Městská divadla pražská uvedou tango-operu Ástora Piazzolly

Městská divadla pražská uvedou před koncem roku inscenaci María de Buenos Aires Ástora Piazzolly. Dílo na pomezí činohry, opery a současného tance vzniká v koprodukci se souborem Lenka Vagnerová & Company.
Ástor Piazzolla: María de Buenos Aires – Kateřina Marie Fialová a Nina Horáková (zdroj Městská divadla pražská)
Ástor Piazzolla: María de Buenos Aires – Kateřina Marie Fialová a Nina Horáková (zdroj Městská divadla pražská)

V režii a choreografii Lenky Vagnerové se představí členové jejího tanečního souboru a herci Městských divadel pražských. Roli Maríi budou alternovat Kateřina Marie Fialová a Nina Horáková. V hlavní mužské roli diváci uvidí hostujícího zpěváka a tanečníka argentinského tanga Gustava Ariela Colmenareja. Mezinárodní obsazení inscenace doplňuje hráčka na bandoneon Carmela Delgadová a tanečník Javier Antar.

Autorem libreta je uruguayský básník Horacio Ferrer. Děj první části je soustředěn na život prostitutky Maríi z nejchudší části Buenos Aires, druhá část se pak odehrává po její smrti. V libretu je možné vystopovat souvislosti mezi Maríi z Buenos Aires a biblickou Marií, matkou Ježíše a Ježíšem samotným.

V příběhu Maríi se prolínají zcela odlišné světy, posvátné se světským, mše a svůdný tanec, modlitba a opilecký zpěv, kostel a špinavá putyka. V Maríině pohnutém osudu, její vášnivosti, nespoutanosti se zrcadlí nejen atmosféra soudobého Buenos Aires, ale i samotné argentinské tango. “María je pro mne o setkání. (…) Příběh Maríi je krásný, zraňující, plný zoufalství i naděje. Tanec, zpěv, herectví, vizuální i hudební složka spolu koexistují organicky v jednom celku,” uvedla Lenka Vagnerová, režisérka a choreografka inscenace.

“Symbióza Piazzollovy hudby a Ferrerovy poezie je tak určující, že jsme se rozhodli ponechat příběh v originále. Jen v některých partech do něj vložíme český překlad. Jsme přesvědčení, že tím neztratí příběh své autentické gesto a současně jej zpřístupníme přirozeněji, než kdybychom se ho snažili vmáčknout na titulkovací plátno, což by se nám stejně nepovedlo,” uvedla k inscenaci její dramaturgyně Kristina Žantovská.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments