Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Julia Fischer podruhé na Pražském jaru
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Zprávy

Julia Fischer podruhé na Pražském jaru

ČTKredakce
Publikováno 26/05/2014
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Rezidenční umělkyně letošního Pražského jara, německá houslistka Julia Fischer, dnes vystoupila se svým druhým koncertem v rámci 69. ročníku festivalu. Recitálový večer ve zcela vyprodaném Rudolfinu odehrála se svou dvorní klavírní partnerkou ukrajinského původu Milanou Černjavskou. Koncert s několika přídavky zakončil aplaus vestoje.

Už 24. března v Obecním domě v Praze Fischer zahrála na prologu Pražského jara se Sanfranciským symfonickým orchestrem. V úterý se na festivalu opět v Rudolfinu představí jako klavíristka projektu Julia Fischer Quartet.

Na přání umělkyně se změnilo avizované pořadí skladeb a dnešní koncert zahájila Houslová sonáta F dur Felixe Mendelssohna, o jejíž existenci se veřejnost dozvěděla až v roce 1953, více než sto let po skladatelově smrti. Mendelssohn ji nikdy nezveřejnil, pravděpodobně proto, že měl v úmyslu ji přepracovat.

Interpretky vedle hudebního zážitku zaujaly také kombinací červených šatů světlovlasé Fischer a černých tmavovlasé Černjavské, která tak barevně ladila se svým nástrojem. V dnešním koncertu dále nabídly Španělské tance a Caprice Basque španělského houslového mága Pabla de Sarasate. Jednalo se o ukázku z nového alba obou umělkyň obsahujícího Sarasateho skladby pro housle a klavír.

Druhá polovina koncertu nabídla Sonátu pro housle a klavír č. 3, kterou Bohuslav Martinů zkomponoval koncem roku 1944 po mnohaletém odstupu od svých prvních dvou sonát. Bouřlivý potlesk si Fischer, která byla v devíti letech pro mimořádný talent přijata na Vysokou hudební školu v rodném Mnichově, vysloužila za provedení legendární Tartiniho Sonáty g moll zvané Ďáblův trylek, kterou skladatel srovnávaný s Paganinim údajně napsal na základě svého snu. V něm mu prý ďábel zahrál sonátu nevídané krásy. Po probuzení se Tartini pokusil ďáblovu hudbu napodobit.Subtilní Fischer, připomínající svým vzhledem spíše čerstvou absolventku konzervatoře než třicetiletou matku dvou dětí, debutovala na Pražském jaru v roce 2004. Tehdy zahrála Mozartův Houslový koncert D dur.

Foto archiv 

TémataFelix Mendelssohn-BartholdyJulia FischerMilana ChernyavskaPražské jaro
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Liberecká opera chystá Hoffmannovy povídky
Další článek Wagnerův Holanďan v Semperově opeře v novém obsazení
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up