Jak se dělá festival aneb Zaplavené Znojmo
S hudebními festivaly se u nás zdá se takříkajíc roztrhl pytel. Konkurence je velká a tak jsou jejich návštěvníci čím dál náročnější. Na program, na kvalitu provedení, ale třeba i doprovodný servis. Poslední červencovou neděli skončil zatím poslední ročník Hudebního festivalu Znojmo. I když má tak trochu smůlu v tom, že je pro řadu lidí přece jen z ruky, dokáže to vynahradit originálním a rozmanitým programem, stejně jako i řadou nevšedních míst, mezi která je jeho program rozeset. Vrcholem letošního ročníku, nesoucího se ve znamení anglického baroka, bezesporu bylo první české provedení Purcellovy opery King Arthur, o kterém jsme již psali (článek najdete zde). Mezi další zajímavosti programu patřilo vystoupení patrona festivalu Pavla Šporcla či koncert v Moravském Krumlově, ohlášený jako rozloučení se Slovanskou epopejí Alfonse Muchy.
Pojďme teď přijmout pozvání prezidenta znojemvského festivalu Jiřího Ludvíka a ohlédnout se společně s ním za letošními koncerty, podívat se do zákulisí, ale i do plánů na rok příští.
Asi nepříliš originální otázka úvodem , ale položit ji musím: Jaký podle vás byl letošní ročník hudebního festivalu Znojmo? Ať už co do kvantity či kvality programů, tak i co se návštěvníků týče?
V první řadě byl šestý a dá se říct, že snad dle reakcí publika úspěšný. Zároveň však nesmírně náročný jak programově, tak organizačně. Narážím jak na počasí a nesnáze spojené s různým umístěním koncertů, tak na náročnost hudebního materiálu pro letošek vybraného.
Co všechno vůbec uspořádání vašeho festivalu obnáší? Kolik lidí se na něm podílelo? A s jakým rozpočtem jste letos pracovali? Ať už na straně příjmů či výdajů?
V letošním roce měl festival organizační tým skládající se z 65 lidí a umělecký tým čítající přes 350 umělců. Stagiona – to hlavní co dělá náš festival tak jedinečným – měla na 70 osob, které doslova dřely do úmoru, aby vytvořili úžasné dílo King Arthur a touto dřinou nastartovaly neopakovatelnou atmosféru, která vzniká při takto krátkém a tolik usilovném nácviku. Rozpočet se nám letos nepodařilo naplnit, ale snad finance do příštího roku zkonsolidujeme a dostaneme se do černých čísel. Ideální rozpočet byl letos o cca 450 000 Kč vyšší, než ten skutečný.
Nemohu jmenovat jednotlivé večery. Všechny byly nádherné a zároveň náročné. Ale ten opravdu poslední potlesk po Mesiáši byl pro mě odměnou za celý Hudební festival Znojmo 2010.
My děkujeme za rozhovor, palce držet budeme…
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]