Martin Otava: Sezónu ukončíme několika večery pro 100 diváků, novou však zahájíme už v srpnu

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Dosavadní účast Jiřího Petrdlíka na operních produkcích nebyla příliš výrazná, samostatně nastudoval pouze v r. 2010 komorní operní aktovku Marca Tutina Sluha. V roce 2017 nastudoval balet Manon. Jeho doménou byla v DJKT nastudování muzikálů, hudebních komedií a operet. V Káhiře vedl symfonický orchestr. Co tedy očekáváte od jeho jmenování na post šéfa opery DJKT?
Že chytne příležitost za pačesy. Při pohovorech o směřování naší opery si vedl velmi dobře, uvážlivě ale i odvážně. Takže hop do vody a ukaž, jak plaveš. Není na to sám, ví, co chce, jeho názory odpovídají zřizovatelem schválené strategii ředitele DJKT a k tomu, aby úspěšně realizoval své záměry, k tomu má svůj tým počínaje dramaturgem, šéfdirigentem a konče ředitelem.

Ve vedení souboru opery budou nyní tři dirigenti – vedle šéfa Jiřího Petrdlíka dále Jiří Štrunc a dosavadní šéfdirigent opery Norbert Baxa. Jak budou rozděleny jejich pravomoci? Jaké postavení bude mít Norbert Baxa a jaké Jiří Petrdlík?
Norbert Baxa bude mít nadále postavení šéfdirigenta a Jiří Petrdlík je pověřen funkcí šéfa opery. Pravomoci budou rozděleny tak jako za šéfa Tomáše Pilaře. Tak jako v každém jiném divadle. Velkou výhodou vedení opery v této sestavě tří dirigentů je, že všichni tři se vzájemně velice respektují. A všem toto rozhodnutí vyhovuje. Zeptáte-li se, proč jsem nejmenoval do funkce služebně staršího, vynikajícího dirigenta Jiřího Štrunce, odpovím takto: pan Štrunc je plně vytížený dirigováním jak v DJKT tak v opeře Národního divadla, kde je již leta domácím dirigentem stejně jako u nás. A proč jsem nejmenoval šéfem Norberta Baxu, který má s šéfováním více než desetiletou zkušenost? Protože pan Baxa v tuto chvíli nemá tyto ambice. Tato funkce potřebuje celé srdce a celého člověka a nekonečně času. To bylo také jedno z mých hlavních kritérií. Plzeň potřebuje šéfy, kteří se s tímto městem zasnoubí.  Nebudou brát svoje působení jako odrazový můstek pro Prahu, nebo pro zahraničí.  V Plzni se dá dělat stejně dobré divadlo jako v Praze. A je to na nás, zdali to my zvládneme nebo ne.  Věřím, že Jiří Petrdlík to zvládne a celý soubor opery s ním bude táhnout za jeden provaz.

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na