Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Jak se v Národním rodí Hoffmannovy povídky
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Jak se v Národním rodí Hoffmannovy povídky

redakce
Publikováno 15/02/2010
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Už po osmé v novém nastudování se brzy objeví v pražském Národním divadle Offenbachovy Hoffmannovy povídky, tentokrát po dlouhých sedmatřiceti letech od předchozí inscenace Ladislava Štrose na scéně někdejšího Tylova, dnes Stavovského divadla, která se udržela na repertoáru pouhé dva roky. Připomenout je ale nutno také pozdější výtečnou inscenaci v pražské Státní opeře, krátce po jejím osamostatnění, kde roku 1992 tuto operu nastudoval John Dew. Jaké budou ty nynější Hoffmannovy povídky? Právě v těchto dnech na jevišti první scény vrcholí zkoušky, premiéra je naplánována na 6.března. Operu studuje francouzský dirigent Michel Swierczewski, režii v Národním svěřili Ondřeji Havelkovi, jež si jako výtvarníka scény vybral Martina Černého a kostýmů Janu Zbořilovou. Sbormistrem je Martin Buchta, choreografkou Jana Hanušová.


návrh plakátu k inscenaci Ilona Sochorová

Četné změny nastaly v průběhu příprav a zkoušek v obsazení jednotlivých rolí, o jejich důvodech lze jenom spekulovat. Tady je tedy obsazení (prozatím) aktuální, s připomenoutím těch, kteří z něj doposud vypadli:

Hoffmann: Marc Laho, Valentin Prolat
Olympia: Jana Bernáthová (místo Kateřiny Kněžíkové), Martina Masaryková
Giulietta: Maida Hundeling (místo Csilly Boross), Jitka Svobodová
Antonia: Marie Fajtová, Katie Beth Van Kooten, Pavla Vykopalová (druhá i třetí dodatečně místo Marie Haan-Kobielske)
Nicklausse/Múza: Kateřina Jalovcová, Atala Schöck
Coppélius/Dapertutto/Miracle/Lindorf: Donnie Ray Albert (místo Martina Gurbala), Tomasz Konieczny
Spalanzani/Nathanaël: Jan Ježek (místo Jaroslava Březiny), Richard Samek
Schlémil/Hermann: Aleš Hendrych, František Zahradníček
Crespel/Luther: Ondrej Mráz, Zdeněk Plech
Cochenille/Pitichinaccio/Frantz/Andres: Václav Lemberk, Jan Markvart
Matka Antonie: Stanislava Jirků, Yvona Škvárová

A tady jsou dostupné fotografie ze zkoušek a porad inscenátorů:


foto z aranžovacích zkoušek H.Smejkalová, z porad inscenátorů I.Sochorová
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek List z Kanady: Vancouver není jen zimní olympiáda
Další článek Světová operní divadla: Teatro Real Madrid
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up