Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Glosa: Čtvero ročních dob a kytary na Pardubickém hudebním jaru
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Glosa: Čtvero ročních dob a kytary na Pardubickém hudebním jaru

Roman Marčák
Publikováno 21/03/2014
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Pardubické hudební jaro vstoupilo do třetího týdne letošního ročníku externím festivalovým koncertem ve středu 19. března v Kulturním domě v Holicích. Publikum ve zcela zaplněném sále vyslechlo Čtvero ročních dob Antonia Vivaldiho v excelentním podání komorního souboru Barocco sempre giovane se sólistkou Ivou Kramperovou. Koncert moderoval a dobové sonety přednesl Alfred Strejček.+++===Hned následující den připravili pořadatelé dramaturgickou lahůdku do Rytířského sálu pardubického zámku. Posluchačům se představil ve Vídni sídlící kytarový kvartet Guitar4mation. Jeho složení je mezinárodní: Petr Saidl (Česká republika), Michal Nagy (Polsko), Martin Schwarz a Martin Wesely (Rakousko). Jde o čtyři silné osobnosti a vynikající hráče, zaměřující se především na hledání nových netradičních forem interpretace. Pardubický koncert byl malým průřezem jejich repertoáru, v němž se objevují skladby od romantismu a impresionismu až po latinskoamerický folklór či jazz a nejrůznější aranže popu.

V podání Guitar4mation se přítomným dostalo například zajímavého srovnání úpravy jednoho z Preludií Frédérica Chopina se skladbou klasika jazzové latiny Antonia Carlose Jobima, z hudby velkého romantika přímo vycházející. Velkým překvapením bylo provedení takřka neznámých Čtyř studií Roberta Schumanna, původně napsaných pro pedál klavír. Dokonalou souhru a naprosto dokonalý a nezaměnitelný zvuk prezentovali členové kvarteta i při interpretaci skladeb Joaquína Rodriga a řady autorů dvacátého století.

Do posledního místa obsazený sál, svou akustikou pro koncerty tohoto druhu velmi vhodný, si vyžádal několik přídavků. Muzikanti při nich spontánně projevili svou radost, a dokonce si i zazpívali. Zajímavý nápad rozšířit zaměření pardubického festivalu i do méně obvyklých končin tak došel velmi zdařilého naplnění.+++===
Hodnocení autora glosy:
Le Quattro Stagioni 90 %
Guitar4mation 90 %

Pardubické hudební jaro
Le Quattro Stagioni
Iva Kramperová (housle)
Alfred Strejček (recitace)
Barocco sempre giovane
19. března 2014 Kulturní dům Holice

program:
Antonio Vivaldi: Čtvero ročních dob op. 8 č. 1–4
***

Komorní koncert
Guitar4mation (kytarové kvarteto)
20. března 2014 Rytířský sál – Zámek  Pardubice

program:
– Frédéric Chopin: 4 Preludes from op. 28 (No. 15 Sostenuto, No. 17 Allegretto, No. 6 Lento Assai, No. 12 Presto)
– Joaquin Rodrigo: Tres Piezas (Caleseras, Sonada de Adios, Danza Valenciana)
– Robert Schumann: 4 Studies from op. 56 (No. 1 Not too fast, No. 2 With intimate expression, No. 4 Intimate, No. 5 Not too fast)
– Frédéric Chopin: Waltz op. 64 no. 2
– Chick Corea: The Hilltop
– Martin Schwarz: Missing Senor Astor
– Juanjo Dominguez: Cancion del Adios
– Anselmo Aieta: Corralera
– Juan Carlos Cobián: Los mareados
– Frédéric Chopin / Antonio Carlos Jobim: Prelude op. 28 no. 4 / How Insensitive
– Hermeto Pascoal: Bebê
– Egberto Gismonti: A Fala da Paixão
– Hermeto Pascoal: São Jorge

www.pardubickehudebnijaro.cz

Foto Lada a Miloš Kolesárovi

TémataAlfred StrejčekAntonio VivaldiBarocco sempre giovaneGuitar4mation KlosterneuburgIva KramperováPardubické hudební jaro
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Orchestr s nástroji, vyrobenými ze šrotu, vyjíždí na další zahraniční turné
Další článek Tiburtina a kouzlo Apokalypsy
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up