Eschenbachův pražský Mahler

  1. 1
  2. 2

V uplynulých dnech v Praze vyvrcholily mahlerovské oslavy sérií tří koncertů s názvem „Pocta Gustavu Mahlerovi“ spojených mimořádnou osobností dirigenta, klavíristy a pedagoga Christopha Eschenbacha.

Tento pozoruhodný umělec představil pražskému publiku své pojetí Mahlerových symfonií č. 1, 5 a 2 doplněné v případě prvních dvou koncertů cyklem Rückert-Lieder v podání další hvězdy současného interpretačního umění, Matthiase Goerna. Jejich setkání na pódiu Rudolfina nebylo něčím náhodným: oba umělci spolu dlouhodobě spolupracují a nedávno vytvořili nahrávku, která je součástí souborného vydání Schubertova písňového odkazu v Goerneho provedení. Goerne, který v současnosti platí za nejrespektovanější osobnost v interpretaci německého písňového repertoáru, koncertoval v Praze již několikrát. Každá jeho návštěva je opravdu hudebním svátkem a nejinak tomu bylo i tentokrát. Jeho interpretace Mahlerových písní byla přímo uhrančivá. Lahodný splývavý tón, který může v případě Mahlerových písní uplatnit snad ještě lépe než v Schubertových, byl doslova hypnotizující. Jestliže se na začátku večera zdálo, že poměrně krátký písňový cyklus bude jako náplň celé první poloviny koncertu nedostačující, Goernemu těchto cca 18 minut stačilo na vyvolání bouřlivých ovací publika. Zvláštní je, že Dvořákova síň Rudolfina byla při tak atraktivním programu se špičkovými umělci zaplněna jen asi z osmdesáti procent.

 

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments