Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Zuzana Badárová
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Zuzana Badárová

Zuzana Badárová je česká sopranistka a muzikoložka specializující se na interpretaci staré hudby, zejména gregoriánského chorálu a barokní vokální literatury. Patří mezi přední české interpretky tohoto repertoáru a současně působí jako výzkumná pracovnice v oblasti historické hudby.

Publikováno 06/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Zuzana Badárová je česká sopranistka a muzikoložka specializující se na interpretaci staré hudby, zejména gregoriánského chorálu a barokní vokální literatury. Patří mezi přední české interpretky tohoto repertoáru a současně působí jako výzkumná pracovnice v oblasti historické hudby.

Životopis

Pochází z Brna, kde získala své pěvecké vzdělání na Masarykově univerzitě v rámci oboru Teorie a provozovací praxe staré hudby pod vedením Ivany Píchové. Následně pokračovala ve studiu historického zpěvu na Janáčkově akademii múzických umění ve třídě Ireny Troupové. Své dovednosti si pravidelně zdokonalovala na prestižních mistrovských kurzech pod vedením významných osobností, jako jsou Andreas Scholl, Tomáš Král, Dagmar Šašková či Barbora Kabátková. V roce 2023 absolvovala kurzy staré hudby na Královské konzervatoři v Den Haagu pod vedením Tona Koopmana a Pascala Bertina. Působí také jako vědecká pracovnice na Ústavu hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied v Bratislave.

Tvorba

V operní oblasti se proslavila zejména rolí Poppey v Monteverdiho opeře L’incoronazione di Poppea, kterou zpívala na Janáčkově akademii. V rámci Olomouckého barokního festivalu 2022 ztvárnila roli Lidušky v opeře Františka Škroupa Dráteník v historicky poučeném provedení. Je sólistkou vokálního tělesa Ad Fontes a členkou předních českých souborů specializujících se na starou hudbu, včetně Czech Ensemble Baroque, Ensemble Versus a Ensemble Inégal. Spolupracuje s významnými tělesy jako Filharmonie Brno, Le nuove musiche, Musica Figuralis a festivalem Concentus Moraviae. Jako muzikoložka publikuje odborné práce a prezentuje výsledky svého výzkumu na konferencích.

Význam

Badárová představuje novou generaci interpretů staré hudby, kteří kombinují pěvecké mistrovství s hlubokým vědeckým poznáním historických pramenů. Její specializace na gregoriánský chorál a poučenou interpretaci středověké a barokní hudby ji řadí mezi přední české authority v této oblasti. Vede ženskou scholu Ensemble Versus, s níž vystupuje na významných festivalech duchovní hudby, a přispívá tak k zachování a oživování této hudební tradice.

Zajímavosti

Badárová je ceněna pro svou rytmickou a intonační přesnost při interpretaci gregoriánského chorálu, což je obzvláště náročný druh vokálního projevu. Kromě koncertní činnosti se aktivně věnuje i pedagogické práci a dramaturgii. Její versatilita se projevuje také spoluprácí s projekty jako Opera na cestách či Klasfolk, kde propojuje tradiční repertoár s moderními přístupy k prezentaci staré hudby.

Související články

Baroko 2025, Ad solemnitatem, 1. června 2025, Czech Ensemble Baroque Orchestra společně s Silentium! Ensemble pod vedením dirigenta Romana Válka (foto Ivo Zatloukal)

Barokní klenoty znovu zazářily: Novodobé premiéry českých mistrů oživily Olomouc 

V neděli 1. června 2025 se v olomouckém Vlastivědném muzeu uskutečnil zahajovací koncert s podtitulem Ad solemnitatem, který otevřel nový ročník festivalu Baroko, jež se specializuje téměř…

Chorál ve vodojemech II: Aqua, 17. dubna 2025, Vodojemy Žlutý kopec, Vodojem č. 1, Brno – Klára Šiška (foto Marek Olbrzymek)

Velikonoční festival duchovní hudby přesunul temné hodinky z chrámu do vodojemu. Nevytratí se duchovní přesah?

Čtvrteční temné hodinky brněnského Velikonočního festivalu duchovní hudby nesly označení „aqua/voda“, které odkazuje k obřadu omývání nohou odehrávajícímu se na Zelený čtvrtek. Téma vody bylo…

Galakoncert pro Arcibiskupství: Czech Ensemble Baroque , 28. dubna 2024, Španělský sál Pražského hradu (zdroj Český královský institut, z.ú.)

Za zvuků barokních fanfár: Gala koncert pro Arcibiskupství

V neděli 28. dubna 2024 se ve Španělském sále Pražského hradu uskutečnil Gala koncert v rámci hudebního projektu oslavujícího 680 let od povýšení Arcibiskupství pražského.…

František Škroup: Dráteník – Olomoucké barokní slavnosti, 18. srpna 2022 (zdroj Olomoucké barokní slavnosti)

Operní panorama Heleny Havlíkové (376) – stále ještě léto s operou

Dalším z prázdninových festivalů, který uvádí i operní produkce, jsou Olomoucké barokní slavnosti. S novým vedením v produkci Studia Volantes, které loni převzalo osvědčenou…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Pietro Avoscani
Další článek Bára Bartoňová
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up