Edith Wiens, kde dokončila magisterské studium. Během studií na Juilliard School získala prestižní Kovnerovo stipendium a v roce 2017 obdržela Richard F. Gold Career Grant od Shoshana Foundation. V letech 2011-2014 se účastnila letních kurzů na Internationale Meistersinger Akademie v Německu, kde se zaměřovala na historicky informované provedení.
Tvorba
Amereau pravidelně vystupuje na předních světových operních scénách včetně Bayerische Staatsoper, Santa Fe Opera, Seattle Opera, Opéra de Lyon, Glyndebourne Festival a Salzburského festivalu. K jejím významným rolím patří Dorabella v Così fan tutte, Cherubino v Figarově svatbě, Olga v Evženu Oněginovi a titulní role Carmen. V koncertní činnosti se specializuje na díla Händela, Bacha a Mozarta, pravidelně spolupracuje s renomovanými dirigenty včetně Nicholase McGegana, Daniela Hardinga a Bernarda Labadieho. V roce 2020 vydala debutové sólové album händelovských árií s Philharmonia Baroque Orchestra pod vedením Nicholase McGegana, které získalo ocenění Editor’s Choice v časopise Gramophone.
Význam
Amereau představuje novou generaci amerických pěvkyň specializujících se na barokní a klasickou hudbu. Její hlas je kritikou popisován jako „vzácnost v hudebním světě“ a New York Times ji označil za „výjimečnou americkou altistku na vzestupu“. Významně přispívá k oživení zájmu o händelovskou operu a barokní hudbu obecně prostřednictvím autentických interpretací na historických nástrojích.
Zajímavosti
Amereau má pověst výjimečné herečky a její jevištní přítomnost byla oceněna kritiky. Opera News vyzdvihla její „vrozenou delikátnost“, zatímco New York Times popsal její výkon jako „smyslný a dojemně dokonalý“. Aktivně podporuje historicky informované provedení a spolupracovala s předními specialisty na ranou hudbu včetně Williama Christieho a Maasaki Suzukiho.