Ilya Mashkevich a Laura van der Heijden s ČNSO v Praze

Ve druhém koncertu abonentní sezony 2019/2020 Českého národního symfonického orchestru 16. října 2019 se pořadatelé vrací k úspěšnému tuzemskému debutu vynikajícího dirigenta Ilyi Mashkeviche, který proběhl v rámci letošního ročníku Prague Proms. Vystoupí též mladá talentovaná violoncellistka Laura van der Heijden.
Laura van der Heijden (foto Sam Trench)

Ilya Mashkevich tehdy pražskému publiku ukázal, že odmítá slevit ze svých představ o dokonalosti provádění hudebních děl. Ne vždy lehká cesta, po které od svých studií kráčel, formovala jeho přístupy k nastudování partitur, práci s orchestrem a sólisty. Hluboké ponoření do podstaty studovaného díla a následná osobitost a originalita při jeho realizaci, to jsou hlavní znaky Mashkevichovy práce.

Dne 16. října 2019 ve Smetanově síni Obecního domu budete mít možnost být svědky precizního provedení tří děl Petra Iljiče Čajkovského. Shakespearovou hrou Romeo a Julie inspirované dílo ztvárněné formou fantazijní předehry, které se dle dochovaných autorových slov rodilo velmi ztěžka a bylo mnohokrát přepracovávané, nakonec do podoby, kterou známe dnes.

V první půli zazní také Rokokové variace, při jejichž komponování se Čajkovskij inspiroval Mozartem a vyznal tak svůj obdiv ke klasickému stylu. Sólový part přednese skvělá mladá violoncellistka Laura van der Heijden, držitelka mnoha ocenění za studiovou práci a vítězka soutěže Mladý hudebník roku 2012, každoročně vyhlašované BBC. Laura hraje na nástroj Francesca Ruggiera ze 17. století.

Druhá polovina koncertu bude patřit jednomu z nejkontroverznějších Čajkovského děl Šesté symfonii, o které se autor vyjádřil jako o nejmilovanější ze svých skladeb. Jedná se o jeho poslední dokončené dílo s charakteristickým závěrem – neobvykle dlouhou poslední větou, která svým charakterem připomíná rekviem.

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na