Andrea Andermann

Andrea Andermann je italský filmový producent a režisér specializující se na operní filmy, který si získal mezinárodní uznání díky novátorskému přístupu k natáčení oper v autentických historických lokacích. Proslul zejména trilogi operních filmů natočených v letech 1992–2010, která zahrnuje Pucciniho…

3 minut čtení

Andrea Andermann je italský filmový producent a režisér specializující se na operní filmy, který si získal mezinárodní uznání díky novátorskému přístupu k natáčení oper v autentických historických lokacích. Proslul zejména trilogi operních filmů natočených v letech 1992–2010, která zahrnuje Pucciniho Toscu, Verdiho Traviatu a Rigoletta.

Životopis

Andermann zahájil svou kariéru v roce 1973 dokumentárním seriálem Oceano Canada. V průběhu následujících dekád se specializoval na hudební a dokumentární projekty, přičem jeho jméno se neodmyslitelně spojilo s operním filmem. Kariéru ukončil v roce 2012 po dokončení filmu Cenerentola podle Rossiniho opery. Po celou dobu své činnosti udržoval spolupráci s týmem vynikajících umělců, včetně dirigenta Zubina Mehty a Orchestra Sinfonica Nazionale RAI, což zajišťovalo vysokou uměleckou úroveň jeho projektů.

Tvorba

Andermannova nejslavnější díla představují trilogie operních filmů natočených v autentických historických lokacích. Tosca (1992) byla natočena v reálném čase na původních místech v Římě – v kostele Sant’Andrea della Valle, paláci Farnese a na hradbách Castel Sant’Angelo. La Traviata (2000) vznikla v Paříži a Rigoletto (2010) v Mantově. Všechny filmy charakterizuje živé natáčení s orchestrem pod taktovkou Zubina Mehty, přičem zpěváci zpívali živě na lokaci prostřednictvím sluchátek a monitorů. Posledním významným dílem je Cenerentola (2012), kombinující živé natáčení s animací.

Význam

Andermann revolucionizoval žánr operního filmu svým přístupem natáčení v reálném čase na historických místech specifikovaných v původních libretech. Jeho práce získala mezinárodní uznání včetně televizních ocenění v několika zemích a dvou cen Emmy. Filmy byly vysílány do více než 100 zemí a vydány na různých nosičích. Spolupráce s trojnásobným držitelem Oskara Vittoriem Storaremem a dalšími předními umělci z oblasti kinematografie a hudby ustanovila nový standard pro operní film.

Zajímavosti

Tosca byla natočena ve třech částech během jediného víkendu v červenci 1992, přičem každá část byla natočena v denní době specifikované v Pucciniho opeře. Během natáčení dirigent Zubin Mehta řídil orchestr na dálku několik kilometrů od místa natáčení prostřednictvím sluchátek. Andermann udržoval stejný tým spolupracovníků po osmnáct let, což zajišťovalo kontinuitu a vysokou úroveň jeho projektů.

Související články

Sdílet článek