Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Lotte de Beer
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Lotte de Beer

, , , , , ) a psát neutrálním, věcným stylem. Lotte de Beer (* 11. srpna 1981, Mheer, Nizozemsko) je nizozemská operní režisérka a kulturní manažerka, která se proslavila jako průkopnice modernizace operního umění a jako první žena jmenovaná…

Publikováno 07/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

,

,

    ,

  • , , ) a psát neutrálním, věcným stylem.

    Lotte de Beer (* 11. srpna 1981, Mheer, Nizozemsko) je nizozemská operní režisérka a kulturní manažerka, která se proslavila jako průkopnice modernizace operního umění a jako první žena jmenovaná do funkce umělecké ředitelky prestižní Wiener Volksoper ve Vídni. Patří mezi nejvyhledávanější operní režiséry své generace a je známá svými inovativními přístupy k tradičním operním dílům.

    Životopis

    Lotte de Beer vyrůstala v jihoholandském městečku Mheer v provincii Limburg. Původně studovala zpěv a piano na konzervatoři v Maastrichtu, později přešla na herecké studium na Toneelacademie Maastricht. Následně dokončila studium režie na Amsterdamské univerzitě umění, kde v roce 2009 získala titul. Téhož roku obdržela prestižní Ton Lutz Award za největší režijní talent za inscenaci Hauptling Abendwind/Vent du Soir. Mezi její mentory patřili renomovaní režiséři Peter Konwitschny a Pierre Audi. V roce 2010 založila experimentální operní soubor Operafront se sídlem v Amsterdamu, jehož se stala první uměleckou ředitelkou. V říjnu 2020 byla jmenována uměleckou ředitelkou Wiener Volksoper s nástupem v září 2022, přičemž její smlouva byla v roce 2024 prodloužena do roku 2032.

    Tvorba

    De Beer režírovala na předních operních scénách po celé Evropě, včetně Bavorské státní opery, Theater an der Wien, festivalu v Bregenzu, Aalto-Musiktheater v Essenu nebo Oper Leipzig. Její mezinárodní průlom představovala inscenace Pucciniho Il Trittico v Mnichově v roce 2017. Specializuje se na inovativní interpretace klasických operních děl s důrazem na současnost a přitažlivost pro mladé publikum. S vlastním souborem Operafront vytváří komorní a experimentální produkce na neobvyklých místech, například La Traviata Remixed, která byla uvedena i na hudebním festivalu Lowlands. Režírovala také světové premiéry současných oper jako Waiting for Miss Monroe a The New Prince pro Nizozemskou národní operu.

    Význam

    Lotte de Beer je považována za jednu z nejvlivnějších osobností současné operní scény, která aktivně přispívá k omlazení a modernizaci operního žánru. Jako první žena ve funkci umělecké ředitelky Wiener Volksoper přinesla do této instituce nový pohled na programování a oslovování publika. Její přístup spočívající v propojování tradice s inovacemi a v budování mostů mezi „vysokým uměním“ a zábavou získal mezinárodní uznání. V roce 2015 získala International Opera Award v kategorii Newcomer a v roce 2018 obdržela Distinguished Artist Award od International Society for the Performing Arts.

    Zajímavosti

    De Beer spolupracuje s newyorskou Metropolitan Opera na projektu Met2Go, který má přinést operu do různých čtvrtí New Yorku formou pop-up představení. Ve Vídni se jí pod jejím vedením daří dosahovat rekordních návštěvností, přičemž 24 % diváků Volksoper je mladších třiceti let. Její režijní styl je charakteristický propojováním smrti jako společného tématu v rámci různých operních děl a využíváním technicky náročných scénografických řešení s důrazem na vizuální efektnost.

    Související články

    Cantoría (foto Watershed Photography)

    Týden s hudbou. Koncerty, opery

    Na přelomu července a srpna přinášíme nový Týden s hudbou, kde naleznete informace o tom nejzajímavější z vašeho okolí.

    Grant Ngulmiya Nundrhirribala (foto Anthony Gray)

    Týden s hudbou. Festivaly, koncerty, opery, streamy

    Uprostřed července je tu nový Týden s hudbou, kde naleznete to nejzajímavější, co se děje ve vašem okolí doplněné o zahraniční streamy.

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Joseph Beer
Další článek Antonia Beeskow
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up