Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Jeden z největších operních mágů slaví kulatiny
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Jeden z největších operních mágů slaví kulatiny

redakce
Publikováno 16/09/2009
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:

Měli jsme to štěstí ho nedávno poznat i u nás, v Praze v Národním, kde rozbouřil stojaté vody loni před Vánoci svojí z Londýna přenesenou inscenací Janáčkovy Věci Makropulos. Pro jedny byla zjevením, druzí byli v rozpacích. Ale tak už to u špičkových (nejen) operních produkcí bývá.
Americký režisér Christopher Alden patří už dlouhá k nejžádanějším na světových operních scénách. A také k nejuznávanějším. Právě v těchto dnech slaví šedesátiny.
Za zmínku určitě stojí profesionální začátky Aldena, které patřily u rockového muzikálu. O pár roků později se přímo v operní praxi stal jeho učitelem proslulý klasik Jean Pierre Ponnelle, kterému mladý Alden asistoval. Velmi brzy se ale svým směřováním dostal zcela jinam.
Jubilant Christopher Alden má na svém kontě desítky většinou hodně provokativních, ale taky zpravidla výtečně hodnocených inscenací. Jedno platí ale bezezbytku vždy: Nezapomíná se na ně.

G.Puccini: Turandot (Welsh National Opera – 1994)

W.A.Mozart: Die Entführung aus dem Serail (Theater Basel – 2007)

G.F.Händel: Partenope (Londýn English National Opera – 2008)

G.Verdi: Aida (Berlín Deutsche Oper – 2008)

W.A.Mozart: La clemenza di Tito (Chicago – 2009)
https://www.christopheralden.net/

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Brněnská Fenena na velbloudu
Další článek Nejlepší volba Libora Nováčka
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up